Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Mnemotechniki

Wydawnictwo: Impuls
8,5 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
1
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7850-078-0
liczba stron
224
język
polski

Dziecko, rozpoczynając naukę w klasie I, wkracza w magiczny świat nabywania nowych wiadomości i umiejętności, kształtuje swój stosunek do wykonywanej pracy, podejmowanych zadań oraz otaczającego świata. Interesuje się tekstem pisanym, co budzi w nim potrzebę rozszyfrowywania informacji występujących w postaci różnorodnych znaków. Jego działania zostają ukierunkowane na opanowanie umiejętności...

Dziecko, rozpoczynając naukę w klasie I, wkracza w magiczny świat nabywania nowych wiadomości i umiejętności, kształtuje swój stosunek do wykonywanej pracy, podejmowanych zadań oraz otaczającego świata. Interesuje się tekstem pisanym, co budzi w nim potrzebę rozszyfrowywania informacji występujących w postaci różnorodnych znaków. Jego działania zostają ukierunkowane na opanowanie umiejętności czytania i pisania – form komunikacji stanowiących bardzo ważny i podstawowy cel edukacji, mających między innymi duży wpływ na to, jak będzie przebiegać dalszy proces kształcenia. Ucząc dziecko czytania i pisania, musimy pamiętać o jego indywidualności, czyli trzeba mu umożliwić podążanie własną drogą i we własnym tempie. Nasze zadanie to dobór oraz wskazywanie odpowiednich form i metod osiągania celów, pokonywania trudności oraz motywowania do podejmowania wysiłku. […]

Zaprezentowane w książce badania dotyczą analizy związków między wykorzystanymi mnemotechnikami a zapamiętaniem kształtu liter podobnych, najczęściej mylonych przez dzieci. […]

Książka nie stanowi poszukiwań uniwersalnej metody ułatwiającej naukę czytania i pisania wszystkim dzieciom, ma jedynie pokazać sposób ułatwiający skuteczne zapamiętywanie kształtów liter podobnych. Mnemotechniki uwzględniają odrębność, niepowtarzalność każdego dziecka oraz umożliwiają mu pokonywanie we własnym tempie trudności w czytaniu i pisaniu, które wynikają z mylenia liter. W związku z tym dziecko z przyjemnością i uśmiechem podróżuje po świecie liter i skutecznie zapamiętuje ich kształt.

 

źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl

źródło okładki: http://impulsoficyna.com.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 803
Paulina Kwiatkowska | 2012-12-30
Na półkach: Przeczytane

Joanna Skibska to doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Pedagogiki na Wydziale Humanistyczno-Społecznym Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Od ponad 20 lat nauczyciel i logopeda w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Pedagog edukacji wczesnoszkolnej, neurologopeda, pedagog specjalny, specjalista terapii pedagogicznej. Jej główne zainteresowania naukowe koncentrują się wokół kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni szkoły ogólnodostępnej, pracy z dzieckiem z trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz wykorzystaniem różnych metod, w tym mnemotechnik w pracy terapeutycznej z dzieckiem z trudnościami w uczeniu się.


Umiejętność czytania i pisania dzieci zaczyna się w I klasie szkoły podstawowej. Wpływa na to kilka czynników. Istnieją trzy aspekty czytania: techniczny, semantyczny i krytyczno-twórczy. Rozwój czytania u dzieci dzieli się na okres przedpiśmienny i okres piśmienności. Każdy z nich ma określone cechy, o których należy pamiętać. Istnieją także różne rodzaje pamięci : krótkotrwała, długotrwała. Procesy pamięci dzielą się na zapamiętywanie, przechowywanie, przypominanie. Jak można zauważyć, jest to bardzo złożony mechanizm. Istnieje wiele koncepcji nauki czytania, każda z nich jest inna.

Książka to doskonały poradnik dla rodziców dzieci, rozpoczynających naukę pisania i czytania. Jest bardzo przejrzyjście napisany. Zawiera dużo tabelek, wykresów, schematów, dzięki czemu możemy to sobie łatwiej przyswoić.

Język jest prosty, zrozumiały dla przeciętnego czytelnika. Tą pozycję polecam każdemu, kto chce zgłębić temat !

Moja ocena : 8/10

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Wszystko zostaje w rodzinie

Dziennikarz i restaurator Harry Svensson nagle i niespodziewanie zostaje opiekunem małej dziewczynki. Dziecko jest wystraszone i nie mówi. Svensson b...

zgłoś błąd zgłoś błąd