Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Chińska kultura symboliczna. Jej współczesne metamorfozy w literaturze, teatrze i malarstwie

Książka jest przypisana do serii/cyklu "ŚWIAT ORIENTU". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Akademickie Dialog
6,67 (3 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
2
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-61203-53-7
liczba stron
282
słowa kluczowe
Chiny, sztuka Chin
kategoria
sztuka
język
polski
dodał
Matea

Jest to pierwsza próba przybliżenia i wyjaśnienia symbolicznych treści i języka, jakim posługują się współcześni artyści chińscy. Książka pokazuje metamorfozę chińskiej kultury symbolicznej na przykładzie wybranych dzieł. Pośród analizowanych tekstów kultury są powieści i opowiadania Gao Xingjiana, Mo Yana i Su Tonga, a także obrazy Hu Yongkaia oraz najwybitniejszych przedstawicieli chińskiej...

Jest to pierwsza próba przybliżenia i wyjaśnienia symbolicznych treści i języka, jakim posługują się współcześni artyści chińscy. Książka pokazuje metamorfozę chińskiej kultury symbolicznej na przykładzie wybranych dzieł. Pośród analizowanych tekstów kultury są powieści i opowiadania Gao Xingjiana, Mo Yana i Su Tonga, a także obrazy Hu Yongkaia oraz najwybitniejszych przedstawicieli chińskiej awangardy końca XX i początków XXI wieku. Twórczość teatralną reprezentuje monumentalna opera o buddyzmie chan – Śnieg w sierpniu (Bayue xue) napisana i wyreżyserowana przez Gao Xingjiana.

Poszukiwaniom symboli, metafor i aluzji towarzyszy refleksja na temat roli tradycji, chroniącej podstawowe struktury znaczeniowe, pojęcia, znaki i obrazy. Chodzi tu o proces kształtowania symboli głębokich, zakorzenionych m.in. w korelatywnej kosmologii chińskiej i uniwersalizmie, a także o kulturę dobrowróżbną, przechowującą model myślenia symbolicznego.

Współczesny twórca chiński czerpie z tradycji kulturowej i doświadczenia społecznego, w których pamięć wspólnoty splata się z indywidualną pamięcią i wyobraźnią artystyczną. Jego wypowiedzi, nasycone symbolami, aluzjami i alegoriami nie tylko pozostają w dialogu ze współczesną kulturą i sztuką na świecie, ale przede wszystkim odgrywają ważną rolę w poszukiwaniu własnej tożsamości kulturowej.

 

źródło opisu: http://www.dialog.edu.com.pl/index.php?route=produ...(?)

źródło okładki: http://www.dialog.edu.com.pl/index.php?route=produ...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (21)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 83
LadyLunatique | 2015-09-02
Na półkach: Chiny
książek: 0
| 2013-06-24
Na półkach: Chiny
książek: 241
Matea | 2012-08-21
Na półkach: Posiadam
książek: 122
iloveuthismuch | 2016-07-04
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 456
tygrysek | 2016-04-07
Na półkach: Sinologia
Przeczytana: kwiecień 2016
książek: 271
Edith | 2015-09-20
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 37
Caige | 2015-08-10
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 993
agata | 2015-07-18
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1629
Natalia | 2015-06-23
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 561
Justyna Targ | 2015-03-01
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 11 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd