Jak się uczymy? Dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Tytuł oryginału:
- How We Learn: Why Brains Learn Better Than Any Machine . . . for Now
- Wydawnictwo:
- Copernicus Center Press
- Data wydania:
- 2021-04-14
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-04-14
- Data 1. wydania:
- 2020-01-28
- Liczba stron:
- 410
- Czas czytania
- 6 godz. 50 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788378865629
- Tłumacz:
- Dariusz Rossowski
Odkrywcze spojrzenie na najnowsze badania nad nadzwyczajną zdolnością ludzkiego mózgu do uczenia się.
Spektakularne sukcesy w rozwoju sztucznej inteligencji mogą sprawiać wrażenie, że w końcu odkryliśmy, jak naśladować, a nawet przewyższać ludzkie myślenie. Nic bardziej mylnego. Dzisiejsze komputerowe algorytmy uczenia się obejmują jedynie ułamek niezwykłych zdolności ludzkiego mózgu.
W jaki sposób się uczymy? I dlaczego w ogóle musimy się uczyć? Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia?
Stanislas Dehaene, wybitny neuronaukowiec poznawczy, sięgając do najnowszych odkryć z dziedziny psychologii, pedagogiki, neurobiologii i informatyki, pokazuje, na czym polega i jak przebiega proces uczenia się. Przekonuje, że mózg człowieka w chwili narodzin nie jest „niezapisaną kartą”, lecz dysponuje bogatym zbiorem zasadniczych umiejętności, będących podstawą nabywania dalszej wiedzy. Jego zdaniem tym, co gwarantuje powodzenie w uczeniu się, jest optymalne wykorzystanie czterech filarów: uwagi, aktywnego zaangażowania, informacji o popełnionych błędach i konsolidacji wiedzy.
Jak się uczymy? łączy ugruntowaną w przełomowych badaniach wiedzę naukową z praktycznymi wskazówkami przydatnymi każdemu z nas, niezależnie od wieku. Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa twój mózg i jak efektywnie uczyć siebie i innych, ta książka jest dla ciebie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 486
- 105
- 36
- 16
- 8
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
Cytaty
Darwinowski dobór naturalny jest w istocie algorytmem nauki-niewiarygodnie potężnym programem, który wykonuje się od setek milionów lat równ...
RozwińUczyć się znaczy eliminować.
Opinia
Bardzo ciekawa książka. Jednocześnie interesująca i lekko napisana. To znaczy oczywiście nie jest to lektura na jeden wieczór czy dwa, bo i sama książka jest gruba, konkretnego tekstu dużo i tematy, które porusza wymagają pomyślenia i przemyślenia.
Napisana została przez autora, który jednocześnie jest zachwycony możliwościami ludzkiego mózgu, przede wszystkim możliwościami mózgu dzieci, zna się na temacie i umie pisać. To doskonałe połączenie, bo jest dużo ciekawej treści, ale nie trzeba czytać zdań po kilka razy, żeby zrozumieć ich sens. Wszystko jest przedstawione prostym językiem,, łatwym do zrozumienia, bez utraty jakości tekstu.
Tak więc jest to książka popularnonaukowa dla każdego, kogo ciekawi jak się uczymy, jak się uczą nasze dzieci, jak się uczą niemowlaki. Większość tego, o czym napisał autor, była mi znana - ale i tak przyjemnie było poczytać o tym jeszcze raz, wraz z dokładnym wyjaśnieniem dlatego tak, a nie inaczej. Kilka rzeczy było nowych, chociaż może nie do końca zaskakujących,
Obecnie, co bardzo popieram, coraz więcej mówi sie o tym, że w nauce informacja zwrotna o błędzie nie ma być karą, nie ma do niej zastosowania system ocen, to jedynie informacja o tym czego się nauczyliśmy, a czego nie; w czym jesteśmy dobrzy, a w czym nie.
Przeczytajcie, naprawdę warto.
Najszybciej uczą się niemowlaki, potem nauka przychodzi coraz trudniej. ale wciąż jest możliwa. Najważniejszy w nauce jest entuzjazm i zaangażowanie uczącego się, oraz oczywiście możliwość sprawdzenia, w jakieś formie, czy nauka jest prawidłowa.
Bardzo ciekawa książka. Jednocześnie interesująca i lekko napisana. To znaczy oczywiście nie jest to lektura na jeden wieczór czy dwa, bo i sama książka jest gruba, konkretnego tekstu dużo i tematy, które porusza wymagają pomyślenia i przemyślenia.
więcej Pokaż mimo toNapisana została przez autora, który jednocześnie jest zachwycony możliwościami ludzkiego mózgu, przede wszystkim...