Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2015-10-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-10-15
- Data 1. wydania:
- 2014-04-08
- Liczba stron:
- 392
- Czas czytania
- 6 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377468777
- Tłumacz:
- Marcin Kowalczyk
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata!
Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.
Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność.
Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.
A oto garść porad Eda Catmulla:
Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe.
Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz.
Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków.
Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.
Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
Piotr Jaworowski, Ars Thanea
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 693
- 311
- 56
- 36
- 10
- 10
- 8
- 5
- 5
- 4
Cytaty
Większości ludzi niepowodzenia kojarzą się z bagażem - i to ciężkim - co moim zdaniem wynika z doświadczeń, jakie były naszym udziałem jeszcze w czasach szkolnych. Od najmłodszych lat wbija nam się do głów, że niepowodzenie jest rzeczą złą. Oznacza, że czegoś się nie nauczyliśmy lub nie przygotowaliśmy się odpowiednio, że zostajemy z tyłu lub - jeszcze gorzej! - że nie jesteśmy...
Rozwiń
Opinia
Cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Myślę, że mogłaby być przydatna każdemu kto musi zarządzać zespołem, nawet w małej firmie i ludziom którzy tworzą coś nowego (niekoniecznie stricte artystycznego). Tytuł w polskim przekładzie -"Kreatywność" - może odstraszać konotacją z coachingiem i źle pojętą psychologią, ale mogę zapewnić, że ta książka jest porządna, a rady w niej zawarte są naprawdę cenne i przy odpowiednim zaangażowaniu i wysiłku możliwe do wdrożenia w życie.
Chyba najbardziej w całej lekturze podoba mi się samo podejście do prowadzenia firmy autora - Eda Catmulla (założyciela i kierownika Pixara). Tłumaczy, że siła dobrego szefa nie polega na zastraszaniu podwładnych czy jak największym ograniczaniu możliwości ich działań, lecz na komunikacji, współpracy i zdolności do przyjęcia krytyki i zmian. Książka skłoniła mnie to do wielu ciekawych i inspirujących refleksji.
Cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Myślę, że mogłaby być przydatna każdemu kto musi zarządzać zespołem, nawet w małej firmie i ludziom którzy tworzą coś nowego (niekoniecznie stricte artystycznego). Tytuł w polskim przekładzie -"Kreatywność" - może odstraszać konotacją z coachingiem i źle pojętą psychologią, ale mogę zapewnić, że ta książka jest porządna, a rady w niej...
więcej Pokaż mimo to