Psychologia Szefa 2. Coaching narzędziowy

Okładka książki Psychologia Szefa 2. Coaching narzędziowy Jerzy Gut, Wojciech Haman
Okładka książki Psychologia Szefa 2. Coaching narzędziowy
Jerzy GutWojciech Haman Wydawnictwo: Helion Cykl: Psychologia Szefa biznes, finanse
168 str. 2 godz. 48 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Cykl:
Psychologia Szefa
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2014-12-25
Data 1. wyd. pol.:
2014-12-25
Liczba stron:
168
Czas czytania
2 godz. 48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328302068
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy Jerzy Gut, Wojciech Haman
Ocena 7,4
Psychologia sz... Jerzy Gut, Wojciech...
Okładka książki Psychologia szefa. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone. Jerzy Gut, Wojciech Haman
Ocena 7,2
Psychologia sz... Jerzy Gut, Wojciech...
Okładka książki Psychologia szefa. Wydanie II Jerzy Gut, Wojciech Haman
Ocena 6,7
Psychologia sz... Jerzy Gut, Wojciech...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
29 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
828
828

Na półkach: ,

To moja trzecia książka tego duetu i jak dwie poprzednie daje sporo wiedzy. Tym razem o coachingu. Kiedyś coś o tył słyszałem ale nigdy szczegółowo w to nie wchodziłem. Rady są trochę na pograniczu sprzedaży, autoprezentscj II komunikacji interpersonalnej ale w kontekście właśnie coachingu. Ciekawe rady i podpowiedzi. Chętnie je wypróbuję w realu.

To moja trzecia książka tego duetu i jak dwie poprzednie daje sporo wiedzy. Tym razem o coachingu. Kiedyś coś o tył słyszałem ale nigdy szczegółowo w to nie wchodziłem. Rady są trochę na pograniczu sprzedaży, autoprezentscj II komunikacji interpersonalnej ale w kontekście właśnie coachingu. Ciekawe rady i podpowiedzi. Chętnie je wypróbuję w realu.

Pokaż mimo to

avatar
41
8

Na półkach:

Książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Do tej pory miałam do czynienia z mentoringiem, o coachingu wiedziałam mało i przyznaję, że podchodziłam do niego z rezerwą. Kojarzył mi się z naciągaczami i szarlatanami. Lektura okazała się zwięzła, konkretna i w lekki sposób wprowadziła mnie w coaching, a przede wszystkim - przekonała do jego stosowania. Kilka razy zdarzyło mi się zaśmiać w głos ze względu na proponowane tam, niestandardowe rozwiązania, które skradły moje serce - jak się okazuje, coaching może mieć też ludzką twarz, a ta książka jest idealnym tego przykładem. Podobało mi się również to, że podsuwa praktyczne rozwiązania i przykłady. Zdobyta wiedza na pewno przyda mi się w pracy kierowniczej, ale książkę polecam każdemu. Zawarte w niej rady przydadzą się również w życiu prywatnym.

Książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Do tej pory miałam do czynienia z mentoringiem, o coachingu wiedziałam mało i przyznaję, że podchodziłam do niego z rezerwą. Kojarzył mi się z naciągaczami i szarlatanami. Lektura okazała się zwięzła, konkretna i w lekki sposób wprowadziła mnie w coaching, a przede wszystkim - przekonała do jego stosowania. Kilka razy zdarzyło mi...

więcej Pokaż mimo to

avatar
45
17

Na półkach:

Dobry opis kilku technik coachingowych, które mogą być pomocne w pracy ze współpracownikami i nie tylko. Książka na zasadzie przykładowych scenariuszy rozmów. Czasem jednak scenariusze są zbyt powierzchowne i nie dotykają tych trudniejszych odgałęzień, w które z reguły zdarza nam się wpadać.

Dobry opis kilku technik coachingowych, które mogą być pomocne w pracy ze współpracownikami i nie tylko. Książka na zasadzie przykładowych scenariuszy rozmów. Czasem jednak scenariusze są zbyt powierzchowne i nie dotykają tych trudniejszych odgałęzień, w które z reguły zdarza nam się wpadać.

Pokaż mimo to

avatar
106
105

Na półkach:

Obecnie coaching kojarzy się raczej negatywnie - przez gro pseudo szkoleniowców i mentorów. Natomiast w wydaniu autorów W. Hamana i J. Guta to wartościowa lektura - jak każda pozycja wspomnianych autorów. Zainteresowała mnie, gdyż stale szukam narzędzi komunikacji z moim zespołem, jako przełożony i widzę dużą szansę wdrożenia omawianych propozycji w życiu zawodowym w celu usprawnienia pracy swoich podopiecznych.

Obecnie coaching kojarzy się raczej negatywnie - przez gro pseudo szkoleniowców i mentorów. Natomiast w wydaniu autorów W. Hamana i J. Guta to wartościowa lektura - jak każda pozycja wspomnianych autorów. Zainteresowała mnie, gdyż stale szukam narzędzi komunikacji z moim zespołem, jako przełożony i widzę dużą szansę wdrożenia omawianych propozycji w życiu zawodowym w celu...

więcej Pokaż mimo to

avatar
48
34

Na półkach:

Mam mieszane uczucia po lekturze tej pozycji.
Mimo wszystkich zastosowanych technik czytając większość dialogów nie mogłam pozbyć się wrażenia, że w nich i tak to szef był zawsze zdecydowanie górą w rozmowie. To jest największy minus tej pozycji. Wydaje mi się, że nowoczesne środowiskach pracy, gdzie odchodzi się od struktur hierarchicznych, mogą wymagać zastosowania innych narzędzi.

Mam mieszane uczucia po lekturze tej pozycji.
Mimo wszystkich zastosowanych technik czytając większość dialogów nie mogłam pozbyć się wrażenia, że w nich i tak to szef był zawsze zdecydowanie górą w rozmowie. To jest największy minus tej pozycji. Wydaje mi się, że nowoczesne środowiskach pracy, gdzie odchodzi się od struktur hierarchicznych, mogą wymagać zastosowania...

więcej Pokaż mimo to

avatar
535
180

Na półkach: ,

Czym jest coaching? To słowo pojawiło się w użyciu stosunkowo niedawno, a jego znaczenie pozostaje dla części osób nadal obce. Z coachingiem zetknęłam się parę lat temu, zupełnie nie wiedząc, co to może być i obawiając się najgorszego – oceny mojej pracy, wyglądającej jak dokładne, szczegółowe rozliczenie z każdego popełnionego przeze mnie błędu. Takie przekonanie generowało niesamowity stres, ale rzeczywistość przyjemnie mnie zaskoczyła. Potem dowiedziałam się, na czym rzecz polega – a teraz również tego, że są różne rodzaje coachingu.

Sam coaching to, krótko mówiąc, swoisty rodzaj szkolenia, które odbywa chętny pod okiem coacha. Jednak, inaczej niż w klasycznym treningu, uczeń ma za zadanie przeanalizować, wspólnie z „nauczycielem” swoje własne zachowanie, punktując rzeczy, z których jest zadowolony i te, które nie idą mu dobrze, dojść do przyczyn tego zjawiska, wynaleźć inne możliwe metody rozwiązania sytuacji, i je przećwiczyć w odgrywanych scenkach. Można się już domyślić, że całość zależy od woli człowieka, ponieważ w głównej mierze opiera się na indywidualnym doborze rozwiązań, aby usprawnić i polepszyć własne relacje.

Jak wobec tego ma się cała definicja do coachingu narzędziowego, o którym mówi druga z książek Jerzego Guta i Wojciecha Hamana o tym samym tytule? Przeze wszystkim, jest to narzędzie pracy szefa, które, stosowane powszechnie i dobrowolnie, poprawia nie tylko stosunki między pracownikami i zarządem, ale – przede wszystkim – usprawnia pracę tych osób, nakierowuje na nowe rozwiązania i poszukiwanie kolejnych, uczy analizy własnych zachowań pod względem rzeczy, z których sam pracownik nie jest zadowolony; a to wszystko bez stresu i strachu przed oceną i wytykaniem błędów, poczucia upokorzenia i bycia obiektem „dobrych rad”.

Autorzy rozpoczynają wywód od określenia sylwetki osoby, której potrzebny jest coaching, określając jej przypadłość jako nerwicę – przyzwyczajenie do określonych zachowań w danych sytuacjach, pomimo tego, że dana osoba wie, że nie przynoszą one żadnych korzyści, a mogą nawet wiele zepsuć, jednak w sytuacji stresowej sięga odruchowo po takie właśnie rozwiązanie. Przyczyn tego może być wiele, i nie dotyczy to tylko rzeczywistości firmowej – opisuje je pierwszy rozdział książki, wskazując też na szefa jako osobę odpowiedzialną za skuteczność działania podwładnych. Jeśli więc szef chce mieć zgrany, działający zespół, coaching jest najlepszym sposobem, aby pracownikom pomóc bez zbędnego stresu i niepewności rozwijać ich naturalne umiejętności. A to wszystko dla dobra i ich, i szefa.

W moim odczuciu, mimo hasła głoszącego, że coaching jest łatwy i dla każdego, nie do końca tak jest i o te wątpliwości zahaczyły kolejne rozdziały. Przede wszystkim, żadnych ocen i opinii – co w przypadku obserwacji pracownika w akcji może się często zdarzać i wymaga przećwiczenia już przez samego coacha, aby odruchowo nie wejść w tryb dawania dobrych rad i gotowych rozwiązań. Po prostu określenie tego, jak widzi sytuację osoba z zewnątrz, jakie zachowania wywołały jakie reakcje i omówienie z pracownikiem tego, czy chciałby w tym coś zmienić. Bo też i wcale nie musi chcieć – coaching jest dobrowolny.

Czytając tą cieniutką książeczkę nie mogłam nie poczuć pewnego ukłucia żalu, że nie w każdej firmie stosuje się jeszcze takie metody usprawniania pracy, skupiając się bardziej na ocenach oraz systemie kar i nagród (a najczęściej tylko kar). Ilu stresowych sytuacji dałoby się w ten sposób uniknąć! Myślę, że choć podręcznik ten jest przeznaczony w zamierzeniu dla szefów, zapoznać z nim mogłaby się szersza grupa osób, również tych podległych – i w dobrej chwili podrzucić własnemu przełożonemu myśl o tym, jak wiele korzyści odniosłaby firma, wdrażając coaching w codziennej pracy.

Panowie Gut i Haman wykazali się pełnym profesjonalizmem po raz kolejny, dokładnie i konkretnie opisując temat szablonem co – po co – dla kogo – jak, hojnie okraszając całość przykładami z życia firmowego i prywatnego, rozważając różne sytuacje, od codziennych po szczególnie trudne. Ujmując wszystko prostym językiem przekazują swoją wiedzę w sposób zrozumiały i nie pozostawiający wątpliwości, że to, co robią, nie tylko ma sens, ale i jest dobre z obu punktów widzenia – i szefa, i pracownika, i warto poświęcić czas, by po prostu pomóc pracownikowi lepiej pracować. Polecam, z nadzieją, że coaching stosowany będzie powszechnie, już niedługo, w znacznej większości firm.

http://asafewarmplacewithbooks.blogspot.com/2015/04/psychologia-szefa-2-coaching.html

Czym jest coaching? To słowo pojawiło się w użyciu stosunkowo niedawno, a jego znaczenie pozostaje dla części osób nadal obce. Z coachingiem zetknęłam się parę lat temu, zupełnie nie wiedząc, co to może być i obawiając się najgorszego – oceny mojej pracy, wyglądającej jak dokładne, szczegółowe rozliczenie z każdego popełnionego przeze mnie błędu. Takie przekonanie...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    70
  • Przeczytane
    42
  • Posiadam
    16
  • Teraz czytam
    4
  • Audiobook
    3
  • Zarządzanie
    2
  • Coaching
    2
  • Psychologia, Życie, Praca, Relacje, Komunikacja, Biznes, Mózg, Seks, Związki
    1
  • Biznes, finanse, rozwój
    1
  • Magda
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Psychologia Szefa 2. Coaching narzędziowy


Podobne książki

Przeczytaj także