Z kim ja muszę pracować?!
- Kategoria:
- poradniki
- Tytuł oryginału:
- Irriterende Kolleger
- Wydawnictwo:
- Wielka Litera
- Data wydania:
- 2021-10-27
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-10-27
- Liczba stron:
- 256
- Czas czytania
- 4 godz. 16 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380326736
- Tłumacz:
- Małgorzata Rost
- Tagi:
- biuro korporacje poradnik coaching humor współpracownicy
Jednym z największych wyzwań w każdym miejscu pracy jest radzenie sobie z „tymi innymi”. Czyli osobami, które od pierwszej minuty spotkania przy ekspresie do kawy zaczynają działać ci na nerwy. I nieważne, czy pracujesz w kameralnym zespole, czy w wielkiej korporacji, czy jesteś prezesem czy kurierem, twoi współpracownicy potrafią zepsuć smak każdego sukcesu – jak kwaśne mleko w kawie.
Per Henrik Stenstrøm na co dzień prowadzi wykłady na temat życia w pracy. Zauważył bowiem, że w środowisku pracy przyjmujemy różne role, tak jak w życiu. Na podstawie wieloletnich obserwacji udało mu się stworzyć klasyfikację szczególnie irytujących pracowników, których podzielił na siedem kategorii: od Gwiazdy po Pasażera na gapę. Dokonuje analizy tych typów osobowości i doradza, w jaki sposób można ich spacyfikować, aby współpraca była owocna, a pierwsza poranna kawa stała się przyjemnym biurowym rytuałem.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 96
- 31
- 10
- 6
- 5
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
Opinia
Na co dzień nie czytuję poradników, ale w momencie kiedy dostałam propozycję recenzji tego egzemplarza nie zastanawiałam się długo, bo przecież kto z nas nie zetknął się w pracy z osobą, która delikatnie mówiąc jest irytująca.
Autor w tej publikacji stworzył własną klasyfikację siedmiu typów osobowości z jakimi możemy się spotkać w swoim zawodowym życiu: Gwiazda, Przemądrzały, Chwalipięta, Niepoprawny optymista, Pesymista, Intrygant, Pasażer na gapę.
Zaczynając od struktury książki to na pewno nie jest typowy poradnik, co mnie bardzo cieszy. Czystej teorii jest tu stosunkowo niewiele. Większość treści to przykłady wyjęte wprost zza drzwi przeróżnych miejsc pracy. Fikcyjne postaci i zdarzenia, ale wzorowane na prawdziwych relacjach między współpracownikami. Autor bazując na nich próbuje wyjaśnić całą gamę problemów, nieporozumień oraz dostarczyć czytelnikowi propozycji ich rozwiązań.
Większość z wymienionych siedmiu typów ma swoje plusy i minusy. Wszystko zależy od perspektywy. Dostajemy więc punkt widzenia zarówno wkurzonego współpracownika jak i opisywanej denerwującej osobowości.
Na końcu każdego z rozdziałów pozostawione są zagadnienia do przemyślenia. Jeden z ostatnich działów poświęcony jest również pracy zdalnej, bo i tutaj można zetknąć się z "barwnymi" osobami.
W mojej pracy zawodowej spotkałam już przeróżnych ludzi, ale jest jeden typ człowieka, który od zawsze działa mi na nerwy. I nie jest to Intrygant, bo tego jakoś udawało mi się do tej pory spacyfikować. Mowa o Pasażerze na gapę. Nic mnie tak nie drażni i wyprowadza z równowagi jak wieczne "ślizganie się" i żerowanie na pracy innych. Wyznają zasadę by zarobić, a się nie narobić i do tego ta wieczna pewność siebie oraz idealizowanie własnej wartości. Nie będę się dalej rozpisywać, bo już mi się ciśnienie podnosi.
Jeśli macie doświadczenia związane z tym tematem to szczerze zachęcam do sięgnięcia po tę pozycję. Garść interesujących treści oraz dawka dobrego humoru gwarantowana.
Na co dzień nie czytuję poradników, ale w momencie kiedy dostałam propozycję recenzji tego egzemplarza nie zastanawiałam się długo, bo przecież kto z nas nie zetknął się w pracy z osobą, która delikatnie mówiąc jest irytująca.
więcej Pokaż mimo toAutor w tej publikacji stworzył własną klasyfikację siedmiu typów osobowości z jakimi możemy się spotkać w swoim zawodowym życiu: Gwiazda,...