Opinie użytkownika
Macie jakiś swój ulubiony teleturniej, który oglądacie albo który wspominacie z tęsknotą?
Kto z nas nie pamięta legendarnego Koła Fortuny czy Idź na całość! Kto z nas nie zastanawiał się jak wyglądają kulisy powstawania poszczególnych odcinków? Ja robiłam to wiele razy i dlatego z tym większą przyjemnością sięgnęłam po tę książkę.
Roman Czejarek w swojej publikacji...
Czytając tę książkę nieustannie miałam w głowie myśl „o matko, co mnie podkusiło!” Przecież, ja nie sięgam po takie historie. Panicznie się ich boję… Dewiacje seksualne i przemoc w stosunku do kobiet, to tematy, których unikam. Czemu więc nie przerwałam lektury tej powieści? Z prostej przyczyny. Naprawdę mocno wkręciłam się w tę historię i w moim poczuciu „Incel” to dobra...
więcej Pokaż mimo to„Wizyta” to jedna z najdziwniejszych powieści, które miałam przyjemność czytać. Jest to również książka, która wymaga od czytelnika ogromnego zaangażowania i skupienia. Szczególnie, że w wielu momentach nawet uważnego czytania, czytelnik nie może mieć pewności co jest prawdą a co możliwym wymysłem zmęczonej kobiety. Do tego ta historia i zachowanie Molly wydaje się być...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toNie wiem, czy w ostatnim czasie czytałam powieść, która byłaby tak przepełniona ludzkimi dramatami wewnętrznymi jak „Nie mówiąc nikomu” Danuty Awolusi. Lektura tej książki była dla mnie dosłownie jak obieranie cebuli. Za każdym razem gdy byłam wręcz pewna, że autorka odsłoniła przed czytelnikami już wszystkie warstwy problemów i tajemnic toczących tę rodzinę, to okazywało...
więcej Pokaż mimo to
„Sen o okapi” to jedna z tych powieści, z którymi nie tylko cudownie spędza się czas, ale przede wszystkim, która zostawia w czytelniku trwały, niezwykle pozytywny ślad.
W tej historii tak naprawdę niewiele się dzieje, jej akcja skupia się jednak wokół tego co najważniejsze, wokół magii codzienności, więzi oraz poszukiwania swojej drogi. Mimo tego, jest w tej powieści coś,...
„Winni jesteśmy wszyscy” to piąta powieść autora skierowana do dorosłych czytelników i również piąta, którą miałam przyjemność przeczytać. Jak już kilka razy Wam pisałam mam ogromną słabość do rodzimych twórców, szczególnie tych kryminalnych. Uwielbiam ten „swojski” klimat, opisy miejsc, które brzmią znajomo i bohaterów, których moglibyśmy spotkać gdzieś na ulicy czy w...
więcej Pokaż mimo to
„Odruch” to jedna z tych powieść od których nie da się oderwać i która zostaje w głowie na długo. Autorka niezwykle wnikliwie i poruszająco ukazuje problem trudnego macierzyństwa i tego jak wpływa ono na kolejne pokolenia. Do tego dostajemy wnikliwy obraz rodziny i małżeństwa, które zaczyna się rozpadać.
Bardzo podobało mi się oddanie narracji głównej bohaterce. Dzięki...
Gdy tylko zobaczyłam w zapowiedziach wydawcy informacje o tej książce wiedziałam, że musze po nią sięgnąć. Zasiadając do jej lektury, miałam w stosunku do niej ogromne oczekiwania, ale także całkiem spore obawy związane z tym, czy nie otrzymam sporej dawki plotek na temat pary. Moje obawy nie były bezpodstawne w końcu wokół Harrego i Meghan trwa nieustanna medialna nagonka....
więcej Pokaż mimo to
„Tuż za ścianą” to pierwsza powieść Louise Candlish, którą miałam przyjemność poznać. Nie do końca wiedziałam więc czego mogę spodziewać się po tej historii a jednak muszę stwierdzić, że byłam nią dość pozytywnie zaskoczona.
Bardzo podobał mi się zabieg a właściwie ciąg zabiegów, które zastosowała w narracji Louise Candlish. Po pierwsze dowiadujemy się już na samym...
„Dlaczego właśnie ja” to już druga książka duetu pisarzy tworzących pod pseudonimem E. G. Scott. Dla mnie to było jednak pierwsze spotkanie z twórczością tej pisarskiej pary.
To co najbardziej przykuło moją uwagę w tej powieści, to ciekawy klimat, pełen niewiadomych i nieustającej niepewności dotyczącej tego co faktycznie mogło mieć miejsce. Muszę Wam powiedzieć, że dość...
„Łowczyni” to jedna z tych historii, którą jestem totalnie zauroczona. Od pierwszych stron niezwykle mocno pochłonęła mnie jej lektura i autentycznie było mi żal, gdy dobiegła końca. Autorka z niesamowitą starannością oddała klimat zarówno wojennych wydarzeń jak i czasów, gdy wojenny kurz zdążył już opaść i ludzie byli zmęczeni samymi wspomnieniami o tym co się wydarzyło i...
więcej Pokaż mimo to„Kolorowe szkiełka” to jedna z tych powieści, po które się sięga, gdy potrzebuje się odnaleźć w lekturze ukojenie, spokój oraz pogodę ducha, taką na przekór wszystkiemu. Książka chwyta za serce od samego początku i tak jest już do samego jej końca. Przede wszystkim jest w niej wiele dobra, ciepła i wrażliwości. Jest w niej także ogromna mądrość. Ale nie myślcie jednak, że...
więcej Pokaż mimo toMuszę się Wam przyznać, że choć swojego czasu często sięgałam po powieści adresowane do młodszych czytelników tak ostatnio miałam dość dużą przerwę w lekturach tego gatunku. Z przyjemnością zasiadłam więc do tej historii i miałam w stosunku do niej dość duże oczekiwania. Niestety, chyba trochę już się odzwyczaiłam od abstrakcyjnych historii, bo lektura tej powieści była dla...
więcej Pokaż mimo to„Wiem, jak wygląda piekło” to książka, którą przeczytałam niemal jednym tchem. W historii Pani Aliny jest coś magnetycznego a przede wszystkim szalenie wzruszającego. To co najbardziej urzekło mnie w tej pozycji, to ukazanie obozowego życia z zupełnie innej strony. Pani Alina sama przyznała, że gdy trafiła do Auschwitz, na własne oczy zobaczyła, jak wygląda piekło. W swoim...
więcej Pokaż mimo toKatarzyna Bonda przyzwyczaiła już czytelników do tego, że do pisania swoich powieści podchodzi niesamowicie poważnie i z ogromnym zaangażowaniem. To czuć również w najnowszej historii, która wyszła spod pióra autorki. Niemal każda strona tej powieści wydaje się zaplanowana i dopracowana co do literki. Dzięki temu pomimo ponad siedmiuset stron czyta się tę książkę bardzo...
więcej Pokaż mimo toSięgając po tę książkę, miałam w stosunku do niej naprawdę ogromne oczekiwania. Jej fabuła zapowiadała się niezwykle interesująco i miałam nadzieję, że jej lektura trochę mnie przerazi a nawet lekko przeczołga. Niestety, nic takiego się nie wydarzyło. Muszę Wam powiedzieć, że początkowo nawet dość mocno wkręciłam się w tę historię. Później niestety było jednak już gorzej....
więcej Pokaż mimo toChoć narracja powieści „Sekret mojego męża” prowadzona jest w trzeciej osobie to stanowi ona rozpisaną na trzy głosy opowieść o sekrecie, który niszczy życie wielu rodzin. Szalenie podobała mi się złożoność tej historii i ukazanie sieci powiązań pomiędzy poszczególnymi wydarzeniami i decyzjami, które podejmowali bohaterowie. Pomimo blisko pięciuset stron ja dosłownie nie...
więcej Pokaż mimo to
„Wróbel w getcie” to kolejna po „Motyl i skrzypce” lektura Kristy Cambron, która dosłownie przepełniona jest emocjami, ranami, ale przede wszystkim ogromną nadzieją. Teraźniejszość przeplata się w niej z trudną przeszłością a tajemnice odkrywane po latach wcale nie tracą na swoim znaczeniu.
To co najbardziej zwróciło moją uwagę w tej książce, to niesamowicie ciekawe...
Harlan Coben jest jednym z tych autorów po którego powieści mogę sięgać właściwie w ciemno. Gdy więc zobaczyłam informacje o tej pozycji w zapowiedziach wydawcy wiedziałam, że muszę po nią sięgnąć. Niestety, tym razem, odczuwam po lekturze tej książki lekki niedosyt. Nieustannie miałam bowiem poczucie, że za mało Cobena w tym Cobenie. Żeby jednak nie było, muszę przyznać,...
więcej Pokaż mimo toDo tej pory moimi ulubionymi powieściami Remigiusza Mroza były te wchodzące z skład cyklu Vestmanna, który autor wydał jako Ove Logmansbo. Teraz jednak muszę stwierdzić, że to właśnie „W cieniu prawa” zajęła aktualnie to zaszczytne miejsce. Ta historia łączy w sobie elementy kryminału retro z domieszką thrillera prawniczego oraz powieść obyczajową z elementami romansu. To...
więcej Pokaż mimo to