Tworzenie gier internetowych. Receptury

Okładka książki Tworzenie gier internetowych. Receptury Evan Burchard
Okładka książki Tworzenie gier internetowych. Receptury
Evan Burchard Wydawnictwo: Helion informatyka, matematyka
Kategoria:
informatyka, matematyka
Wydawnictwo:
Helion
Język:
polski
ISBN:
9788324680429
Średnia ocen

3,0 3,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Sztuczna inteligencja 2041. 10 wizji przyszłości Kai-Fu Lee, Chen Qiufan
Ocena 6,9
Sztuczna intel... Kai-Fu Lee, Chen Qi...
Okładka książki Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT TOM 1 Łukasz Basa, Gynvael Coldwind, Marcin Piosek, Michał Sajdak, Grzegorz Trawiński, Marek Zmysłowski
Ocena 8,1
Wprowadzenie d... Łukasz Basa, Gynvae...
Okładka książki Robotyzacja i automatyzacja. Przemysł 4.0 Szymon Borys, Robert Dyczkowski, Wojciech Kaczmarek, Jarosław Panasiuk, Michał Siwek
Ocena 6,0
Robotyzacja i ... Szymon Borys, Rober...
Okładka książki Git dla profesjonalistów. Wydanie II Scott Chacon, Ben Straub
Ocena 8,0
Git dla profes... Scott Chacon, Ben S...
Okładka książki Microsoft Power BI. Jak modelować i wizualizować dane oraz budować narracje cyfrowe. Wydanie II Schacht Bradley, Knight Devin, Ostrowsky Erin, Pearson Mitchell
Ocena 7,0
Microsoft Powe... Schacht Bradley, Kn...
Okładka książki Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Jordan Goldmeier, Alex Gutman
Ocena 7,9
Analityk danyc... Jordan Goldmeier, A...

Oceny

Średnia ocen
3,0 / 10
1 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
131
130

Na półkach: ,

Niełatwo mi ocenić tę książkę, bowiem mam podobne spojrzenie na stare gry, mam podobną historię „giercowania” co autor i doceniam to, co próbował tą książką osiągnąć autor — zaprezentować nie jedno, ale różne oblicza gier, od stacjonarnego quizu, do gry przygodowej opartej o serwer.

Taki zamiar był trudny, no i niestety chyba się nie udał. Trudny dlatego, że na każdą grę (prezentującą inny gatunek) przypada jakieś 25 stron — żeby wcisnąć coś ciekawego w taką objętość i jeszcze to dobrze opisać, to prawdziwa sztuka. Jednak nawet mając to na uwadze, autor łapał kilka srok za ogony — prezentował nie tylko grę, ale też uczył podstaw JavaScriptu między wierszami.

Kod, który prezentuje jest gęsty — to duże listingi, bez żadnego komentarza (i spolszczenia),które trzeba w jednym podejściu analizować. Autor nieszczęśliwie opisuje co się dzieje opowiadając kod, zamiast tłumaczyć jego sens. Podam przykład, mamy linijkę "var adjustedDistance = Math.cos(rayAngle-player.angle)*distance;" i opis tego fragmentu to „zaczynamy od obliczenia wartości adjustedDistance poprzez pomnożenie odległości gracza od kolizji przez cosinus kąta gracza minus kierunek promienia”. Klasyczny, podręcznikowy przykład jak NIE tłumaczyć programów.

Kiedy mowa o obliczeniach geometrycznych, autor zamiast podać rysunek (np. trójkąta) pracowicie opowiada „...jest to przeciwprostokątna w trójkącie...”.

Część gier jest do bólu banalna (jak quiz oparty na radiobuttonach),ale część jest inspirująca i ciekawa (kody można pobrać ze strony wydawcy). Jeżeli ktoś zaczyna swoją przygodę z programowaniem, to być może ten tytuł będzie pomocny (ale realnie wątpię, ze względu na ww. tłumaczenie kodu),dla już programujących dobrym testem będzie pobranie kodów i sprawdzenie na ile fascynujące są dla nich zawarte gry. Tak jak gry są szkieletowe, tak można uznać, że opis do nich jest równie szkieletowy — trzeba samemu się wgryzać w sens programów.

Summa summarum — szkoda, że tak to wyszło, być może zadanie było od początku nierealizowalne, ale do nauki pisania gier lepiej się jednak nadają pozycje monolityczne, tj. 1 książka = 1 gra. Niektóre gry mogą być jednak wspaniałą inspiracją (dla siebie znalazłem dwie),ale stawiając sprawę krótko, gdybym mógł cofnąć czas, nie kupiłbym tej książki (i mówię to z ciężkim sercem).

Za tłumaczenie terminu „canvas” tłumaczowi należą się baty.

Niełatwo mi ocenić tę książkę, bowiem mam podobne spojrzenie na stare gry, mam podobną historię „giercowania” co autor i doceniam to, co próbował tą książką osiągnąć autor — zaprezentować nie jedno, ale różne oblicza gier, od stacjonarnego quizu, do gry przygodowej opartej o serwer.

Taki zamiar był trudny, no i niestety chyba się nie udał. Trudny dlatego, że na każdą grę...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Teraz czytam
    1
  • Chcę przeczytać
    1
  • Posiadam
    1
  • Przeczytane
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Tworzenie gier internetowych. Receptury


Podobne książki

Przeczytaj także