Opinie użytkownika
"Bez pana i plebana. 111 gawęd z ludowej historii Śląska" Dariusz Zalega od wydawnictwa RM to historia, o której nie dowiemy się w szkole. Książka należy do serii "Ludowa historia Polski" i na tę chwilę ukazało się 6 tomów. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą serią i raczej bardzo udane. Autor zawarł w książce 111 opowiadań/gawęd, które są dość krótkimi rozdziałami....
więcej Pokaż mimo to
Dzięki uprzejmości autora Artura Grzelaka miałam przyjemność odsłuchać jego antologię "Brnąc przez kosodrzewinę" wydaną nakładem wydawnictwa Planeta Czytelnika, która dostępna jest również na Empikgo.com Powiem Wam, że zostałam miło zaskoczona. Nie spodziewałam się tak wyważonej dawki mroku i grozy. Wow! Takiej literatury nam potrzeba więcej.
W książce "Brnąc przez...
"Dama" Evelyn Skye od Wydawnictwa Odyseya to książka, po którą zdecydowałam się sięgnąć po tym jak zobaczyłam fragment trailera serialu o tym samym tytule od Netfix. Tak jak dany fragment mnie zaciekawił, to potem żałowałam, że go zobaczyłam. Mimo wszystko książka spełniła moje oczekiwania.
Główna bohaterka, Elodie, przybywa do Aurei razem ze swoją rodziną na swój,...
"Miasto smoków. Płomień i cień" Beata Park od Wydawnictwo Harde jest dla Was jeśli kochacie smoki i przygodę.
Anna, mieszka we Wrocławiu i wyczekuje powrotu swojego ojca, znanego podróżnika. Jednak, gdy wraca jej życie zostaje wywrócone do góry nogami. Ojciec jest tajemniczy i mało małomówny, a pewnego dnia dochodzi do tego, że znika. Za to Anna zostaje porwana przez smoka...
"Miasteczko Salem" Stephena Kinga czytałam dawno temu, będzie to już z jakieś 20 lat🙈 W zasadzie to w gimnazjum głównie, u mnie, przeplatał się King z Mastertonem. Dawno już chciałam zrobić sobie powtórkę z lektur tego autora, ale jakoś zawsze nie było na to czasu. Aż trafiłam na maraton #marzeczkingiem organizowany przez @ksiazkowe.ubocze który mnie do tego...
więcej Pokaż mimo toWitajcie! Dziś ma premierę mój patronat "Popa sowa i cicha noc" Natalii Hermansa. Jest to już druga część z serii przyrodniczych przygód kota Popy i niezmiernie mi miło, że mogłam objąć ją patronatem. Książeczka ma zaledwie 40 stron ale zawarta jest na nich ciekawa i edukacyjna przygoda. Właśnie lubię, książeczki dla dzieci, Pani Natalii za tę wiedzę, którą potrafi w nich...
więcej Pokaż mimo to"Magia ziemi" Lindsay Squire od Wydawnictwa Publicat to książka, która zachwyciła mnie wizualnie. Czytałam już wcześniejszą książkę autorki "Magia naturalna" i dobrze ją wspominam. W nowej książce autorka, jak sugeruje tytuł, skupia się na magii ziemi. Jednak są to bardzo ogólne informacje ale przedstawione jasno i czytelnie. Mają na celu zachęcić nas do pogłębiania wiedzy....
więcej Pokaż mimo toKsiążka "Listopad" A. J. Kuchmister od wydawnictwa Poligraf, jest to książka, którą od dawna chciałam bardzo przeczytać. Przyciągała mnie do siebie tą niepokojącą i mroczną okładką oraz opisem. Dzięki @n mogłam zapoznać się z 11 dość osobliwymi opowiadaniami. Czy się mi spodobały? I to jak🖤 Opowieści idealne trafiają w mój czytelniczy gust. Każda strona przesiąknięta jest...
więcej Pokaż mimo to"Fourth Wing. Czwarte skrzydło" Rebecci Yarros od wydawnictwa Filia to książka, którą przeczytałam jako ostatnią w zeszłym roku w czasie świąt. Podchodziłam do niej bez większych oczekiwań, ponieważ natknęłam się na różne opinie, jedne były na "Wow", drugie że "szału nie ma". Miałam więc pewne obawy ale stwierdziłam, że podejdę na luzie i zobaczymy. Jak się okazało książka...
więcej Pokaż mimo toNiedawno skończyłam książkę "Krew, która nas dzieli" Edyta Prusinowska od wydawnictwa Moondrive. I powiem Wam, że nie wiem co mnie pokusiło by po nią sięgnąć🙈 Miałam wierzyć na słowo specowi od wampirów, nie zastąpionemu w tej dziedzinie @thevampirescholar Okładka choć ładna stylistycznie to kolorystycznie wogóle nie w moim guście 🙈 opis taki sobie... No, naprawdę nie wiem,...
więcej Pokaż mimo to
"Znaki miłość. Spójrz w gwiazdy, odnajdź miłość" Carolyne Faulkner od wydawnictwa Znak Literanowa. Jest to zodiakalny poradnik pełen nowoczesnej astrologii miłości. Autorka wcześniej zabłysła książką "Znaki", która stała się bestsellerem. Teraz dostajemy coś dla par.
"Miłość jest zapisana w gwiazdach, ale związek to kwestia decyzji"
Książka podzielona jest na dwie części....
Przedstawiam magiczny poradnik - "Grymuar. Księga magii, która obudzi w Tobie wiedźmę" autorstwa Lidia Pradas od K.E. Liber. Jest to niezwykle lekkko i prosto napisana książka. Przystępny język pozwala przyjemnie zapoznać się z tematem magii. Wydana jest z dbałością o szczegóły. Piękna okładka i cudowne, wręcz magiczne ilustracje, w środku, przykuwają uwagę i zachęcają do...
więcej Pokaż mimo to"Magia naturalna" Lindsay Squire @thewitchoftheforest od Wydawnictwa Publicat jest takim szybkim wprowadzeniem do świata magii. Autorka w bardzo prosty i przyjemny sposób przedstawienia i tłumaczy nam najważniejsze terminy związane z magią. Przedstawia różnicę między pogaństwem, wicca i czarostwem, które są często mylone. Omawia koło roku i związane z nim sabaty oraz...
więcej Pokaż mimo to
Uwielbiam baśnie, więc gdy tyko zobaczyłam, na instastory, kiedyś u kogoś książkę, "Śnieżyczka i Róża to automatycznie stwierdziłam że "Muszę ją mieć! Muszę ją przeczytać!"
Dwie siostry, różniące się od siebie na każdym kroku, łączy mocna siostrzana miłość. Dziewczynki mieszkają w pięknej posiadłości, gdzie każda ma swoją część ogrodu. Żyją beztrosko, ciesząc się każdym...
Witajcie! Dziś książka, na którą skusiłam się dzięki poleceniom @rudakociaraczyta i @aryia_czyta_kotom Dziewczyny, od jakiegoś czasu, tak mnie, kusiły i kusiły serią "Powiernika", że musiałam w końcu sięgnąć po pierwszą część. Zaczęłam czytać ją jakoś w lipcu, ale nie było mi wtedy dane skończyć książki🙈 Dopiero teraz, we wrześniu, odsłucham ją do końca na @empikgo...
więcej Pokaż mimo to"Światła ślepego miasta" Natalia Hermansa od wydawnictwa Nie Powiem to mój wyczekiwany patronat. Książkę w pdf dostałam, od autorki, do przeczytania dawno temu, chyba ponad rok. Po zapoznaniu się z tekstem bez większego wahania zgodziłam się jej patronować, bo porwała mnie w swój mroczny świat. Z każdym dniem trzymałam kciuki by jak najszybciej udało się, aby książka...
więcej Pokaż mimo toNiedawno brałam udział w akcji czytelniczej u @slavicbook Czytaliśmy przez 4 tygodnie "Chłopów" Władysława Reymonta. Gdyby nie ta akcja pewnie nigdy bym ponownie nie sięgnęła po tę lekturę🙈 Pamiętam jak czytałam ją w liceum i to tak na szybko. W tamtym czasie nie do końca mnie zachwyciła. Jednak teraz trafiła na listę moich ulubionych książek. Prawdą jest, że z wiekiem...
więcej Pokaż mimo toKsiążeczka dla młodszych nastolatków "50 rzeczy które, musisz zrobić, zanim skończysz 13lat" od wydawnictwa Mamania. Jest to niezbędnik wakacyjny dla poszukiwaczy przygód. Dzięki tej pozycji dzieci nie zaznają nudy i będą mogły aktywnie spędzić wakacje, a do tego rozbudzą wyobraźnię. Idealna dla dzieci w wieku 9+, które zbyt często wołają "mamo, nudzi mi się". Z tą...
więcej Pokaż mimo to
Korzystacie z przewodników dotyczących miejsc do których się wybieracie?
U nas często zdarza się, że sięgamy po tego typu książki. Mąż kupuje je by na spokojnie ogarnąć trasę naszej wycieczki i zorientować się co ciekawego możemy w danym miejscu zwiedzić. Tak przed wyjazdem do Wrocławia zakupiliśmy ciekawy przewodnik "Spacer po Wrocławiu" Małgorzaty Urlich-Kornackiej od...
"Wśród polskich syren, rusałek, meluzyn, świtezianek i innych wodnych panien" Bartłomieja Grzegorza Sala od wydawnictwa Bosz to zbiór ponad 60 postaci z legend, podań ludowych i dzieł literackich. Rusałki, nimfy, syreny, świtezianki i inne wodne postacie występują w naszym folklorze i należą do kultury ludowej. W różnych zakątkach Polski, zwłaszcza w miejscowościach...
więcej Pokaż mimo to