Teatro Grottesco

Okładka książki Teatro Grottesco
Thomas Ligotti Wydawnictwo: Okultura horror
278 str. 4 godz. 38 min.
Kategoria:
horror
Tytuł oryginału:
Teatro Grottesco
Wydawnictwo:
Okultura
Data wydania:
2014-11-17
Data 1. wyd. pol.:
2014-11-17
Data 1. wydania:
2008-01-09
Liczba stron:
278
Czas czytania
4 godz. 38 min.
Język:
polski
ISBN:
9788388922442
Tłumacz:
Mateusz Kopacz, Wojciech Gunia, Filip Skutela, Aleksander Więckowski
Tagi:
Thomas Ligotti groteska groza
Średnia ocen

                7,4 7,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Dziwne opowieści. Antologia weird fiction Dagmara Adwentowska, Brian Evenson, Bartłomiej Fitas, Zbigniew Golemienko, Wojciech Gunia, Dawid Kain, Łukasz Krukowski, Thomas Ligotti, Marcin Majchrzak, Paweł Mateja, Paweł Matuszek, Jon Padgett, Magdalena Świerczek-Gryboś, Anna Maria Wybraniec
Ocena 6,7
Dziwne opowieś... Dagmara Adwentowska...
Okładka książki Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2018 Dagmara Adwentowska, Piotr Borowiec, Mort Castle, Rafał Chojnacki, Daniel Gapiński, Norbert Góra, Tomasz Jacek Graczykowski, Krzysztof Grudnik, Wojciech Gunia, David Harrington, Radosław Jarosiński, Maciej Kaźmierczak, Konrad Knapek, Agnieszka Kwiatkowska, Thomas Ligotti, Krzysztof Maciejewski, Paweł Mateja, Krzysztof Matkowski, Paweł Matuszek, Bartosz Orlewski, Olaf Pajączkowski, Przemysław Pilarek, Tomasz Połoński, Kamil Subzda, Istvan Vizvary, Adrianna Wiśniewska, Anna Maria Wybraniec
Ocena 7,4
Sny umarłych. ... Dagmara Adwentowska...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,4 / 10
215 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
440
43

Na półkach: , ,

Dla mnie pojęciem-kluczem do tego zbioru (a proza Ligottiego zdaje się potężnym gmachem zbudowanym z dziurek i zamków, tak wdzięcznym[?] jest tematem do interpretacji), jest rytm. O rytmie w pracy translatorskiej mówili w wywiadzie tłumacze tomu, odnalezienie tego rytmu - w sobie jako czytelniku - podczas lektury jest jak sądzę warunkiem zachwytu tą literaturą. Wierzę, że takiej synchronizacji rytmów zawdzięczam wrażenie jakie zrobiły na mnie "Czerwona Wieża", "Lunaparki przy stacjach benzynowych", "Bungalow" oraz "Dziwowisko i inne opowiadania". Pozostałych tekstów (czy też może ich "miejsc przewodnich", bo to opowieści miejsc, nie postaci, co jest wspaniałym konceptem) nie odczułam tak mocno, czego nie ośmielę się uznać za powód do uznania ich za słabe. Jedynie otwierająca zbiór "Czystość" - może wskutek niewychwycenia jeszcze rytmu - wydała mi się jakoś niespodziewanie kingowska i nieco miałka na tle pozostałych.
Zacnym podsumowaniem - chyba słusznie zostawionym na koniec - była lektura wstępu, gdzie z należytymi honorami przedstawiono z imienia i nazwiska snujące się nieustannie w zalegających ligottiańskie miasteczka mgłach cienie ich (mgieł tych) i Ligottego jako pisarza, ojców. Pojawiły się też nazwiska i odniesienia dla mnie nowe, za którymi z zainteresowaniem podążę. Da się zaobserwować również kierunek odwrotny - ostatnio zauważam drobne, i jedne z wielu zapewne, korzenie literatury Ligottiego w tekstach innych twórców, niedawno np. w "Szafie" Thomasa Manna, która to szafa stoi - to pewne na tyle, na ile tylko coś w tych przykrych, malarycznych wszechświatach może być pewne - w jednym z pokoi pensjonatu pani Pyk.

Dla mnie pojęciem-kluczem do tego zbioru (a proza Ligottiego zdaje się potężnym gmachem zbudowanym z dziurek i zamków, tak wdzięcznym[?] jest tematem do interpretacji), jest rytm. O rytmie w pracy translatorskiej mówili w wywiadzie tłumacze tomu, odnalezienie tego rytmu - w sobie jako czytelniku - podczas lektury jest jak sądzę warunkiem zachwytu tą literaturą. Wierzę, że...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    626
  • Przeczytane
    284
  • Posiadam
    115
  • Ulubione
    21
  • Teraz czytam
    21
  • Horror
    14
  • Chcę w prezencie
    10
  • Fantastyka
    8
  • Do kupienia
    3
  • Kindle
    3

Cytaty

Więcej
Thomas Ligotti Teatro Grottesco Zobacz więcej
Thomas Ligotti Teatro Grottesco Zobacz więcej
Thomas Ligotti Teatro Grottesco Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także