Nowa Fantastyka 492 (09/2023)
- Kategoria:
- czasopisma
- Seria:
- Nowa Fantastyka
- Wydawnictwo:
- Prószyński Media
- Data wydania:
- 2023-08-28
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-08-28
- Liczba stron:
- 80
- Czas czytania
- 1 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- Tłumacz:
- Hubert Brychczyński, Joanna Skalska, Adam Skalski, Marta Duda-Gryc, Joanna Krystyna Radosz
- Tagi:
- fantastyka science fiction fantasy opowiadania fantastyczne czasopisma fantastyczne
Największym powodem do radości jest dla nas w tym numerze wywiad Anny Shimeki z J.M. Straczynskim – legendarnym scenarzystą, twórcą serialu „Babylon 5”, który zrewolucjonizował sposób tworzenia fabuł w serialach (nie tylko fantastycznych). W wywiadzie tym znajdują się informacje, których nikt na świecie przed nami nie publikował.
Ponadto czekają na Was w numerze jeszcze dwie rozmowy: Piotra Cholewy z Robem Wilkinsem, długoletnim asystentem i autorem biografii Terry'ego Pratchetta, oraz Agnieszki Włoki z ukraińskim pisarzem, publicystą i tłumaczem Wołodymyrem Arieniewem. Będzie też kolejny odcinek Lamusa, tym razem o dawnych próbach stworzenia mówiących maszyn, w Legendarzu poznacie diabła Hejdasza, a w pocztówce z Helikonu, mitycznej siedziby muz, znajdziecie ciekawe baśniowe tropy. Smutnym akcentem w publicystyce jest pożegnanie zmarłego niedawno wieloletniego redaktora "NF", wybitnego tłumacza, Lecha Jęczmyka.
W dziale prozy czeka na Was aż osiem tekstów, m.in. opowiadania Krzysztofa Rewiuka, Marty Kładź-Kocot i Niny Kiriki Hoffman. Oprócz tego proponujemy kolejne spotkanie z Lilem i Putem, felietony Rafała Kosika i Łukasza Orbitowskiego oraz recenzje książek i komiksów.
Proza polska:
Adrianna Filimonowicz – „Krucze pióra”
Cezary Czyżewski – „Kapitan Rackham”
Krzysztof Rewiuk – „Zimno, ciepło, gorąco”
Marta Kładź- Kocot – „Moja matka stała się Słowem”
Proza zagraniczna:
Nina Kiriki Hoffman – „Rzep na duchy” („Ghost Hedgehog”)
Ołeksij Gedeonow – „Pani na Żemerach” („Хозяйка-Жемер”)
Naomi Kritzer – „Projekt Smok” („The Dragon Project”)
Valentino Poppi – „Biuro Rzeczy Zagubionych” („Oggetti smarriti”)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 25
- 13
- 6
- 4
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Tym razem proza polska słabsza.
Krucze pióra Adrianna Filimonowicz - góralskie fantasy, całkiem zgrabnie napisane ale nie bardzo w moim klimacie (gwara trochę męcząca). Dosyć przewidywalna. 5/10
Kapitan Reckham Cezary Czyżewski - udany retro marynistyczny horror. Takie nowe podejście do preludium latającego Holendra. 6/10
Zimno, ciepło, gorąco Krzysztofa Rewiuka - totalnie tego nie rozumiem, słabo się to czytało, aż do tego stopnia że zarzucilem kontynuowanie. Strata czasu 1/10
Proza zagraniczna:
Rzep na duchy, Nina Kiriki Hoffman - bardzo dobrze napisane SF/horror. 7/10
Pani na Żemerach, Ołeksij Gedenow. Ciężkie fantasy, dla koneserów 2/10
Projekt smok, Naomi Kritzer - a jednak można! Pierwsza perełka w magazynie. Lekka, żutka, ciekawa z dobrym dowcipem i puentą, super powiew świeżości. Chciałoby się więcej, w tym większych i ciekawszych smoków.
8/10
Biuro rzeczy zagubionych, Valentino Poppi - druga perełka tym razem włoska. Dobrze się czytało trochę za mało i za krótko. Jest materiał na dalszy rozwój historii. 8/10
Tym razem proza polska słabsza.
więcej Pokaż mimo toKrucze pióra Adrianna Filimonowicz - góralskie fantasy, całkiem zgrabnie napisane ale nie bardzo w moim klimacie (gwara trochę męcząca). Dosyć przewidywalna. 5/10
Kapitan Reckham Cezary Czyżewski - udany retro marynistyczny horror. Takie nowe podejście do preludium latającego Holendra. 6/10
Zimno, ciepło, gorąco Krzysztofa Rewiuka -...