-
ArtykułyCzytasz książki? To na pewno…, czyli najgorsze stereotypy o czytelnikach i czytaniuEwa Cieślik235
-
ArtykułyPodróże, sekrety i refleksje – książki idealne na relaks, czyli majówka z literaturąMarcin Waincetel11
-
ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński40
-
ArtykułyOgromny dom pełen książek wystawiony na sprzedaż w Anglii. Trzeba za niego zapłacić fortunęAnna Sierant17
Biblioteczka
Cieniutka książka a szkoda ,a do tego rewelacyjne rysunki.Podzielona na miesiące z pełnią księżyca i wilkołakiem w roli głównej. I ów przybywa ( a może tu już był ) do małego miasteczka . Co miesiąc ktoś zostaje brutalnie rozszarpany, aż do pewnego czasu. I jak to u Kinga ,dziecko,tu młody chłopak na wózku ,rozwiązuje sprawę .
Cieniutka książka a szkoda ,a do tego rewelacyjne rysunki.Podzielona na miesiące z pełnią księżyca i wilkołakiem w roli głównej. I ów przybywa ( a może tu już był ) do małego miasteczka . Co miesiąc ktoś zostaje brutalnie rozszarpany, aż do pewnego czasu. I jak to u Kinga ,dziecko,tu młody chłopak na wózku ,rozwiązuje sprawę .
Pokaż mimo toZbiór kilkunastu opowiadań Kinga ,zeszło troszkę czasu zanim je przeczytałem ,a to z powodu bezśnieżnego lutego.Kilka słów o tych ciekawszych. Mgła - . Nadciąga burza, a zaraz po burzy ojciec z synem wybierają się na zakupy do supermarketu,a tam dopada ich mgła. A we mgle stworzenia nie z tej ziemi i dramat klientów 7/10.Zjawi się tygrys-,No i zjawił się w łazieńce u chłopców w pewnej szkole 7/10.Małpa- Taka zabawkowa małpka z talerzami w łapkach,jak zadzwonią ,to ktoś umiera,taka laleczka Chaky 8/10.Bunt Kaina - Masakra w amerykańskiej szkole 7/10.Jaunting - Historia teleportacji,taki zielony ład,z koszmarnym zakończeniem 7/10.Weselna chałtura - 1927,jazzowy band wybiera się na wesele do mafii ,strzelanina i dyskryminacja 7/10.Tratwa -. Czworo nastolatków wybiera się nad jezioro,na tratwę ,a tam czarna plama pływa sobie.... 7/10.Edytor tekstu- Maszyna która spełnia życzenia,wystarczy że napiszesz na klawiaturze i potwierdzisz lub usuniesz 8/10.Człowiek ,który nie podawał ręki.- Nie podawał bo jego dotyk był śmiertelny ,przez klątwę 7/10. Nona - Opowieść o krwawej podróży pewnej pary,kto wejdzie im w drogę ten ginie 8/10.Ciężarówka wuja Ottona .- Czerwona ciężarówka i obsesja na jej punkcie która potrafi zabić 7/10. Wielkie bębny ,opowieść pralnicza ( mleczarz 2) - Kolega mleczarza robi pijacki wypad do kumpla,do domu już nie wróci,mleczarz już o to zadbał 7/10.Babcia - Wnuczek zastaje z babcią w domu,a jest to nie zwykle zła babcia,nawet po śmierci 8/10. Ballada o celnym strzale -, O wpadaniu w szaleństwo i gdy okazuje się że szaleństwo nie musi być szaleństwem a prawdą 7/10.
Zbiór kilkunastu opowiadań Kinga ,zeszło troszkę czasu zanim je przeczytałem ,a to z powodu bezśnieżnego lutego.Kilka słów o tych ciekawszych. Mgła - . Nadciąga burza, a zaraz po burzy ojciec z synem wybierają się na zakupy do supermarketu,a tam dopada ich mgła. A we mgle stworzenia nie z tej ziemi i dramat klientów 7/10.Zjawi się tygrys-,No i zjawił się w łazieńce u...
więcej mniej Pokaż mimo toCzy pamiętacie Anais? i inne opowiadania,dokładnie cztery krótki historie pełne manipulacji i wkręcania ludzi . Na początek tytułowe. Opowiadanie w formie dziennika,Arnie ucieka z Paryża wraz z córeczką Anais i osiedla się w malowniczej wiosce która ma swoje tajemnice,tu niemal wpada w obłęd bo wydaję się jej że ktoś ją obserwuje ,a to tylko ..... 5/10 Normandzka szafa .Pewne starsze małżeństwo wybiera się na tydzień do dworku Lisia Jama . Na miejscu okazuje się że nie ma żony właściciela ,wkręcają sobie że została zamordowana przez męża.A do tego wszystkiego zabrania ruszać tytułowej szafy , z której z czasem zaczyna cuchnąć , i to chytre zakończenie 7/10.Życie strychu.Pewnego razu małżeństwo wybiera się na kiermasz staroci,on zdziwiony zauważa na jednym ze stoisk ,ktoś sprzedaje rzeczy identyczne jakie on ma strychu . Przeprowadza śledztwo z którego nic nie wynika ,a wszystko to ... 4/10. Ucieczka do raju .Koleżanki wyjeżdżają na sylwestra na piękną wyspę , tam dochodzi do morderstwa,ginie miejscowy .Kto to zrobił i dlaczego ? Policja prowadzi dochodzenie które prowadzi do zaskakującego zakończenia i zdziwienia 6/10.
Czy pamiętacie Anais? i inne opowiadania,dokładnie cztery krótki historie pełne manipulacji i wkręcania ludzi . Na początek tytułowe. Opowiadanie w formie dziennika,Arnie ucieka z Paryża wraz z córeczką Anais i osiedla się w malowniczej wiosce która ma swoje tajemnice,tu niemal wpada w obłęd bo wydaję się jej że ktoś ją obserwuje ,a to tylko ..... 5/10 Normandzka szafa...
więcej mniej Pokaż mimo toCztery opowiadania Kinga , kilka słów o nich,. Na początek Skazani na Showshanks ,krótka opowieść ,zaledwie 100 stron a film ponad godziny . Do więzienia przybywa Andy ,nie słusznie skazany bankier ,za zabicie żony i kochanka .Wszystko widzimy oczami Rudego który opowiada nam to , a później zaczyna marudzieć. Film o wiele lepszy . 7/10. Pojętny Uczeń ,to najlepsza z tego zbioru. Młody Todd wpada na trop hitlerowskiego zbrodniarza który ukrywa się pod innym nazwiskiem. Stary na początku nie przyznaje się ale w końcu pęka , i poddaje się szantażowi chłopca . Todd nie chce pieniędzy ,woli opowieści o obozach. Młody fascynuje się tym co mu opowiada stary i popada w obłęd który prowadzi do zguby. Zemsta,krzywda,zbrodnia wg Kinga .9/10.Ciało. Czterech chłopaków wybiera się w daleką drogę aby zobaczyć martwego chłopca. Idą i gadają ,klną,uciekają ,gdzieś pomiędzy wdziera się autobiografia autora,jak to było fajnie. Oj ,nie kończące się dłużyzny męczą i nużą .5/10.Metoda Oddechowa.Do tego opowiadania trzeba się najpierw doczytać.Na początku trzeba dostać się do klubu którego dewizą brzmi- ważna jest opowieść ,nie opowiadający- .Sama opowieść jest o pewnej nie zamężnej pannie ,która zaszła w ciążę ,a opowiada to lekarz prowadzący,końcówka makabryczna.6/10.
Cztery opowiadania Kinga , kilka słów o nich,. Na początek Skazani na Showshanks ,krótka opowieść ,zaledwie 100 stron a film ponad godziny . Do więzienia przybywa Andy ,nie słusznie skazany bankier ,za zabicie żony i kochanka .Wszystko widzimy oczami Rudego który opowiada nam to , a później zaczyna marudzieć. Film o wiele lepszy . 7/10. Pojętny Uczeń ,to najlepsza z tego...
więcej mniej Pokaż mimo toJak głosi pod tytuł , powieść o obsesji,kłamstwie i zdradzie w angielskim wydaniu . Mamy tu piękną Oliwię ,matkę trojga dzieci i jej męża Roberta ,obsesyjnie zazdrosnego typa . Na początku to Robert zabiera dzieci ,szybko jednak wraca,ale później to Olivia znika wraz z dziećmi . Robert zgłasza zaginięcie policji..Śledztwo prowadzi inspektor Tomas Douglas wraz z Backy.Co takiego ukrywa Oliwia i do czego posunie się Robert? Dobrze się czyta , sekrety powoli wypływają , do szalonego końca na klifie.
Jak głosi pod tytuł , powieść o obsesji,kłamstwie i zdradzie w angielskim wydaniu . Mamy tu piękną Oliwię ,matkę trojga dzieci i jej męża Roberta ,obsesyjnie zazdrosnego typa . Na początku to Robert zabiera dzieci ,szybko jednak wraca,ale później to Olivia znika wraz z dziećmi . Robert zgłasza zaginięcie policji..Śledztwo prowadzi inspektor Tomas Douglas wraz z Backy.Co...
więcej mniej Pokaż mimo toNajbardziej pokręcona książka Kinga jaką czytałem ,taka "kwintesencja" jego twórczości. Spokojną ulicę spotyka masakra jakiej nie mogli się spodziewać nawet we snach , wjeżdżają na nią monstrualne auta i urządzają strzelaninę .Mieszkańcy w szoku ,każdy ma coś do powiedzenia , mnogość postaci czasami przetłacza .Jest też i stwór z głębi ziemi który zagnieździł się w młodym chłopcu i przeją nad nim władzę i nie tylko nad nim ,telepatii tez nie brakuje .Bohaterowie kreskówek ożywają i zaczynają zabijać,. Żeby nie dopuścić do całkowitej zagłady trzeba się poświecić .
Najbardziej pokręcona książka Kinga jaką czytałem ,taka "kwintesencja" jego twórczości. Spokojną ulicę spotyka masakra jakiej nie mogli się spodziewać nawet we snach , wjeżdżają na nią monstrualne auta i urządzają strzelaninę .Mieszkańcy w szoku ,każdy ma coś do powiedzenia , mnogość postaci czasami przetłacza .Jest też i stwór z głębi ziemi który zagnieździł się w młodym...
więcej mniej Pokaż mimo toTrzy lata mija od utonięcia Ethana i jego kolegi. Po tym czasie Zoe matka Ethana dostaje wiadomość że to nie był wypadek . Czy ktoś robi sobie żarty jak sądzi jej mąż Jake, Zoe jest innego zdania i drąży temat,co tak naprawdę tam się wydarzyło.... Dramat obyczajowy o dążeniu do prawdy,bez zbędnych emocji i zwrotów akcji który bardzo dobrze się czyta . No ... i końcówka która zaburza naszą koncepcje myślenia ,bo jest zaskakująca i to jedyny zwrot akcji.
Trzy lata mija od utonięcia Ethana i jego kolegi. Po tym czasie Zoe matka Ethana dostaje wiadomość że to nie był wypadek . Czy ktoś robi sobie żarty jak sądzi jej mąż Jake, Zoe jest innego zdania i drąży temat,co tak naprawdę tam się wydarzyło.... Dramat obyczajowy o dążeniu do prawdy,bez zbędnych emocji i zwrotów akcji który bardzo dobrze się czyta . No ... i końcówka...
więcej mniej Pokaż mimo toPoczątek bardzo dobry, akcja rozwija się bez zbędnych dłużyzn. Wszystko widzimy oczami Claya ,który przyjechał do Bostonu podpisać kontrakt.Po odebraniu telefonu ludzie wpadają w szał ,zaczynają się zagryzać ,mordować,auta rozbijają się a samoloty spadają.Clay poznaje Toma i Alicję ,ocalałych . I razem wracają do domu Claya,po drodze walcząc z szaloną zgrają ,jak z zombii .I tu kończy się fascynująca opowieść a zaczyna mamlanie po amerykańsku . Tam coś zjedzą,pośmieją się ,piski,wrzaski,. A szaleńcy zbijają się w stada i zaczynają myśleć ...Ale nasi bohaterowie dają sobie radę ... . Nie przekonał mnie King tą historią, .
Początek bardzo dobry, akcja rozwija się bez zbędnych dłużyzn. Wszystko widzimy oczami Claya ,który przyjechał do Bostonu podpisać kontrakt.Po odebraniu telefonu ludzie wpadają w szał ,zaczynają się zagryzać ,mordować,auta rozbijają się a samoloty spadają.Clay poznaje Toma i Alicję ,ocalałych . I razem wracają do domu Claya,po drodze walcząc z szaloną zgrają ,jak z zombii...
więcej mniej Pokaż mimo toDrugie spotkanie z Małeckim wypada świetnie. Komisarz Gross z załogą tym razem ma zagwozdkę,bo nie ma ciała ani narzędzia zbrodni w namiocie na plaży. Na pierwszy plan wychodzi sprawa z przed 30 lat. Zaginięcie młodej kobiety z dzieckiem w pobliskiej wsi nie daje mu spokoju. Wszyscy mieszkańcy trzymają gębę na kłódkę , klimat mroczny i tajemniczy ,atmosfera robi się duszna . Coś łączy obie sprawy i komisarz o tym wie . Nic nie jest zagmatwane ani naciągane ,ciekawość zżera co będzie na następnej stronie .
Drugie spotkanie z Małeckim wypada świetnie. Komisarz Gross z załogą tym razem ma zagwozdkę,bo nie ma ciała ani narzędzia zbrodni w namiocie na plaży. Na pierwszy plan wychodzi sprawa z przed 30 lat. Zaginięcie młodej kobiety z dzieckiem w pobliskiej wsi nie daje mu spokoju. Wszyscy mieszkańcy trzymają gębę na kłódkę , klimat mroczny i tajemniczy ,atmosfera robi się duszna...
więcej mniej Pokaż mimo toPoznajemy młodego Jamiego Mortona i jego rodzinę ,Jamie jest tu głównym bohaterem jak i narratorem. W wieku sześciu lat spotyka Charlsa Jacobsa ,nowego pastora zafascynowanego energią elektryczną i jej potencjałem ( w 1963 kłócą się o pilota do tv ,a w moich stronach dopiero 1969 założono prąd ),który traci wiarę .Początek to taki dramat obyczajowy , Jamie dorasta ,zaczyna grać na gitarze w różnych zespołach,jest dziewczyna , ale są też nałogi i pojawia się Jackobs ,teraz jako magik na festynach gdzie bawi się energią i po pewny czasie ujarzmia ją do uzdrawiania ludzi.Ale ma to swoje konsekwencje ,bo budzi moc z drugiej strony. A Jamie ma dług u starego pastora,a cena jest wysoka za ciekawość ,bo nie wiadomo co spotyka nas po śmierci. Takiego Kinga lubię ,każe nam czekać na to co nieuniknione .
Poznajemy młodego Jamiego Mortona i jego rodzinę ,Jamie jest tu głównym bohaterem jak i narratorem. W wieku sześciu lat spotyka Charlsa Jacobsa ,nowego pastora zafascynowanego energią elektryczną i jej potencjałem ( w 1963 kłócą się o pilota do tv ,a w moich stronach dopiero 1969 założono prąd ),który traci wiarę .Początek to taki dramat obyczajowy , Jamie dorasta ,zaczyna...
więcej mniej Pokaż mimo toNa samym początku jest morderstwo Najszczęśliwszej ,żony sławnego malarz Dejwida. Dawid nie może pogodzić ze śmiercią ukochanej. Mija cztery lata , Dawid poznaje Magdę o dziesięć lat młodszą studentkę , miłość kwitnie , aż tu nagle dostaje list od swojej zamordowanej żony . Mamy tu dwoje narratorów ,Dawida który to wszystko przeżywa po swojemu . I pewną kobietę która użala się nad sobą i nie wiadomo kim ona jest i jeszcze córeczka Nicola ,to już całkiem .... Czekam aż te dwa wątki się połączą , no się łączą na samym końcu. Ojej,plus za język ,bo bardzo szybko się czyta ,na końcu autor mówi jak to łatwo kogoś wrobić w morderstwo ,oj , no nie po tej książce.
Na samym początku jest morderstwo Najszczęśliwszej ,żony sławnego malarz Dejwida. Dawid nie może pogodzić ze śmiercią ukochanej. Mija cztery lata , Dawid poznaje Magdę o dziesięć lat młodszą studentkę , miłość kwitnie , aż tu nagle dostaje list od swojej zamordowanej żony . Mamy tu dwoje narratorów ,Dawida który to wszystko przeżywa po swojemu . I pewną kobietę która użala...
więcej mniej Pokaż mimo toZbiór 14 opowiadań Kinga . Kilka słów o tych lepszych i tych troszkę słabszych . Obiad w Gotham Cafe- . Na obiad przychodzi para która ma umówić swój rozwód ale kierownik sali wpada w szał i zaczyna się krwawa jatka 10/10 .Drogowy wirus zmierza na północ-. Tak brzmi tytuł obrazu który kupuje znany pisarz grozy.A ten obraz żyje i chce go dopaść 10/10.Prosektorium nr4. Leżysz na stole do sekcji ,nie możesz się ruszyć,ale jesteś świadomy,a za chwilę mają cię ciąć 8/10. Wywiozą ci wszystko co kochasz - o gościu który kolekcjonuje napisy z toalet,beee 3/10 . Śmierć Jacka Hamiltona. Ameryka lat 30, bandyci uciekają i ukrywają się ,jeden z nich jest bardzo ranny ,a drugi umie łapać muchy na lasso 4/10.Siostrzyczki z Elurii- . Opowieść o Rolandzie z Mrocznej Wieży ,który wpada w zasadzkę i jest ranny . Leczą go tytułowe siostrzyczki , ale jaki jest ich cel .... 4/10.
Zbiór 14 opowiadań Kinga . Kilka słów o tych lepszych i tych troszkę słabszych . Obiad w Gotham Cafe- . Na obiad przychodzi para która ma umówić swój rozwód ale kierownik sali wpada w szał i zaczyna się krwawa jatka 10/10 .Drogowy wirus zmierza na północ-. Tak brzmi tytuł obrazu który kupuje znany pisarz grozy.A ten obraz żyje i chce go dopaść 10/10.Prosektorium nr4. Leżysz...
więcej mniej Pokaż mimo toPołączenie serialu CIA z Chirurgami wyszło wyśmienicie. Wartka akcja nie pozwala na chwilę wytchnienia , tu nie ma czasu na dumanie , emocji i krwi nie brakuje. W Bostonie grasuje morderca kobiet,który swoje ofiary rozcina i wyciąga macicę ,. Sprawę chirurga prowadzą policjanci Moore i Rizzoli, nie mają za wiele czasu bo giną następne kobiety. Zabójca upatrzył sobie doktor Cordell , dlaczego właśnie ją , i co wydarzyło się dwa lata temu... Policjanci nie narzekają na kawę , a to już coś. :)
Połączenie serialu CIA z Chirurgami wyszło wyśmienicie. Wartka akcja nie pozwala na chwilę wytchnienia , tu nie ma czasu na dumanie , emocji i krwi nie brakuje. W Bostonie grasuje morderca kobiet,który swoje ofiary rozcina i wyciąga macicę ,. Sprawę chirurga prowadzą policjanci Moore i Rizzoli, nie mają za wiele czasu bo giną następne kobiety. Zabójca upatrzył sobie doktor...
więcej mniej Pokaż mimo toTo książka o bezsenności i co z niej wynika, która ma swój cel. Ralph zaczyna źle sypiać po śmierci swojej żony. Sen jest coraz krótszy,wszelkie sposoby nie pomagają . Staje się zmęczony i senny,zaczyna widzieć różne poświaty,aury ,wydaje się że warjuje . Okazuje się że nie jest w swojej przypadłości sam ,bo sąsiadka też nie może spać.Razem powoli pojmują zjawiska ,próbują z tym żyć.Widzą różne wymiary ,stopnie, tam spotykają doktorków którzy wysyłają ich na misje. Muszą uratować miasteczko ,i małego chłopca bo jak nie .... Tą historią nie przekonał mnie King ,początek bardzo senny i wszędzie dziadzio Ralph z ośrodkiem aborcyjnym w tle .
To książka o bezsenności i co z niej wynika, która ma swój cel. Ralph zaczyna źle sypiać po śmierci swojej żony. Sen jest coraz krótszy,wszelkie sposoby nie pomagają . Staje się zmęczony i senny,zaczyna widzieć różne poświaty,aury ,wydaje się że warjuje . Okazuje się że nie jest w swojej przypadłości sam ,bo sąsiadka też nie może spać.Razem powoli pojmują zjawiska ,próbują...
więcej mniej Pokaż mimo toJestem miło wstrząśnięty tą książką . Świetnie opowiedziana historia która dzieje się w Norwegii , Szwecji,a także w Polsce.Główna postać to Cecilia,kobieta która ma już wszystko,aż pewnego razu na basenie , musi zabrać pewnego chłopca do domu,bo nikt go nie odebrał.Autorka przedstawia też przeżycia Tobiasa,tego chłopca,i Annika która swoją historię pisze na kartkach pamiętnika.Co łączy ze sobą te osoby? Zaczyna się intryga która prowadzi do szaleństwa, kłamstwa już nie pomagają.Gdy prawda wychodzi na jaw,nie ma ucieczki ,. Końcówka super.
Jestem miło wstrząśnięty tą książką . Świetnie opowiedziana historia która dzieje się w Norwegii , Szwecji,a także w Polsce.Główna postać to Cecilia,kobieta która ma już wszystko,aż pewnego razu na basenie , musi zabrać pewnego chłopca do domu,bo nikt go nie odebrał.Autorka przedstawia też przeżycia Tobiasa,tego chłopca,i Annika która swoją historię pisze na kartkach...
więcej mniej Pokaż mimo toCztery spore opowiadania mistrza. Kilka zdań o nich. Lengolierry - Wow,.lecimy w samolocie ,drzemka ,budzisz się i większości pasażerów nie ma ,zostały po nich zegarki,portfele , pierścionki . Okazuje się że nie ma pilotów . Grupka ocalałych ocalałych walczy o przetrwanie ,bo nie wiadomo co się stało,brak jakiejkolwiek łączności ze światem potęguje panikę .... Trzyma w napięciu ,rewelacyjnie wykreowane postacie ,troszeczkę straszydło przesadzone , po za tym rewelka.9/10 Ukryte okno ,ukryty ogród . O pisarzu do którego pewnego dnia wpada gość i oskarża go o plagiat. Mimo zapewnień że nie ma mowy o tym konflikt zaostrza się . Dochodzi do zbrodni ,tu nie ma żartów i trzeba coś udowodnić samemu sobie . Autor buduje napięcie od samego początku ,do obłednego zakończenia . 7/10 Biblioteczny policjant. Pewnego dnia Sam wybiera się do biblioteki po książki potrzebne do przemowy , tu spotyka panią bibliotekarkę, z którą zaczyna się kłócić , ta ostrzega go że za kilka dni musi oddać książki bo jak nie to ... biblioteczny policjant przyjdzie do niego .Wciągająca opowieść o tym co nie uniknione,końcówka troszkę galaretowata ,ale ujdzie.8/10 Pies z aparatu. Na piętnaste urodziny Kevin dostaje wymarzony aparat polarid . Ale coś tu jest nie tak,aparat robi zdjęcie psa szykującego się do ataku,tak jakby chciał wyskoczyć. Kevin postanawia go zniszczyć ,ale wcześniej udaje się do sklepu Papcia , chytrego starca ,może tę usterkę da się naprawić. Papcio wietrzy interes ... jak się okazuje wcale nie intratny. Czekamy co wyskoczy z aparatu , i się doczekamy makabrycznego zakończenia. 7/10
Cztery spore opowiadania mistrza. Kilka zdań o nich. Lengolierry - Wow,.lecimy w samolocie ,drzemka ,budzisz się i większości pasażerów nie ma ,zostały po nich zegarki,portfele , pierścionki . Okazuje się że nie ma pilotów . Grupka ocalałych ocalałych walczy o przetrwanie ,bo nie wiadomo co się stało,brak jakiejkolwiek łączności ze światem potęguje panikę .... Trzyma w...
więcej mniej Pokaż mimo toTytuł jest bardzo mylący,powinno być Najgłupsza dziewczyna na świecie .Poznajemy TifAni ,kobiętę sukcesu,pisującą w prestiżowym magazynie dla kobiet . Jest narzeczony Luck ,marzenie Tifani ,brylant na palcu już jest.Jest też nastoletnia Tifani. Po przyprowadzce do nowej szkoły ,szybko zdobywa uznanie dzięki swoim dużym cyckom. Gdy dochodzi do gwałtu na niej ,nic szczególnego sobie z tego nie robi,luzik.Aż pewnego razu ,tak z niczego dochodzi w szkole do tragedii... Do połowy książki nic się nie dzieje,poznajemy marki ubrań ,diety, póżniej coś się rusza,ale to za mało . Plusik za prosty język , który pozwala to szybko zczytać .
Tytuł jest bardzo mylący,powinno być Najgłupsza dziewczyna na świecie .Poznajemy TifAni ,kobiętę sukcesu,pisującą w prestiżowym magazynie dla kobiet . Jest narzeczony Luck ,marzenie Tifani ,brylant na palcu już jest.Jest też nastoletnia Tifani. Po przyprowadzce do nowej szkoły ,szybko zdobywa uznanie dzięki swoim dużym cyckom. Gdy dochodzi do gwałtu na niej ,nic...
więcej mniej Pokaż mimo toZbiór wczesnych opowiadań mistrza grozy.Jedne lepsze,inne troszkę naciągane ,ale wszystkie charakteryzuje rozbudowany początek a na koniec chlust ,wiadro wody.Co tu mamy ,- nawiedzony dom,mega zwierzaki,istoty z kosmosu ,wampiry,duchy,maszyny zabójcy.Spodobało mi się kilka : Cmentarna szychta o przerośniętych szczurach ,Pole walki,mała wojenka w mieszkaniu,Czasami wracają ,o tym że duchy przeszłości wracają ,Qutters Inc o skutecznym rzucaniu palenia , Wiem czego Ci potrzeba o kimś kto zna Cię aż za dobrze , Ostatni szczebel drabiny ,o życiu i przeznaczeniu.
Zbiór wczesnych opowiadań mistrza grozy.Jedne lepsze,inne troszkę naciągane ,ale wszystkie charakteryzuje rozbudowany początek a na koniec chlust ,wiadro wody.Co tu mamy ,- nawiedzony dom,mega zwierzaki,istoty z kosmosu ,wampiry,duchy,maszyny zabójcy.Spodobało mi się kilka : Cmentarna szychta o przerośniętych szczurach ,Pole walki,mała wojenka w mieszkaniu,Czasami wracają...
więcej mniej Pokaż mimo toMoje pierwsze spotkanie z autorką wypada dobrze,. Lekko napisane że pozwala czytać jednym tchem ,nie nuży i nie męczy. Historia czterech kobiet opowiedziana przez pryzmat historii Polski. Maria wybiera się z ukochany na syberię , tam ciężko im się żyję ,i dziecko w drodze.Sabina podczas drugiej wojny zostaje wysłana do obozu dla kobiet ,ponieważ umie grać na skrzypcach to jakoś się udaje przeżyć ,a tam zachodzi w ciążę i to z kim ... Magdalena to już czasy PRLu, poznaje chłopaka który marzy o paszporcie ,co prowadzi do tragedii , i też ciąża.Lila to już czasy współczesne , ta w rozkmince ,gdzie mężczyźni w jej rodzinie ,jaka tajemnica za tym się kryje.
Moje pierwsze spotkanie z autorką wypada dobrze,. Lekko napisane że pozwala czytać jednym tchem ,nie nuży i nie męczy. Historia czterech kobiet opowiedziana przez pryzmat historii Polski. Maria wybiera się z ukochany na syberię , tam ciężko im się żyję ,i dziecko w drodze.Sabina podczas drugiej wojny zostaje wysłana do obozu dla kobiet ,ponieważ umie grać na skrzypcach to...
więcej mniej Pokaż mimo to
Jest to biografia osiemnastowiecznego angielskiego chirurga,anatoma Johna Hunter ,prekursora nowoczesnej chirurgi ,bo wtedy metodą leczenia było upuszczanie krwi ,lewatywa, i wymioty ,tymi sposobami leczono większość dolegliwości . On wyłamuje się i przedstawia inny punkt widzenia . Czyta się dobrze ,zgrabnie napisane ,nie męczy i nie nudzi.
Jest to biografia osiemnastowiecznego angielskiego chirurga,anatoma Johna Hunter ,prekursora nowoczesnej chirurgi ,bo wtedy metodą leczenia było upuszczanie krwi ,lewatywa, i wymioty ,tymi sposobami leczono większość dolegliwości . On wyłamuje się i przedstawia inny punkt widzenia . Czyta się dobrze ,zgrabnie napisane ,nie męczy i nie nudzi.
Pokaż mimo to