Modern Romance
- Kategoria:
- rozrywka
- Wydawnictwo:
- Penguin Press
- Data wydania:
- 2015-06-16
- Data 1. wydania:
- 2015-06-16
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 1594206279
Now a New York Times Bestseller
A hilarious, thoughtful, and in-depth exploration of the pleasures and perils of modern romance from one of this generation’s sharpest comedic voices
At some point, every one of us embarks on a journey to find love. We meet people, date, get into and out of relationships, all with the hope of finding someone with whom we share a deep connection. This seems standard now, but it’s wildly different from what people did even just decades ago. Single people today have more romantic options than at any point in human history. With technology, our abilities to connect with and sort through these options are staggering. So why are so many people frustrated?
Some of our problems are unique to our time. “Why did this guy just text me an emoji of a pizza?” “Should I go out with this girl even though she listed Combos as one of her favorite snack foods? Combos?!” “My girlfriend just got a message from some dude named Nathan. Who’s Nathan? Did he just send her a photo of his penis? Should I check just to be sure?”
But the transformation of our romantic lives can’t be explained by technology alone. In a short period of time, the whole culture of finding love has changed dramatically. A few decades ago, people would find a decent person who lived in their neighborhood. Their families would meet and, after deciding neither party seemed like a murderer, they would get married and soon have a kid, all by the time they were twenty-four. Today, people marry later than ever and spend years of their lives on a quest to find the perfect person, a soul mate.
For years, Aziz Ansari has been aiming his comic insight at modern romance, but for Modern Romance, the book, he decided he needed to take things to another level. He teamed up with NYU sociologist Eric Klinenberg and designed a massive research project, including hundreds of interviews and focus groups conducted everywhere from Tokyo to Buenos Aires to Wichita. They analyzed behavioral data and surveys and created their own online research forum on Reddit, which drew thousands of messages. They enlisted the world’s leading social scientists, including Andrew Cherlin, Eli Finkel, Helen Fisher, Sheena Iyengar, Barry Schwartz, Sherry Turkle, and Robb Willer. The result is unlike any social science or humor book we’ve seen before.
In Modern Romance, Ansari combines his irreverent humor with cutting-edge social science to give us an unforgettable tour of our new romantic world.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 92
- 65
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Lekka, ale bez puenty. Nie podpasował mi też humor autora.
Lekka, ale bez puenty. Nie podpasował mi też humor autora.
Pokaż mimo toAmerykański komik napisał książkę o tym jak rewolucja technologiczna: internet i smartfony, wpływają na amerykański rynek matrymonialnego-randkowy, ale to nie satyra, rzecz jest bowiem oparta na całkiem solidnych badaniach psychologicznych i socjologicznych. Ogólnie rzecz biorąc technologia przyniosła zmiany na lepsze, niemniej powinniśmy unikać wielu pułapek związanych z siecią. Razi nadmiernie luzacki styl autora i ciężkie jego dowcipy, niemniej rzecz jest bardzo ciekawa
Zaczyna się tak, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu ludzie wybierali za małżonków osoby z sąsiedztwa, a wśród kryteriów dominowały motywy ekonomiczne: mężczyzna powinien był zarobić na rodzinę a kobieta urodzić dzieci i prowadzić dom. Miłość miała jakby mniejsze znaczenie. Teraz natomiast szukanie tej drugiej połówki, idealnego partnera, jest dla nas dużo ważniejsze, a w świecie smartfonów i internetu także nieporównanie łatwiejsze. Poza tym zdecydowanie więcej trwałych związków oparte jest na miłości, to optymistyczna konstatacja.
Ciekawe są rozważania, powiedziałbym techniczne, o tym, jak treść i jakość SMS-ów wpływa na powodzenie relacji w jej wczesnej fazie. Frapujące są dywagacje na temat odwlekania odpowiedzi na SMS-a, techniki zupełnie świadomie używanej przez wiele osób, aby wzmóc zainteresowanie drugiej strony. Okazuje się, że w ten sposób stosuje się pewne reguły odkryte przez psychologów społecznych. Po pierwsze reguła niepewności nagrody: im bardziej niepewna jest nagroda, tym bardziej jesteśmy nią zainteresowani. Po drugie, reguła niedostępności: im bardziej coś jest niedostępne, tym bardziej tego pragniemy. Po trzecie, brak odpowiedzi wywołuje niepewność: „która według psychologów społecznych może prowadzić do silnego pociągu romantycznego”. Oczywiście można tu przesadzić, autor książki poznał pewną panią, która nigdy nie odpowiedziała na jego SMS-y...
Następnie mamy rozdział o poznawaniu się w sieci. Sprawa b.ważna, bo ponad 1/3 par które wzieły słub w USA w latach 2005-12 poznała się przez internet (przedtem najpopularniejsze było poznawanie się przez rodzinę, znajomych lub w barach). Sporo miejsca poświęca autor portalom randkowym które dają złudzenie olbrzymiej ilości osób przeciwnej płci, mogących zostać naszymi partnerami. Pisze autor o młodych ludziach, którzy wymieniali sporo wiadomości z wieloma osobami płci przeciwnej, ale do randek nie dochodziło, albo okazywały się katastrofą. Opierając się na radach specjalistów autor twierdzi, że „Portale randkowe najlepiej sprawdzają się, gdy traktujemy je jako okazję do poznania ludzi, których inaczej nie mielibyśmy szansy spotkać.” Bowiem „tylko jedna rzecz pomóc ci zdecydować, czy masz szansę z nowo poznaną osobą: spotkanie na żywo”. Zatem należy jak najszybciej spotkać się w realu.
Rozdział poświęcony wyborowi drugiej połowy zaczyna się od oczywistej konstatacji, że smartfony i internet bardzo zwiększają możliwości wyboru. Niestety, według psychologów prowadzi to często do paraliżu decyzyjnego. Ludzie bowiem mają pokusę maksymalizacji: szukania osoby idealnej, wymarzonej. To złudzenie, nigdy takiej osoby nie znajdziemy, a w procesie szukania możemy zgubić całkiem fajne, ale 'nieidealne' opcje. Poza tym 'maksymaliści' gdy już dokonają wyboru, są raczej niezadowoleni – zawsze mają uczucie, że mogli wybrać lepiej. Zamiast tego autor radzi by być 'satysfakcjonalistą' i zadowalać się tym co jest wystarczająco dobre. Oczywiście, powyższe rozważania odnoszą się nie tylko do wyboru partnera ale też zakupów, wyboru pracy, domu itd. itp.
Książka jest nierówna (słaby rozdział o tym jak to się robi w Japonii czy Argentynie),poza tym napisana zbyt luzackim stylem, autor prezentuje nam zbyt dużo przaśnego humoru mocno opartego na symbolach amerykańskich, przez to niezrozumiałego. To czasami irytuje, ale pozytywy przeważają nad negatywami, to bardzo ciekawa lektura.
Amerykański komik napisał książkę o tym jak rewolucja technologiczna: internet i smartfony, wpływają na amerykański rynek matrymonialnego-randkowy, ale to nie satyra, rzecz jest bowiem oparta na całkiem solidnych badaniach psychologicznych i socjologicznych. Ogólnie rzecz biorąc technologia przyniosła zmiany na lepsze, niemniej powinniśmy unikać wielu pułapek związanych z...
więcej Pokaż mimo to