Irresistible: The Rise of Addictive Technology and the Business of Keeping Us Hooked
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Penguin Press
- Data wydania:
- 2017-03-07
- Data 1. wydania:
- 2017-03-07
- Liczba stron:
- 368
- Czas czytania
- 6 godz. 8 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 0735223866
People have been addicted to substances for thousands of years, but for the past two decades, we’ve also been hooked on technologies, like Instagram, Netflix, Facebook, Fitbit, Twitter, and email—platforms we’ve adopted because we assume they’ll make our lives better. These inventions have profound upsides, but their appeal isn’t an accident. Technology companies and marketers have teams of engineers and researchers devoted to keeping us engaged. They know how to push our buttons, and how to coax us into using their products for hours, days, and weeks on end.
Tracing addiction through history, Alter shows that we’re only just beginning to understand the epidemic of behavioral addiction gripping society. He takes us inside the human brain at the very moment we score points on a smartphone game, or see that someone has liked a photo we’ve posted on Instagram. But more than that, Alter heads the problem off at the pass, letting us know what we can do to step away from the screen. He lays out the options we have to address this problem before it truly consumes us. After all, who among us hasn't struggled to ignore the ding of a new email, the next episode in a TV series, or the desire to play a game just one more time?
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 404
- 104
- 23
- 9
- 8
- 6
- 5
- 5
- 4
- 4
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Irresistible: The Rise of Addictive Technology and the Business of Keeping Us Hooked
Dodaj cytat
Opinia
Książka ta mówi o sile nowych technologii, przede wszystkim smartfonów, tabletów, gier on-line i wreszcie mediów społecznościowych, które powiązane są z rosnącą plagą uzależnień od czynności/aktywności (behavioral addictions). Nie różnią się one specjalnie od uzależnienia od substancji - są równie trudne do zwalczenia. Sami widzimy przyklejone dzieci do ekranów, a my dorośli często mamy komórkę zawsze przy sobie, sprawdzamy kompulsywnie maile, albo nowe wpisy na FB lub LC. Kogo to nie dotyczy, niech się dwa razy zastanowi, czy aby na pewno. Bo uzależnić się można od każdego zachowania, nawet pozornie korzystnego, na przykład od biegania, czy liczenia kalorii (albo przeczytanych książek).
Autor rozbiera na czynniki pierwsze komponenty, które sprawiają, że tak wciągają nas takie zachowania. Pisze o sile stawiania sobie celów, obsesji pobijania rekordów, poszukiwaniu aprobaty i wykorzystywaniu okazji, które wykorzystują producenci gier komputerowych czy aplikacji mobilnych oraz, panie i panowie, właściciele sklepów internetowych.
Książka nie jest jednak jedną wielką listą czynności, których się wystrzegać. Autor wie, że technologie będą nam już towarzyszyć na stale, a próby totalnej abstynencji internetowej, komórkowej itd. są skazane na niepowodzenie. Podaje za to kilka rad, jak nie dać się trikom producentów i sile lajków. Zwraca uwagę na łatwość dostępu do komórki czy tableta - wiedzą o tym dobrze odchudzające się łasuchy, im mniej słodkiego w domu tym łatwiej powstrzymać się od wyjadania słodkości. Niestety w tej części książka jest dość uboga, a problem przecież dotyka dużej części społeczeństwa.
Niezależnie od niedosytu, który czułam pod koniec lektury, wiele fragmentów otwiera oczy i wymusza przyjrzenie się swoim nawykom. Bardzo wartościowa pozycja.
Książka ta mówi o sile nowych technologii, przede wszystkim smartfonów, tabletów, gier on-line i wreszcie mediów społecznościowych, które powiązane są z rosnącą plagą uzależnień od czynności/aktywności (behavioral addictions). Nie różnią się one specjalnie od uzależnienia od substancji - są równie trudne do zwalczenia. Sami widzimy przyklejone dzieci do ekranów, a my...
więcej Pokaż mimo to