Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu

Okładka książki Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu
Asa BriggsPeter Burke Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
472 str. 7 godz. 52 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
A Social History of the Media. From Gutenberg to the Internet
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2011-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-01-01
Liczba stron:
472
Czas czytania
7 godz. 52 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-01-16455-3
Tłumacz:
Jakub Jedliński
Tagi:
Dzieńnnikarstwo media internet
Średnia ocen

                7,7 7,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,7 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
4212
152

Na półkach:

Jest to książka tak wielowątkowa, że mówiąc o niej nie sposób na raz wymienić wszystkich poruszanych w niej zagadnień. Autorzy omawiają m.in. wpływ wydarzeń historycznych i politycznych na rozwój mediów (rewolucja angielska z połowy XVII wieku); mechanizmy społeczne, które doprowadziły do umasowienia mediów – np. samo pojawienie się gazet nie miałoby tak wielkiego znaczenia, gdyby nie egalitarne, umożliwiające szerszym grupom odbiorców dostęp do informacji kawiarnie, w których czytywano na głos i dyskutowano doniesienia prasowe (przełom XVII i XVIII wieku); wskazują, jak głębokie zmiany społeczne spowodował rozwój mediów różnego rodzaju. Także czas i przestrzeń uległy w XIX i XX wieku redefinicji pod wpływem rozwoju technik komunikacji oraz przekazywania informacji. By to zrozumieć, poznajemy historię nie tylko przedsiębiorstw telekomunikacyjnych, ale także linii kolejowych i żeglugowych oraz historię techniki, wynalazków i wynalazców. To z tych (oraz wielu innych) zjawisk wykształciły się media, czy też raczej należałoby powiedzieć: cały system medialny, jaki znamy dziś.

http://ohistorii.blogspot.com/2015/01/a-briggs-p-burke-spoeczna-historia.html

Jest to książka tak wielowątkowa, że mówiąc o niej nie sposób na raz wymienić wszystkich poruszanych w niej zagadnień. Autorzy omawiają m.in. wpływ wydarzeń historycznych i politycznych na rozwój mediów (rewolucja angielska z połowy XVII wieku); mechanizmy społeczne, które doprowadziły do umasowienia mediów – np. samo pojawienie się gazet nie miałoby tak wielkiego...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    38
  • Przeczytane
    13
  • Dziennikarstwo
    2
  • Literatura naukowa i popularnonaukowa
    1
  • Historia
    1
  • Studia
    1
  • Historia nauki, kultury i religii
    1
  • Posiadam
    1
  • Ulubione
    1
  • Zbiory
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu


Podobne książki

Przeczytaj także