Książki. Magazyn do czytania nr 1 (46) 2021
- Kategoria:
- czasopisma
- Wydawnictwo:
- Agora
- Data wydania:
- 2021-01-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-16
- Liczba stron:
- 130
- Czas czytania
- 2 godz. 10 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 20833881
Czy Fiodor Dostojewski był genialnym głupcem? Dlaczego łatwiej wyobrazić sobie koniec świata niż koniec kapitalizmu? Jak powstawał największy bestseller literatury litewskiej? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można znaleźć w licznych wywiadach, tekstach i recenzjach, które tworzą pierwszy numer „Książek. Magazynu do czytania” w 2021 r.
Bohaterką okładki jest Joan Didion – jedna z największych pisarek amerykańskich XX i początku XXI wieku, bohaterka filmu Netfliksa „Wszystko w rozpadzie”, która w swych eseistycznych książkach opisała przemiany kultury i świata od lat 60. do czasów współczesnych. Portret autorki wraz z literackim przewodnikiem po jej twórczości stworzyli Weronika Murek i Jerzy Jarniewicz.
W najnowszym numerze dwumiesięcznika będzie można przeczytać także m.in. tekst Ryszarda Koziołka o tym, co wspólnego ma styczniowy atak na amerykański Kapitol z książką „Czarnoksiężnik z krainy Oz” Lymana Franka Bauma; rozważania Katarzyny Boni o tym, czy nauka zawsze jest racjonalna; esej Wojciecha Orlińskiego o tym, czy da się naprawić współczesny kapitalizm, jak również o niedocenionej roli tłumaczy dzieł literackich i jednym z największych portrecistów wszech czasów – fotografie Richardzie Avedonie.
W „Książkach. Magazynie do czytania” obok niezliczonej liczby recenzji i rekomendacji nowości książkowych oraz kalendarium najważniejszych wydarzeń literackich na 2021 r. znajdą się też m.in. tekst Renaty Lis o Fiodorze Dostojewskim, który w tym roku obchodziłby 200. urodziny, a także jedyna w Polsce rozmowa z Jennifer Croft – tłumaczką Olgi Tokarczuk na angielski, która wyjaśnia, dlaczego „Księgi Jakubowe” wzruszają ją do łez.
W wydaniu nie zabraknie również poleceń nowości dla dzieci i młodzieży w stałym dodatku dwumiesięcznika „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych”, w którym znajdzie się także m.in. esej autorki sagi o Dolinie Muminków Tove Jansson „Strzeżcie się autorów dla dzieci” oraz napisane specjalnie dla czytelników magazynu opowiadanie Joanny Bator „Licho”.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 22
- 7
- 6
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
... biografie są najodpowiedniejszymi lekturami dla dzieci. Biografie opowiadają historię o dzieciach, które stają się dorosłymi ludźmi. Wiedza o tym jak to zrobić, jest w życiu ważna.
OPINIE i DYSKUSJE
Bardzo dobry numer Książek. Fakt trochę odleżał swoje,vna mojej półce czasopism,. Jednak nic nie stracił na wartości. Wiele pozycji rekomendowanych w numerze mam już przeczytanie, zakupione w wersji papierowej czy elektronicznej, nie mniej jednak znalazłem kilka tytułów, które mnie zainteresowały.
Najbardziej zaciekawiły mnie następujące teksty:
Więcej niż jeden Bauman - Magdalena Środa. Tu ocena bardzo, bardzo subiektywna. Na każdy teksty prof. Środy rzucam się jak spragniony wody wędrowiec.
Bój się Czarnej baby - Katarzyna Boni
Kapitalizm albo kapitalizm ... - Wojciech Orliński
Czy Dostojewski był głupi - Renata Lis
Lecz się baśnią - Ryszard Koziołek
Lekcja żeń z Joan Didion - Weronika Murek
Wymazany Król życia - Cezary Łazarewicz
Wywiady z:
Brianem Porter-Szücs autorem autorem "Całkiem zwyczajnego kraju. Historia Polski beż martyrologii" (już na półce czeka na sprzyjający moment);
Jill Lepore autorki "My, naród. Nowa historia Stanów Zjednoczonych" (do kupienia).
Bardzo dobry numer Książek. Fakt trochę odleżał swoje,vna mojej półce czasopism,. Jednak nic nie stracił na wartości. Wiele pozycji rekomendowanych w numerze mam już przeczytanie, zakupione w wersji papierowej czy elektronicznej, nie mniej jednak znalazłem kilka tytułów, które mnie zainteresowały.
więcej Pokaż mimo toNajbardziej zaciekawiły mnie następujące teksty:
Więcej niż jeden Bauman -...
Jeden ze słabszych numerów w moim odczuciu, ale to bardzo subiektywny osąd, po prostu nie podeszła mi tematyka, wybitnie. Czytając miałam wrażenie, że się niesamowicie męczę, że wolałabym w zasadzie czytać jakąś książkę (niekoniecznie dobrą, mogłaby nawet być słaba),grać w jakąś strategię albo oglądać serial (coś w stylu amerykańskiego anime [Castlevania, Zeus] albo animowanych seriali dla dorosłych [Family Guy, South Park]). Takie oto myśli miałam.
Plus za opis premier, udane, zachęciłam się do czytania Sally Rooney (każda tematyka związków pomiędzy więcej niż dwójką ludzi zawsze bardzo do mnie przemawia),Rebecci Solnit, Ali Smith (już po raz kolejny),Maggie Nielson, Liz Nugent. O Muminkach i ich autorce zawsze czytam bardzo chętnie, to bajka mojego dzieciństwa. O ile bardzo nie lubię dzieci i tematyki macierzyństwa, o tyle felieton (?) Weroniki Gogoli czytało mi się świetnie, czuć piękną miłość do córki i do literatury, to jedne z nielicznych momentów, które potrafią stopić moje serducho. Opowiadanie o lichu przyjemne. Felieton Sucheckiej i Szostak zawsze jest doskonały. Wywiad z Billem Cleggiem ciekawy.
Ciekawe są także artykuły o racjonalności nauki, o klasyce rosyjskiej literatury, o Richardzie Avedonie - w każdym jednak przypadku miałam niedosyt, uważam, że są niepogłębione, liźnięte zaledwie.
Doskonale czytało mi się wywiad z Jennifer Croft (tłumaczką Tokarczuk),za to artykuł o tłumaczeniach taki sobie, coś tam się znam na temacie i bardzo się zawiodłam. Nawet poezja wybrana do tego numeru nie dla mnie. Tak samo wywiad dotyczący historii USA, niczego nowego i świeżego w moje życie nie wniósł.
Co mi się najbardziej podobało, to artykuł o Joan Didion - totalnie jestem zauroczona jej osobą i sposobem napisania o niej także. Wywiad z historykiem Porterem-Szucsem również zaliczam do bardzo udanych, pięknie wyjaśnia, że Polska to taki kraj jak każdy inny i żadnej niesamowitej historii po prostu nie ma. Lubię też cykl "Przy biurku", zawsze miło się go czyta.
Jeden ze słabszych numerów w moim odczuciu, ale to bardzo subiektywny osąd, po prostu nie podeszła mi tematyka, wybitnie. Czytając miałam wrażenie, że się niesamowicie męczę, że wolałabym w zasadzie czytać jakąś książkę (niekoniecznie dobrą, mogłaby nawet być słaba),grać w jakąś strategię albo oglądać serial (coś w stylu amerykańskiego anime [Castlevania, Zeus] albo...
więcej Pokaż mimo to