Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2015-10-15
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-10-15
- Data 1. wydania:
- 2014-04-08
- Liczba stron:
- 392
- Czas czytania
- 6 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377468777
- Tłumacz:
- Marcin Kowalczyk
Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata!
Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.
Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność.
Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.
A oto garść porad Eda Catmulla:
Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe.
Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz.
Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków.
Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.
Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
Piotr Jaworowski, Ars Thanea
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 692
- 309
- 56
- 36
- 10
- 10
- 8
- 5
- 5
- 4
Cytaty
Większości ludzi niepowodzenia kojarzą się z bagażem - i to ciężkim - co moim zdaniem wynika z doświadczeń, jakie były naszym udziałem jeszcze w czasach szkolnych. Od najmłodszych lat wbija nam się do głów, że niepowodzenie jest rzeczą złą. Oznacza, że czegoś się nie nauczyliśmy lub nie przygotowaliśmy się odpowiednio, że zostajemy z tyłu lub - jeszcze gorzej! - że nie jesteśmy...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
Spoko, bardzo fajna. Oprócz historii Pixara, mamy też sporo pomysłów na to, jak prowadzić zespół kreatywnych ludzi.
Spoko, bardzo fajna. Oprócz historii Pixara, mamy też sporo pomysłów na to, jak prowadzić zespół kreatywnych ludzi.
Pokaż mimo tow skrocie: weź kreatywnych, zdolnych ludzi, zrob z nich team i im nie przeszkadzaj
w skrocie: weź kreatywnych, zdolnych ludzi, zrob z nich team i im nie przeszkadzaj
Pokaż mimo toZ każdą stroną przekazuje coraz więcej biznesowej mądrości.
Z każdą stroną przekazuje coraz więcej biznesowej mądrości.
Pokaż mimo toJedna z ciekawszych biznesowych biografii, jakie miałem okazję czytać.
Stawiam ją na jednym poziomie ze znakomitą książką twórcy potęgi firmy "Nike" Phila Knighta "Shoe dog" po polsku wydanej przez Rebis jako "Sztuka zwycięstwa".
W obu pozycjach odnajduję podobnego duchu; ciągłe poszukiwanie lepszych rozwiązań, świadomość, że każdy ruch może być ostatnim w tym wymagającym biznesie, a jednocześnie przekonanie, że tylko popełniając błędy, można się uczyć i być kreatywnym.
Obie też to pozycje, do których warto wracać, czerpać pewne rozwiązania i studiować zastosowane strategie.
Bardzo wartościowa lektura dla ludzi biznesów, przywódców, liderów zespołów, tych, którzy chcą wprowadzać kulturę otwartą na ludzi i traktujących ich jako najważniejsze źródło biznesowej przewagi konkurencyjnej dzięki angażowaniu ich w wyjątkową kulturę wymiany wiedzy pomysłów i inspiracji.
Polecam.
Jedna z ciekawszych biznesowych biografii, jakie miałem okazję czytać.
więcej Pokaż mimo toStawiam ją na jednym poziomie ze znakomitą książką twórcy potęgi firmy "Nike" Phila Knighta "Shoe dog" po polsku wydanej przez Rebis jako "Sztuka zwycięstwa".
W obu pozycjach odnajduję podobnego duchu; ciągłe poszukiwanie lepszych rozwiązań, świadomość, że każdy ruch może być ostatnim w tym wymagającym...
Audiobook - do dosłuchania lub przeczytania na papierze/ebook (może w oryginale)
Audiobook - do dosłuchania lub przeczytania na papierze/ebook (może w oryginale)
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toRecenzja graficzna: https://tiny.pl/wsrjd
Recenzja graficzna: https://tiny.pl/wsrjd
Pokaż mimo toWłaśnie będę czytał po raz drugi i mam ochotę czytać więcej od Eda Catmulla, ale nic nie ma:)
Właśnie będę czytał po raz drugi i mam ochotę czytać więcej od Eda Catmulla, ale nic nie ma:)
Pokaż mimo toKażdy z nas słyszał o min. jak „Toy Story”, „Gdzie jest Nemo?”. Wszyscy Ci, którzy po prostu kochają filmy Pixara. Będą książką zachwyceni. Książka opisuje jak Pixar stał się jednym z unikalnym studiem animacji i co ma z tym wspólnego Steve Jobs.
Książka godna uwagi.
Każdy z nas słyszał o min. jak „Toy Story”, „Gdzie jest Nemo?”. Wszyscy Ci, którzy po prostu kochają filmy Pixara. Będą książką zachwyceni. Książka opisuje jak Pixar stał się jednym z unikalnym studiem animacji i co ma z tym wspólnego Steve Jobs.
Pokaż mimo toKsiążka godna uwagi.
Książka o tym jak Pixar stał się jednym z topowym studiem animacji. Ciężko sklasyfikować tę książkę, trochę taki poradnik połączony z biografią. Pisana z punktu widzenia menadżerskiego więc większość rad jest raczej dla biznesu. Szczególnie rady udzielne są dla strony biznesowej, która ściśle współpracuje z ludźmi kreatywnymi, artystami. Trochę nie tego się spodziewałem, więc miejscami mnie znużyła bo raczej nie ja jestem grupą docelową.
Książka o tym jak Pixar stał się jednym z topowym studiem animacji. Ciężko sklasyfikować tę książkę, trochę taki poradnik połączony z biografią. Pisana z punktu widzenia menadżerskiego więc większość rad jest raczej dla biznesu. Szczególnie rady udzielne są dla strony biznesowej, która ściśle współpracuje z ludźmi kreatywnymi, artystami. Trochę nie tego się spodziewałem,...
więcej Pokaż mimo toKsiążka oryginalna, dobrze się czyta. Motywuje do działania.
Jeżeli wyznaczyłeś sobie cel, ale nie wiesz jak go osiągnąć ta książka jest dla Ciebie!
Książka oryginalna, dobrze się czyta. Motywuje do działania.
Pokaż mimo toJeżeli wyznaczyłeś sobie cel, ale nie wiesz jak go osiągnąć ta książka jest dla Ciebie!