Psychologia dziecka
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Introducing Child Psychology
- Wydawnictwo:
- Data wydania:
- 2014-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 404
- Czas czytania
- 6 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301177799
- Tłumacz:
- Aleksander Wojciechowski
- Tagi:
- psychologia dziecko rozwój
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Omawia rozwój emocjonalny, poznawczy i poznawczo-społeczny oraz ich znaczenie dla funkcjonowania dziecka.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oficjalne recenzje
Dziecko nie jest bryłą gliny
Można odnieść wrażenie, że polski rynek wydawniczy obfituje w publikacje, które skierowane są do opiekunów, rodziców, nauczycieli, wychowawców czy terapeutów pracujących z dziećmi. Roi się bowiem od wszelkiego rodzaju poradników, które w prosty, łatwy i przyjemny sposób objaśniają świat małego człowieka, a równocześnie formułują chwytliwe i uniwersalne rady, które rzekomo działają w każdej sytuacji. Książka H. Rudolpha Schaffera „Psychologia dziecka” nie jest kolejną tego typu publikacją. Nie jest lekturą, w której czytelnik znajdzie gotowe recepty i rozwiązania swoich wątpliwości. Jest za to rzetelną propozycją dla odbiorcy, który obszar psychologii rozwojowej traktuje poważnie i który usiłuje zrozumieć nie tylko, jak i dlaczego coś się dzieje, ale także - jaki jest sens tych zmian.
H. Rudolf Schaffer, emerytowany profesor Uniwersytetu Strathclyde w Glasgow, oferuje w swojej publikacji wiarygodną, merytorycznie imponującą, znakomicie udokumentowaną, a równocześnie przystępną wiedzę z zakresu wspomnianej wyżej psychologii. Odwołując się do współczesnych badań, autor w sposób klarowny i przejrzysty objaśnia kolejne okresy życia oraz omawia psychologiczne mechanizmy zmian rozwojowych. Jeden z najbardziej cenionych psychologów na świecie oraz uznany badacz wczesnego rozwoju społecznego najmłodszych odnosi się w swojej publikacji do najbardziej fundamentalnych zjawisk rozwojowych typowych dla okresu dzieciństwa. Równocześnie, co wydaje się niezwykle istotne, Schaffer ustosunkowuje się w „Psychologii dziecka” do zagadnień pomijanych często w tego typu publikacjach, jak np.: rola współczesnych mediów i czynników międzykulturowych na procesy rozwojowe czy analiza wpływu czynników genetycznych i prenatalnych na przyszły rozwój dziecka.
Autor wiele uwagi poświęca wzajemnemu wpływowi na siebie dziecka i dorosłego. Obala liczne rozpowszechnione stereotypy i obiegowe prawdy oraz uwrażliwia czytelnika na takie zagadania, jak: tworzenie przywiązania przez dzieci (różnice między przywiązaniem bezpiecznym i pozabezpiecznym),pojmowanie emocji przez najmłodszych (ciekawe badania nad poczuciem dumy i wstydu u dzieci),patologia emocji u dzieci autystycznych czy dziecięce pojmowanie życia i śmierci. Schaffer wiele uwagi poświęca także tematom: rodzin z dziećmi upośledzonymi, rodzin z dziećmi adoptowanymi, samotnemu rodzicielstwu oraz wielu zmianom dokonującym się współcześnie w funkcjonowaniu rodziny. Na szczególne wyróżnienie wydaje się zasługiwać omówienie przez autora kwestii czynników kulturowych w tutoringu dorosły-dziecko.
W przedmowie do swojej książki autor napisał: istotę dzieciństwa stanowi zmiana. (…) obserwowanie, jak noworodek przeobraża się w malucha, który następnie staje się najpierw przedszkolakiem, później uczniem i nastolatkiem, oraz wyjaśnianie mechanizmów tkwiących u podstaw tych zmian jest zarówno intrygujące pod względem intelektualnym, jak i satysfakcjonujące pod względem emocjonalnym. W jakim stopniu każdy z nas został ukształtowany przez zapis genetyczny? Dlaczego jedne dzieci uczą się szybciej od drugich? Czy istnieją „właściwe” sposoby wychowywania dzieci? Czy na podstawie zachowania dziecka w okresie niemowlęcym można przewidzieć jego późniejszy poziom inteligencji? Czy wspólne rozwiązywanie problemów jest ważniejsze od pracy samodzielnej?
Wszystkich zainteresowanych odpowiedziami na powyższe pytania zapraszam do lektury.
Ewelina Tondys
Książka na półkach
- 129
- 117
- 31
- 13
- 11
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Bardzo ważna książka dla studentów pedagogiki i osób, które rozpoczynają pracę w przedszkolu/szkole. W tej jednej książce znajduje się wszystko, co musicie wiedzieć o rozwoju dzieci. Chwała autorowi za ryciny, które pomagają w nauce trudniejszych zagadnień. Polecam też oczekującym lub nowo upieczonym rodzicom - warto wiedzieć, jak pomóc i jak nie szkodzić dzieciom.
Bardzo ważna książka dla studentów pedagogiki i osób, które rozpoczynają pracę w przedszkolu/szkole. W tej jednej książce znajduje się wszystko, co musicie wiedzieć o rozwoju dzieci. Chwała autorowi za ryciny, które pomagają w nauce trudniejszych zagadnień. Polecam też oczekującym lub nowo upieczonym rodzicom - warto wiedzieć, jak pomóc i jak nie szkodzić dzieciom.
Pokaż mimo toKsiążka „Psychologia dziecka” H. Rudolpha Schaffera zabiera czytelnika w świat ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie.
Książkę przeczytałam kilkanaście razy, to jeden z podręczników, jakie powinien przeczytać przyszły nauczyciel.
Książka pozwala zrozumieć sens zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka. Wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo - społeczny oraz rozwój języka dziecka. Odnosi się do roli TV, komputerów, internetu. Ułatwia przyswajanie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słownikowi pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej.
Książka „Psychologia dziecka” H. Rudolpha Schaffera zabiera czytelnika w świat ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie.
więcej Pokaż mimo toKsiążkę przeczytałam kilkanaście razy, to jeden z podręczników, jakie powinien przeczytać przyszły nauczyciel.
Książka pozwala zrozumieć sens zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka. Wyczerpująco...