Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Miraklet i LEGO
- Wydawnictwo:
- Agora
- Data wydania:
- 2019-08-14
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-08-14
- Liczba stron:
- 440
- Czas czytania
- 7 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788326829109
- Tłumacz:
- Agnieszka Świerk
- Tagi:
- historia biznes Lego Dania firma literatura duńska literatura faktu
Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała narodzić się na nowo.
Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.
Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Jorgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
Autorem „Lego” jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Borsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie LEGO i poza nią.
To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych LEGO. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego czym właściwie jest firma LEGO, jak i ich zmagania z zarządem firmy, sprawiły że duński twórca zabawek kilkakrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku – i z powrotem.
Słynna już „kuracja Knudstorpa” która wyprowadziła legendarnego producenta zabawek ze strat ku rekordowym zyskom jest do dziś obiektem analiz i inspiracją niejednego lidera – i nigdzie nie opisano jej tak drobiazgowo, jak w tej właśnie książce.
Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 280
- 160
- 42
- 13
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
Dodaj cytat
Opinia
Mówiąc "klocki", myślimy "Lego". Te dwa słowa są od lat ze sobą tak blisko, że mogły by dziś tworzyć jedność... klockilego.
Na początku książka wydaje się być trudna w odbiorze. Dużo nazwisk, suchych, szczegółowych faktów. W dalszej części jednak pozwala złapać rytm. Zdumiewająca historia, jak przez błędy w zarządzaniu, można doprowadzić jedną z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek niemalże do bankructwa. Historia Lego to prawdziwy rollercoaster zarządzania. Od sukcesu, przez widmo bankructwa, aż do statusu światowej Ikony.
Ze względu na niełatwy odbiór książka dedykowana jest bardziej dla osób zainteresowanych rozwojem marki, niż miłośników klocków.
Mówiąc "klocki", myślimy "Lego". Te dwa słowa są od lat ze sobą tak blisko, że mogły by dziś tworzyć jedność... klockilego.
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toNa początku książka wydaje się być trudna w odbiorze. Dużo nazwisk, suchych, szczegółowych faktów. W dalszej części jednak pozwala złapać rytm. Zdumiewająca historia, jak przez błędy w zarządzaniu, można doprowadzić jedną z najbardziej rozpoznawalnych...