CeWEBryci – sława w sieci
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-01
- Liczba stron:
- 222
- Czas czytania
- 3 godz. 42 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788375877137
- Tagi:
- internet socjologia cewebryci popularność
"Cewebryci" to książka opisująca relację między internetem a sławą. Wychodząc z założenia, że tak jak kino i teatr stworzyły gwiazdę, radio i telewizja - celebrytę, a prasa tabloidowa - celetoida, można powiedzieć, że i sieć powołuje do życia własny rodzaj bytu: cewebrytę.
W części pierwszej tekst nakreśla historię sławy, prezentuje koncepcje na temat tego, skąd bierze się jej żądza oraz zainteresowanie osobami nią obdarzonymi, i zastanawia się, jaką rolę sława odgrywa we współczesnym społeczeństwie.
Druga część to barwna galeria cewebrytów. Bezdomny kierowca tira, eks-śpiewaczka operowa i była narkomanka, turecki casanowa, duet trubadurów oraz biuściasta nauczycielka angielskiego z Rosji - każda z tych postaci ma własną, często zaskakującą, a czasem wzruszającą historię.
Część trzecia skupia się na zdefiniowaniu oraz teoretycznym ujęciu cewebryty i skonfrontowaniu go z celebrytą. Patrzy na tego pierwszego zarówno od strony całego systemu funkcjonowania sławy, jak i samej jednostki. Stara się też zaproponować rozwiązanie jednego z największych problemów cewebryty, a także próbuje dociec, jaka przyszłość może czekać jego, a jaka celebrytę.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 27
- 20
- 5
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
''CeWEBryci – sława w sieci'' autorstwa Pana Michała Janczewskiego to książka, w której to została zaprezentowana wiedza, badania i obserwacja na temat korzystania z internetu.
Obecnym źródłem informacji stanowi internet, który wychwytuje negatywne, jak i pozytywne strony medalu uwag dotyczących szukanej tematyki, którą dana osoba chce popracować nad nią.
Autor na samym wstępie zaznaczył osoby należące do kręgu sławy ze świata filmu: Miley Cyrus, bliźniaczki Olsen, Daniel Radcliffe oraz nadmienił, co będzie główną treścią każdego z omówionych 3 rozdziałów.
Poznajemy, historię wielu nowych technologii na, ogół nam znanych, ale nie wiemy, w których latach powstały i kto je skonstruował.
Uważam, że najważniejszym kluczem jest tutaj słowo sława.
W I rozdziale autor wyjaśnia precyzyjnie znaczenie słowa sławy i to powinno uświadomić nam czy warto, jest w obecnym świecie być sławnym i poznać sławę od środka. Sława owszem ma swoje plusy i minusy, ale w dobie współczesności nie służy pozytywnie, lecz jest negatywnym aspektem poprzez wyrażanie swoich opinii budzących kontrowersje wśród społeczeństwa.
Myślą przewodnią pokolenia, która ujęła, mnie w szczególny sposób jest, przykład odnoszący się do realiów wynikających tendencji współczesnych neurotycznych nastolatków są słowa zamieszczone na stronie 46 i wywiad autorstwa Pani Martyny Bundy przeprowadzony z prof. Bohdanem Wasilewskim. Słowa te mogą spowodować niektórym ból, ale są one ukojeniem dla wielu młodych ludzi będących w trudnej sytuacji życiowej.
Zostają wyjaśnione następujące pojęcia: pokolenie ja, sławoterapia, które nie są znane potocznie w polskim społeczeństwie.
W drugim rozdziale autor skupił się na najnowszych technologiach, jaki one mają wpływ na ludzi młodych oraz przedstawił w nim przykłady ceny sławy.
Pozostaje zadać sobie pytania:
Czy warto zaistnieć jako CeWEBryta we współczesnym świecie mass mediów?
Dlaczego tak bardzo chcemy podążać śladami kosztem sławy?
Czy za 20 lat będziemy również sławni i czy będziemy umieli poradzić sobie z popularnością?
Odpowiedź na te pytania znajdziemy na łamach tej publikacji.
Autor stara się opisać teoretycznie i badawczo świat internetu oraz próbuje zobrazować własną wizję postrzegania ceny sławy. Przykład wideo blogerów, Kuby Wojewódzkiego, Scotta Chimbera, opowiadającego o swoim życiu, traktuje internet jako zabawę i terapię.
Opracowane zostały również wykresy do ilustracji stworzonej przez Andersona doświadczanych zmian: popularność, czoło, produkty, s. 168 oraz badań własnych autora długiego ogona na podstawie informacji zebranych na You Tobie.
Oficynie Wydawniczej ''Impuls ''dziękuje za podarowany mi egzemplarz książki.
Z miłą chęcią przeczytałam tę książkę, w której miałam okazję poznać drogę historii prowadzącej od sławy, aż po nowe technologie, które stały się odkryciem, a obecnie stanowią źródło materiału do przeprowadzania badań.
Polecam przeczytać tę książkę.
''CeWEBryci – sława w sieci'' autorstwa Pana Michała Janczewskiego to książka, w której to została zaprezentowana wiedza, badania i obserwacja na temat korzystania z internetu.
więcej Pokaż mimo toObecnym źródłem informacji stanowi internet, który wychwytuje negatywne, jak i pozytywne strony medalu uwag dotyczących szukanej tematyki, którą dana osoba chce popracować nad nią.
Autor na samym...