Najnowsze artykuły
- ArtykułyCzytamy w weekend. 26 kwietnia 2024LubimyCzytać206
- ArtykułySzpiegowskie intrygi najwyższej próby – wywiad z Robertem Michniewiczem, autorem „Doliny szpiegów”Marcin Waincetel6
- ArtykułyWyślij recenzję i wygraj egzemplarz „Ciekawscy. Jurajska draka” Michała ŁuczyńskiegoLubimyCzytać2
- Artykuły„Spy x Family Code: White“ – adaptacja mangi w kinach już od 26 kwietnia!LubimyCzytać2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Angela Kudenko
Znana jako: Angelina Caligo
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
10 przeczytało książki autora
0 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Magazyn Biały Kruk #3 Aleksander Kowarz
6,0
Z wywiadu z Krzysztofem T. Dąbrowskim dowiedziałam się, że to, co w jednej z recenzji określiłam jako przaśność!fantasy naprawdę nazywa się bizarro fiction. Niech tak będzie, targetem dalej nie jestem.
Jeśli chodzi o opowiadania, ich poziom zdaje się rosnąć z każdym numerem.
1) Artur Grzelak, "Ulubieńcy" - amator rysunku pobiera prywatne lekcje w mieście, w którym szaleją jakieś ludożercze potwory; ciekawy wątek artystycznej obsesji ślepej na dobro i zło, ale trochę niedopracowany, poza tym osobliwa płaskość moralna i emocjonalna, więc 5/10
2) Jacek Pelczar, "Domowe ognisko" - romantyczna historia amerykańskiej parki od lat 80. do XXI wieku, miły fluff z duchami, 7/10
3) Marcin Moń, "Nadzorcy" - wychodzi na to, że kosmici robią eksperymenty psycho- i socjologiczne na ludziach, ale nie jest to wprost nazwane w opowiadaniu i na tym między innymi polega jego siła. Znakomite, 8/10
4) Luiza Leszczyńska, "Pluszak" - horror o przytulance, porządne wykonanie, choć odrobinę wtórne, więc 6/10
5) Tomasz Jarząb, "Statek na Wzgórzu" - tragiczna interpunkcja na początku opowiadania (gdzie była redakcja?) na szczęście potem się poprawia, a samo opowiadanie rozkwita w jeden z najlepszych tekstów w numerze; dobre połączenie science fiction o kolonizowaniu innych planet z prawdziwie lovecraftowskimi klimatami, przekonujące zetknięcie z czystą grozą, 8/10
6) Adam Loraj, "Rzeźnik" - ech, niestety... Kryminał w gotyckich klimatach, trochę w podobie "Diabła na wieży" Anny Kańtoch, ale styl i interpunkcja są tak niedobre, że 3/10
7) Aleksander Kowarz, "Kwestia Przeżycia - Opowieść z ostatniego miasta" - zadowalająca historia osadzona w więziennej kopalni, ładnie przedstawiona myśl, co to znaczy przeżyć, 7/10
8) Krzysztof Jurewicz, "Polityk Doskonały" - polityczne SF w klimatach "Czarnego lustra", bardzo przekonujące opisane dojście do władzy sieci neuronowej, 8/10
Magazyn Biały kruk #4 Jastek Telica
6,4
Może za surowo oceniam to czasopismo, zważywszy na jego genezę i sposób istnienia, ale nie zmienia to faktu, że ten numer trąci amatorszczyzną bardziej niż poprzednio, korekta i redakcja wydają się takie sobie, więc jeśli tekst jest bez zarzutu pod względem formalnym, to chyba jest to zasługa samego autora. Okolicznością zastanawiającą, a w sumie i smutną, jest to, że opowiadania związane z tematem przewodnim (dinozaury) są przeważnie słabsze. W całym numerze jest jedno naprawdę godne uwagi, "Bocznymi drogami przez czas" Łukasza Marka Fieny.
1) "Bracia mniejsi", Anna Maria Wybraniec - duchy dinozaurów, nawiedzony hipis, szalony naukowiec. Niby poprawne, ale jakieś chaotyczne, 4/10.
2) "Przebudzona", Luiza Leszczyńska - renarracja śpiącej królewny, bohaterka we śnie cofa się o 100 lat i musi się rozprawić ze smokiem, który okazuje się stegozaurem. Parę fajnych pomysłów, a nawet kilka ładnych myśli o zagubieniu w czasie, ale żenująco przerysowany antagonista, turboromans z księciem i drewniany styl nie pozwalają mi dać więcej niż 5/10.
3) "Potwór z bagien", R. Ganimora - wygląda na fragment albo skrót powieści. Dosyć bogaty świat przedstawiony, jest wioska zagubiona wśród bagien, wspomnienia wielkiej wojny magów uzbrojonych w golemy, wątki polityczne, nawet to ciekawe, choć trochę za dużo jak na opowiadanie. Niestety język i świadomość postaci nijak nie przystają do wioski zagubionej wśród bagien (wszyscy gadają jak dr hab.),a w całym tekście szwankuje wewnętrzna spójność tak ważna dla opowiadań. Końcówka rozczarowująca, taka tam wielka rozpierducha. Dzięki ciekawym pomysłom na świat lepsze niż "Przebudzona", ale nadal 5/10.
4) "Earthrise", Mateusz Antczak - eksploracja kosmosu i zetknięcie z gatunkiem zdolnym zniszczyć ludzkość w sposób odrobinę mniej oczywisty niż przeciętnie. Mocna podbudowa naukowa (biologia, geologia, paleontologia) dzięki wykształceniu autora. Solidne 6/10.
5) "Późne popołudnie", Angela Kudenko - dziewczyna dostaje od szalonej ciotki jajo dinozaura. Ciekawy motyw zagubienia na progu dorosłości zostaje spłycony horrorowym zakończeniem. Język niestety fatalny, przekombinowany, z błędami. 4/10.
6) "Obszarpani Smokobójcy", Jastek Telica - większość opowiadania to opis bitwy wędrownej grupy krasnoludów ze smokiem. Spoko szczegóły dotyczące świata przedstawionego wyprowadzają treść nieco poza motywy tolkienowskie, chociaż na opisach czasem cierpi dynamika akcji. Język ponownie przekombinowany, błędy typu "zawieźć" zamiast "zawieść", redakcjo, gdzie byłaś. Waham się między 4/10 a 5/10.
7) "Bocznymi drogami przez czas", Łukasz Marek Fiena - Wreszcie coś dobrego. Bohater wzorowany na twórcy Minecrafta, rozczarowany życiem, dzięki technologii hamującej funkcje życiowe przenosi się w przyszłość, gdzie przekonuje się, jakie były konsekwencje tej technologii dla ludzkości. Dowcipne, dobry poziom socjologicznego SF. Drobne błędy formalne. Może oceniam wysoko przez kontrast z resztą numeru, ale co będę sobie żałować - 8/10.
8) "A gdy znika kot", Kamila Modrzyńska - zgrabnie napisane, choć trochę lukrowane, zwłaszcza gdy chodzi o opisy zachowań dzieci. Mamy przyjaźń starego człowieka z małym ufnym chłopcem i zagadkę znikających kotów, całość wygląda trochę jak opowiadanie pisane na pociechę po zaginięciu zwierzaka. Ładne, ale moje serce jest twarde - 6/10.