forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend. 26 kwietnia 2024
Połączenie miłości do natury z językową maestrią, nagradzana, inspirowana dziełem Dickensa historia młodego chłopaka walczącego o przetrwanie we współczesnych, trudnych czasach, a także opowieść o epoce pełnej bitewnego zgiełku, zdrad, luksusów i obłędu. Przed wami czytelnicze wybory redakcji Lubimyczytać i Ciekawostek Historycznych.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [334]
Skończyłam
Zanim wystygnie kawa Na stole już czeka
Konklawe
Pierwsza książka Harrisa, po jaką sięgnęłam, to "Pompeje" i szczerze mówiąc, zniechęciłam się. Z drugiej strony, widząc coś z jego repertuaru, jestem ciekawa. Czytałaś może "Pompeje"?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Agata "Konklawe" będzie pierwszą książką Harrisa, jaką przeczytam. mam już za sobą jakieś 100 stron i podoba mi się. Na razie czytam o tym, co się dzieje w Watykanie, kiedy umiera Papież i jak wyglądają przygotowania do konklawe i jest to bardzo interesujące. Bohaterowie to pracownicy Watykanu i kardynałowie, którzy będą głosować, więc już się zaczynają rozmaite gierki,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejKonklawe - jeśli po 100 stronach uważasz, że jest nieźle, to będzie jeszcze lepiej, do ostatniej strony. Może potem ten sam temat w krzywym zwierciadle, w odsłonie włoskiego autora? Konklawe . Ma wprawdzie niskie oceny, ale mnie bardzo ubawiła.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZachęciłyście! Dodaję do listy, muszę to sprawdzić :D
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W długi weekend będzie duuuużo czytania 😀 Drugi brzeg
Rozdarci
Oko snajperki
Wotum
Na papierze czytam Drogi do Santiago, zaś na czytniku skończę Sobremesa. Spotkajmy się w Hiszpanii, w mi ramach wyzwania oczywiście, bowiem pasuje do niego 100% książek. I chociaż obaj autorzy piszą o Hiszpanii, to jednak jakby każdy z nich był w innym kraju. I nie...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejCzy Twoje hiszpańskie lektury łączą się również z realną podróżą do Hiszpanii? Może zasugeruję Ci coś hiszpańskiego, nie związanego z wojną domową, czyli Artura Pereza-Reverte - np. Klub Dumas ?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTrafiony, zatopiony.Klub Dumas i parę innych książek autora znam. Co do wojny domowej - nie wiem, czy oni tylko o tym piszą, czy tylko to u nas tłumaczą? Mam już przesyt tej tematyki (i parę książek o niej do przeczytania).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Pięknie! Hiszpania to kraj ,który odwiedziłam najwięcej razy. Zdradzisz, który region/miasto wybrałeś za cel podróży?
No i niezapomnianych chwil Ci życzę :)
Podróże z książką w kieszeni :)- pozdrawiam z drogi! Wspaniałych wrażeń.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post😀 @AgnieszkA Ten, z którego pochodził Camilo José Cela . Pozdrawiam @Dorcia @Katarzyna k Z książką zawsze fajnie. Pozdrawiam 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Aguirre , to mam Ci czego zazdrościć, w tamtej części najdalej byłam w Asturii. Muszle prowadzą Cię do celu?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNie, oskoma na owoce morza (pulperie). Ale i cel muszli zobaczyłem (a przy okazji występy folkowe).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postU mnie nadal kontynuacje, zachwyca mnie Pani Dallowayskończę zapewne jutro, Dubaj. Miasto innych ludzi też świetny, będę kończyć, na słuchawkach nadal Hrabia Monte Christo (jakieś 40% zaledwie za mną 😬) Kair na razie odłożyłam,...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejTen Dubaj ciekawszy od Dubaj. Prawdziwe oblicze ?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNie wiem, ale jak czytam opinie to chyba zupełnie inaczej potraktowany temat.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBędę wypatrywać opinii/refleksji z Mony , mam ją w (dalekosiężnych) planach.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postRównież byłam pod wrażeniem Jeziora , więc z zainteresowaniem będę wyczekiwać opinii o Mona .
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Wracam do świata Żywostatków:
Ship of Destiny. Długo to odkładałam!
Jestem tom za Tobą, na Szalonym Statku. Jak Ci się podoba?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBardzo - trzeci tom jest bardzo bogaty lore'owo, właściwie od samego początku. Póki co jest chyba moim ulubionym jak dotąd. A Tobie?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Bardzo! Aczkolwiek ta seria podoba mi się odrobinę mniej od Skrytobójcy, mocniej do mnie przemawiał jej kameralny klimat. Żywostatki mają większą skalę.
Jak na razie irytują mnie wszyscy (w pozytywnym znaczeniu ;-)) oprócz żywostatku Ofelii i może Amber; nie wiem czy nie zmienili im imion w polskiej wersji, bałam się sprawdzać oryginalne, żeby nie natrafić na spoilery. Mam...
To u mnie odwrotnie, ale to kwestia preferencji. Lubię mieć więcej punktów widzenia i możliwość spojrzenia na świat fantasy trochę "z lotu ptaka". Udało dwa pierwsze tomy przeczytać w wersji bez tłumaczenia imion, ale trzeciego chyba nawet nie ma. Dlatego przerzuciłam się na angielski, bo bym nie zdzierżyła. Swoją drogą, jeśli czujesz się dobrze z tym językiem to bardzo...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Zazwyczaj też wolę wiele pov, ale u Fitza to jakoś po prostu działa. ;-)
Żywostatki na pewno dokończę po polsku, nie lubię takich zmian w trakcie. Jeśli dotrę do The Rain Wild Chronicles kiedy nie będą jeszcze przetłumaczone, to wtedy przeczytam w oryginale.
Nie lubię czytać po angielsku, moja dysleksja z jakiegoś powodu staje się wtedy gorsza - czytam zaledwie kilka stron...
Witam serdecznie wszystkich czytających🌤️.
U mnie na słuchawkach: Brakująca połowa dziejów. Książki papierowe: Czerwona msza, czyli uśmiech Stalina. Tom 3 Czerwona msza, czyli uśmiech Stalina. Tom 4
Miasto Ślepców to było doświadczenie.
Nigdy nie oglądałam filmu i jestem ciekawa jak, i czy, udało im się oddać tę historię w formie obrazu, czy jest dostatecznie brudny. Macie porównanie?
@Aguirre Pierwsza pozycja ciekawa, zawiera sporo szczegółów, o których nie wiedziałam. Mam też książkę papierowa, więc sobie poczytuję ciekawsze fragmenty.
"Miasta ślepców" jeszcze nie zaczęłam. Filmu chyba też nie oglądałam. Może się mylę, ale z różnych komentarzy o tej książce wyciągnęłam wniosek , że może to być coś podobnego do Nie otwieraj oczu
@Caroline_Q
"Miasto ślepców" jako film jest "dostatecznie brudne", ale inaczej. Twórcy sięgnęli po inne środki wyrazu i moim zdaniem im się udało oddać klimat, nie idąc w dosłowność ekranizacji. Ale zachęcam, żebyś obejrzała i sama się przekonała. Kreacje aktorskie są doskonałe :)
@Iwona
Książka Saramago jest o wiele bardziej przerażająca, niż najbardziej straszny horror,...
@ISIA Świetna rekomendacja, dziękuję. Książka leży obok mnie, pożyczona z MBP. Trochę się na nią boczyłam, bo straszna staroć, upaprana przez jakiegoś flejtucha lub grupę flejtuchów, ale w końcu będę musiała się z tym pogodzić i po nią sięgnąć. Po takiej rekomendacji nie ma odwrotu :,-).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Iwona ISD
No to wygląd książki pasuje do treści...
(bez spojlerów ;) )
Weekend zacznę skończeniem książek ciągnących się od zeszłego tygodnia, frapującą dystopią Nowy wspaniały świat i wymęczoną Wierzyliśmy jak nikt
Kończę też przyjemny Lepszy gatunek. Psio-ludzkie historie. Co...
Gratuluję wymęczenia, ja ciągle mam rozpoczęta że 150 stron i ginie pod stosem kolejnych pozycji 🤐
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postO tak, Dziewczyna z poczty zapada w pamięć.... świetna książka.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZa trochę skończę Morderstwo odbędzie się, potem zabiorę się za chyba Akademia antypatii I Winda widmo, potorturuję Historia Rosji. Od Ruryka do Putina. Ludzie, daty, wydarzenia
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejMam sporo nowych książek niekoniecznie to nowości ale mam ochotę na którąś z nich. Wybór padł na Paradoks łosia
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzekam na info o wrażeniach! 😍 Ja jeszcze przed lekturą.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzynnik królika był dobry więc myślę że ta książka też mi się spodoba
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post