Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Być jak Steve Jobs. Jeśli chodzi o pomysły, wszystko jest dozwolone.

Tłumaczenie: Krzysztof Dudek
Seria: Punkty Przełomowe
Wydawnictwo: Znak
6,01 (133 ocen i 15 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
8
8
5
7
32
6
45
5
23
4
6
3
11
2
0
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Inside Steve's Brain
data wydania
ISBN
9788324012961
liczba stron
232
słowa kluczowe
Jobs, Apple, Pixar
kategoria
biznes, finanse
język
polski

"Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz." Steve Jobs Ciężko uwierzyć, iż jeden człowiek zrewolucjonizował rynek komputerów (dzięki Apple II i Macowi), animowanych filmów (za sprawą Pixara), a także cyfrowej muzyki (z pomocą iPoda i iTunes). Nic dziwnego, że niektórzy czczą go jak boga. Jednak opowieści o jego spektakularnych napadach szału i ogólnym niepoprawnym zachowaniu...

"Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz."
Steve Jobs

Ciężko uwierzyć, iż jeden człowiek zrewolucjonizował rynek komputerów (dzięki Apple II i Macowi), animowanych filmów (za sprawą Pixara), a także cyfrowej muzyki (z pomocą iPoda i iTunes). Nic dziwnego, że niektórzy czczą go jak boga. Jednak opowieści o jego spektakularnych napadach szału i ogólnym niepoprawnym zachowaniu przeszły już do legendy.


Być jak Steve Jobs burzy otaczający go kult i odsłania tajemnice stojące za jego nieprawdopodobnym sukcesem. Ujawnia prawdziwego Jobsa: nie serce, nie słynny temperament, lecz umysł. Według Leandera Kahneya, który śledzi karierę Jobsa od wczesnych lat dziewięćdziesiątych, jego umysł jest pełen sprzeczności.
Jobs wykorzystał cechy uważane przez niektórych za wady: narcyzm, perfekcjonizm, żądzę władzy absolutnej, aby poprowadzić Apple i Pixar do zwycięstwa w szalenie niekorzystnych realiach. W efekcie stał się miliarderem.
Kahney rozkłada na czynniki pierwsze zasady, którymi kieruje się Jobs, gdy z zabójczą skutecznością wypuszcza nowe produkty, przyciąga fanatycznie oddanych sobie klientów oraz zarządza jedną z najważniejszych marek na świecie.

 

źródło opisu: http://www.znak.com.pl/

źródło okładki: http://www.znak.com.pl/

pokaż więcej

Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (379)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 331
po-prostu-czytaj | 2014-03-10
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: marzec 2014

Któż nie kojarzy nadgryzionego jabłka na sprzętach elektronicznych. Chyba nie ma osoby, która (choć trochę) korzysta ze sprzętu elektronicznego i nie słyszała o słynnej firmie Apple. Jednak najlepszą firmę komputerową na świecie musiał, ktoś stworzyć. Tą osobą był Steve Jobs. Wykreował nową markę komputerów, która zrewolucjonizowała rynek i nadal jest pionierem wszystkich nowych gadżetów.

Leander Kahney ukazuje Jobsa jeszcze za jego życia. Od lat młodzieńczych stara się przybliżyć czytelnikowi sylwetkę niezwykłego człowieka. Jak to się stało, że dwóch młodych facetów zakłada firmę i po kilku latach jest ona wart kosmiczne sumy pieniędzy? Jak to jest, ze w wieku 23 lat młody chłopak może być wart ponad milion dolarów, a dwa lata później już 100 milionów? Pokaż mi faceta, który w tym wieku, w dzisiejszych czasach, sta warząc biznes „od zera” dorobił się takich pieniędzy…
I to jest właśnie wartość Steve Jobsa. Nietuzinkowy, fenomenalny, kreator, geniusz, biznesmen. Profesjonalista w...

książek: 674
Robert | 2012-03-08
Przeczytana: 05 stycznia 2012

Jeśli nie masz zamiaru i ochoty zabierać się za pełną biografię Steve’a Jobsa, to ta książka jest najlepszym możliwym wyborem. W formie skondensowanej otrzymujesz to, co najważniejsze w historii Apple i życiorysie tak wybitnej osoby, jaką był Steve Jobs. Bez zbędnego owijania w bawełnę, bez upiększania czy demonizowania. Jak rzetelny skrót biografii, tyle, ze pozbawiony cech charakterystycznych dla biografii.

Dywagować można nad tym jak autor podszedł do przedstawianej postaci. Książka została napisana oryginalnie w 2008, czyli jeszcze za życia Jobsa. Nie dotyczyło go zatem niepisane założenie, że o zmarłych mówi się dobrze albo wcale (tudzież względnie obiektywnie), a tylko mógł się obawiać gniewu samego zainteresowanego. Po przeczytaniu już ok. 50 stron mogłem jednak ze spokojem stwierdzić, że lektura pozbawiona jest takich przypadłości. Co prawda otrzymujemy prezesa Apple’a w wersji skompresowanej, ale nie zostały pominięte żadne informacje, które mogłyby spłycić wyobrażenie o...

książek: 463
MerLinka | 2014-01-01
Na półkach: Przeczytane, 2013

Książkę oceniam jako dobrą, przeciętna to za mało. Jest ona odzwierciedleniem firmy Apple i warunkami w niej panującymi. Autor przedstawia czytelnikowi wnętrzności firmy, którą tworzą niebywali ludzie - a właśnie Ci ludzie tworzą perełki na światowym rynku. Apple to dla Jobsa styl życia, mimo wzlotów i upadków zaprezentował, że kochał to co robił i doceniał swoich pracowników. Pracowników, którzy spełniają się w tym, co robią. Jeżeli ktoś chce poznać czynniki kierujące Jobsem w dążeniu do doskonałości, zdecydowanie polecam.

książek: 520
Piotrek | 2011-12-18
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 18 grudnia 2011

Hmm słaba książka. Tak naprawdę nie tłumaczy "jak osiągnąć sukces" na przykładzie Steve'a Jobsa. A taka serię zdecydowało się wydawać wydawnictwo "Znak". Autor krąży wokół tematu przez ponad 200 stron.
Jest to trochę ciekawe, ale nie porywające ani wciągające.

książek: 623
Spikeless_Hedgehog | 2011-03-04
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 15 lutego 2011

To pierwsza książka poświęcona osobie Steve'a Jobsa jaką przeczytałam, która zapewne będzie również jedyną. Nie jest to rezultat mojej niechęci wobec Apple, raczej wewnętrzne poczucie że publikacja ta stanowi wystarczający zarys metodologii stosowanej przez firmę z jabłuszkiem.

Nie mogę powiedzieć o sobie, że jestem fanem produktów Apple, głównie dlatego, że nie lubię gdy ktoś odgórnie stara się określać moje preferencje i gusta albo wyzwala poczucie że bez symbolu jabłuszka nie można być 'trendy'. Miałam jednak okazję korzystać z produktów Apple i zwyczajna ciekawość pchnęła mnie do poznania tajników sukcesu firmy oraz roli jaką odegrał w nim Jobs.

Wydaje się dziwne, że całe rzesze ludzi żywią niemalże religijny szacunek dla produktów takich jak iPod czy iPhone. W świetle tego tajemniczego fenomenu poznanie zasad jakimi kieruje się Jobs, jego osobowości oraz przekonań to całkiem ciekawe doświadczenie. Sposób w jaki projektowane są produkty Apple, proces produkcyjny oraz zaplecze...

książek: 765
Mariusz | 2010-11-02
Przeczytana: 01 listopada 2010

Do przeczytania tej książki zachęciło mnie to, że znajduje się ona w serii wydawnictwa Znak, punkty przełomowe, no i oczywiście osoba Steva Jobsa, ikony komputeryzacji, kto z nas nie słyszał o iPodach, iPhonach i innych ajach.
Książka pokazuje jak dzięki determinacji i jasno wytyczonemu celu, można osiągnąć sukces, jak dzięki korzystaniu z gotowych rozwiązań można stworzyć produkty, których pożądać będzie cały świat, jak marketing wznieść na najwyższe niedostępne dla innych szczyty, a przede wszystkim jak wmówić ludziom że potrzebują produktu spod znaku jabłka.
Ciekawa książka, która po chwili refleksji, skłoniła mnie paradoksalnie do rezygnacji z zakupu kolejnego gadżetu elektronicznego, bo przecież to ja powinienem określać swoje potrzeby, a nie ludzie od marketingu wymyślonych potrzeb.

książek: 55
ula | 2016-05-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 28 maja 2016

Przeczytałam, ale ..... nie urywa.... niczego. Niestety dużo lepsza jest biografia Isaacsona. Zaczęłam Kahney, w międzyczasie przeczytałam 3x grubszą Isaacsona i dopiero skończyłam Kahney (nie lubię nie skończyć książki, nawet gdy mnie nie wciąga ). I dzięki temu mam porównanie. Kahney strasznie dużo pisze na tematy zawodowe, niestety w tak nudny sposób, że trudno przez to przebrnąć. Jakoś mi się udało, ale na pewno nie wzięłabym drugi raz do ręki.
Jeśli mam być szczera - nie polecam. Za mało Jobsa w Jobsie, ot suche fakty.

książek: 1617
Pablos | 2010-07-09
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2009 rok

Na dźwięk imienia szefa Apple reaguję tak, jak przystało na fanatyka - dziką ekscytacją. Ta książka szybko znalazła się w moim posiadaniu, lecz okazała się być czymś zupełnie innym, niż się spodziewałem.

Przede wszystkim książka NAPRAWDĘ tłumaczy "co robić, by być takim, jakim jest Steve Jobs", z uwzględnieniem wielu słynnych twierdzeń, bon motów prezesa. O samym dyrektorze natomiast jeśli już się czegoś dowiemy, to raczej będzie mowa o zaletach i umiejętności przewidywania, o wadach i słynnych "uderzeniach ze Steve'a" jednak jest tu niewiele.

Zawarte tu wskazówki jak być Jobsem pewnie i komuś się spodobają, jednak nie znajdziemy tu ani jednej nauki, jak osiągnąć taką charyzmę. A bez niej cała reszta nie ma sensu.

książek: 973
majek | 2012-11-11
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 listopada 2012

Steva Jobsa nie trzeba przedstawiać - jedni mają go za geniusza, inni za agresywnego biznesmena, który z nikim i niczym się nie liczy. I dobrze, ALE... Podnoszenia go do rangi współczesnego świętego, czy guru nie zniosłam.
Kahney ciekawie i żywo napisał swoją książkę, ale jej bohatera przedstawił właśnie jako mitycznego herosa. Nic tylko świeczki mu palić i klękać przed zdjęciem. I jeszcze te... "nauki Steve'a" na końcu każdego rozdziału. Koszmarne!
Tę historię zmęczyłam szybko, a dla własnej higieny umysłowej chcę zapomnieć o niej w trybie ekspresowym.

książek: 120
iras | 2015-10-28
Na półkach: Posiadam, Przeczytane

A czego się spodziewałeś(aś)? Raczej nic odkrywczego.

zobacz kolejne z 369 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd