Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Psychologia szefa. Szef to zawód

Cykl: Psychologia Szefa (tom 1)
Wydawnictwo: Onepress
7,39 (57 ocen i 12 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
10
8
13
7
17
6
9
5
0
4
2
3
2
2
0
1
0
szczegółowe informacje
ISBN
9788324618392
liczba stron
304
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Inne wydania

Ta książka nie jest teoretycznym ględzeniem, ani zbiorem pouczeń i przechwałek. Daje możliwość głębszej refleksji, ale jednocześnie pokazuje, jak można konkretnie działać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartości. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne,ale z uwzględnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwładnych. Ta...

Ta książka nie jest teoretycznym ględzeniem, ani zbiorem pouczeń i przechwałek. Daje możliwość głębszej refleksji, ale jednocześnie pokazuje, jak można konkretnie działać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartości. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne,ale z uwzględnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwładnych. Ta książka zawiera wiele konkretnych narzędzi, sposobów i bezpiecznych algorytmów działania, które pozwalają

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (289)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2048
ZaaQazany | 2016-03-23
Przeczytana: 23 marca 2016

Algorytm szefa

Pozycja wręcz obowiązkowa dla każdego, kto chce być szefem, właśnie został szefem lub czuje potrzebę zmiany w sposobie swego szefowania.
Z jednej strony - książka nie jest odkrywcza. Osoby w różny sposób powiązane z zarządzaniem i psychologią zauważą sporo wątków z zakresu podstaw komunikacji. Zauważą coś, z czym zetknęli się w innych książkach bądź artykułach. I niby niczego nowego nie odkryją. Ale...
I tu mamy drugą stronę medalu. W procesie własnej edukacji wielokrotnie powtarzałem - "Nie chcę kolejnego szkolenia z zakresu podstaw teoretycznych. Dajcie mi narzędzie!". I właśnie otrzymałem zbiór narzędzi. Cennym zasobem "Szef to zawód" jest przekaz konkretnych działań opartych na algorytmach, dostosowanych do polskiej rzeczywistości. Rozwiązania nie są uniwersalne (chyba nie ma poradnika uniwersalnego). Natomiast osoba zorientowana bez większego obciążenia jest w stanie dostosować zawarte porady do własnych potrzeb i możliwości.
Reasumując: książka zajmie miejsce...

książek: 568
KotWBookach | 2015-04-16
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Wyobraź sobie taką sytuację: przychodzisz do pracy, a tam czeka na ciebie nawał zajęć, „pomocny” kolega miał zrobić część, ale zawalił, a potem poszedł na chorobowe, kierownik wstał lewą nogą i pokrzykuje na wszystkich naokoło i już wiesz, że dzień jest do… Inaczej. Przychodzisz do pracy, prawie się spóźniłeś, bo auto nawaliło, a na drodze korek, nie wyspałeś się, bo wczoraj siedziałeś do późna, a w domu też obowiązki, na miejscu widzisz pracowników snujących się bez celu i sensu, zamiast wziąć się za to, co powinni, a na upominanie reagują tępym oporem. Nie masz na to już sił i chyba zaraz wybuchniesz.

Czy któraś z tych sytuacji brzmi znajomo? Będąc z jednej strony, łatwo zapomnieć, że ta druga też jest człowiekiem - pracuje ciężko, stresuje się, ma problemy i też nie ma łatwo przy próbie dogadania się. W książkach z serii „Psychologia szefa” autorzy skupiają się na roli managera w warunkach polskich firm, z całym ich dobytkiem mentalnym i historycznym, co już z definicji...

książek: 1839
Ryu | 2012-02-14
Przeczytana: 14 lutego 2012

Książka zawiera dużo praktycznych porad, jak radzić sobie z konkretnymi sytuacjami, wręcz gotowe skrypty rozmów. Pod tym względem jest bardzo użyteczna, wchodzi głęboko w temat i eksploruje wiele jego aspektów. Niewątpliwie będzie użyteczna...
...głównie dla kierowników, którzy lubią mieć władzę. I dla tych, którzy już są autentycznymi liderami i potrafią porwać za sobą tłumy, więc potrafią takie pozycje czytać krytycznie. "Psychologia szefa" to pójście na łatwiznę - po wprowadzeniu w życie tych porad można być dobrym szefem, ale nigdy nie będzie się wybitną osobą, która NAPRAWDĘ jest w stanie zmotywować pracownika do pracy.
Jakkolwiek autorzy uczą, by pracowników traktować z szacunkiem i pokazują, jak to robić, proponują manipulację (jako coś zupełnie OK) i coraz ostrzej współcześnie krytykowane zarządzanie "kijem i marchewką", które ma wiele wad. Proponowany przez nich model szefa zaiste wiąże się z samotnością - bo ten, kto ma władzę i musi walczyć o jej utrzymanie, zawsze...

książek: 138
Adam Kopeć | 2012-07-16
Na półkach: Przeczytane

Szef to zawód

Kim jest szef? To czło­wiek, któ­rego zada­niem jest kie­ro­wa­nie i zarzą­dza­nie ludźmi.

A dla­czego szef to zawód, a przy­naj­mniej powi­nie­neś go tak trak­to­wać? Bo jeśli szef to zawód, to możesz się go nauczyć. Jako szef możesz być coraz bar­dziej sku­teczny. Możesz zwięk­szyć swoje umie­jęt­no­ści w kie­ro­wa­niu i zarzą­dza­niu ludźmi.

I naj­waż­niej­sze — szef to zawód, bo Ci płacą. Nie ważne, czy jesteś kie­row­ni­kiem, mena­ge­rem, dyrek­to­rem czy pro­wa­dzisz biz­nes. Za zawód szefa dosta­jesz pie­nią­dze. Ilość pie­nię­dzy jakie dosta­jesz bar­dzo zależy od Two­ich umie­jęt­no­ści jako szefa, od umie­jęt­no­ści kie­ro­wa­nia i zarzą­dza­nia ludźmi.

Według Jerzego Guta i Woj­cie­cha Hamana szef to bar­dzo ważny zawód. Jest on czę­sto źle rozumiany.

Typowy obraz szefa

Jaki jest typowy obraz szefa jaki masz w gło­wie? Czy to ten „gość”, który zleca Ci kolejne zada­nia, dokłada dodat­kową pracę, zwięk­sza cią­gle wyma­ga­nia i karze jeśli ich nie spełnisz.
...

książek: 324
Kelebrindal | 2011-04-28
Przeczytana: 26 kwietnia 2011

Szef to zawód. Trudny zawód, bo wymagający wcielania się w różnorakie role, zależnie od sytuacji. Dobry szef musi być nauczycielem, psychologiem, "motywatorem", a jednocześnie musi potrafić utrzymać cały zespół w ryzach bez siania terroru.

O tym właśnie jest ta książka. O tym, że przy odrobinie wysiłku, cierpliwości oraz elementarnej znajomości psychologii zachowań ludzkich można być dobrym, szanowanym, ale i lubianym managerem. Jak karać, nagradzać, zarządzać konfliktem między podwładnymi i uczyć ich odpowiedzialności? Autorzy jasno wytykają błędy popełniane przez polskich szefów, jednocześnie pokazując proste mechanizmy rozwiązywania trudnych i skomplikowanych sytuacji.

Plusem książki jest fakt, iż jest ona napisana przystępnym językiem, bez zbytniego nadęcia, a co najważniejsze opiera się na praktyce w polskich firmach, w polskiej rzeczywistości. Każdy, kto zarządza choćby najmniejszym zespołem powinien przeczytać tę książkę. Również każdy, kto w przyszłości chciałby...

książek: 320
Krystian | 2016-03-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 15 lutego 2016

Po prostu rewelacja. Nie ma co się rozpisywać - książka zdecydowanie dla każdego praktyka zarządzania, który ma coś wspólnego z ludźmi (a kto nie ma w tej działce?).
Również dla początkujących będzie stanowić świetny drogowskaz postępowania.
Książka warta swojej wysokiej ceny.

książek: 163
Nina | 2011-04-02
Przeczytana: 02 kwietnia 2011

Bardzo pożyteczna książka, przyda się w zawodzie:)

Do kolekcji i biblioteczki podręcznej

książek: 175
moneygrabbing | 2017-03-19
Przeczytana: 03 marca 2017

Ciekawa pozycja. Na pewno dla osób, które chcą skutecznie zarządzać ludźmi. To co dobre to gotowe algorytmy postępowania w określonych sytuacjach, które można wykorzystać w życiu. Również dodatkowe suplementy, które omawiają specyfikę polskiej rzeczywistości.

książek: 11
Anna | 2014-12-16
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Prosto, z sensem i na temat. Widać, że autorzy mają nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim praktykę i lata szkoleń za sobą. Polecam szczególnie młodym managerom.

książek: 597
Kamila | 2014-11-15
Na półkach: Przeczytane

W książce przedstawiono scenki z życia codziennego w firmie, które jak się okazuje mądry manager może rozwiązać po ludzku i z wzajemnym szacunkiem. Polecam!

zobacz kolejne z 279 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd