Filozofia niemieckiego Oświecenia

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
liczba stron
635
słowa kluczowe
filozofia, oświecenie, Niemcy
kategoria
filozofia, etyka
język
polski
dodała
Sasha

Niniejsza antologia myśli filozoficznej niemieckiego Oświecenia skonstruowana jest wedle zasady „tematycznej", a nie „personalnej". Jej celem właściwym jest tedy nie kreślenie całościowych sylwetek poszczególnych myślicieli, lecz panoramiczny przegląd naczelnych myśli tej epoki, o ile daje się ona zorganizować wokół pewnych pytań i problemów. Zasadę tę wybrano nie bez świadomości jej istotnych...

Niniejsza antologia myśli filozoficznej niemieckiego Oświecenia skonstruowana jest wedle zasady „tematycznej", a nie „personalnej". Jej celem właściwym jest tedy nie kreślenie całościowych sylwetek poszczególnych myślicieli, lecz panoramiczny przegląd naczelnych myśli tej epoki, o ile daje się ona zorganizować wokół pewnych pytań i problemów. Zasadę tę wybrano nie bez świadomości jej istotnych wad, z których zapewne najdotkliwszą stanowi niebezpieczna i myląca depersonalizacja przedstawionego w ten sposób obrazu osiemnastowiecznego filozofowania w Niemczech.

 

źródło opisu: Państwowe Wydawnictwo Naukowe (PWN ) 1973

źródło okładki: Państwowe Wydawnictwo Naukowe (PWN ) 1973

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd