Dungeons & Dragons. Legendy Wrót Baldura
Wydawnictwo: Egmont Polska Seria: Dungeons & Dragons - Egmont komiksy
128 str. 2 godz. 8 min.
- Kategoria:
- komiksy
- Seria:
- Dungeons & Dragons - Egmont
- Tytuł oryginału:
- Dungeons & Dragons: Legends of Baldur's Gate
- Wydawnictwo:
- Egmont Polska
- Data wydania:
- 2023-03-08
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-03-08
- Liczba stron:
- 128
- Czas czytania
- 2 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328157552
- Tłumacz:
- Marek Starosta
Dungeons & Dragons. Legendy Wrót Baldura
Powieść graficzna dla miłośników kultowej gry RPG Dungeons & Dragons!
Wiele pokoleń temu Wrota Baldura, bogate miasto położone na granicy Wybrzeża Mieczy i Zachodnich Ziem Centralnych, zostało uratowane przed zagładą przez Bohaterów. Obecnie grozi mu nowe niebezpieczeństwo, sprowadzone przez odrodzony Kult Smoka. W obronie Wrót Baldura staje nowe pokolenie bohaterów – elfka Delina, drobny złodziejaszek półelf Krydle, niziołka Shandie, a także wskrzeszeni Minsc i Boo.
Autorem scenariusza albumu jest kanadyjski scenarzysta i rysownik Jim Zub („Batman: Urban Legends”, „Uncanny Avengers”),natomiast rysunki wykonał również pochodzący z Kanady ilustrator Max Dunbar („Batman Beyond”).
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 78
- 32
- 30
- 14
- 9
- 7
- 2
- 2
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Rysunki takie sobie, kolory w sumie też nie najlepsze. Tła za bohaterami w głównej mierze jakieś takie wydają się biedne i ogólnie graficznie to wszystko raczej średnio stoi.
Jednakże scenariusz jest bardzo przyjemny w odbiorze i nieźle się bawiłem czytając ten komiks, także sensowną oceną tutaj jest 6,5/10
Rysunki takie sobie, kolory w sumie też nie najlepsze. Tła za bohaterami w głównej mierze jakieś takie wydają się biedne i ogólnie graficznie to wszystko raczej średnio stoi.
Pokaż mimo toJednakże scenariusz jest bardzo przyjemny w odbiorze i nieźle się bawiłem czytając ten komiks, także sensowną oceną tutaj jest 6,5/10
to jest komiks a nie żadna powieść graficzna; mylący opis ze strony wydawcy, czyli paskudny jak zawsze egmont
to jest komiks a nie żadna powieść graficzna; mylący opis ze strony wydawcy, czyli paskudny jak zawsze egmont
Pokaż mimo toLekki komiks przygodowy w świecie Dungeons & Dragons. Sympatyczne postacie w tym jeden, choć nie jedyny, z bohaterów gry Baldur's Gate, czyli Minsc ze swoim chomikiem Boo. Miłe dla oka rysunki i trochę humoru.
Przyjemna lektura.
Lekki komiks przygodowy w świecie Dungeons & Dragons. Sympatyczne postacie w tym jeden, choć nie jedyny, z bohaterów gry Baldur's Gate, czyli Minsc ze swoim chomikiem Boo. Miłe dla oka rysunki i trochę humoru.
Pokaż mimo toPrzyjemna lektura.
Ta seria komiksów istnieje tylko dlatego, że nostalgia za Baldurs Gate jest potężna - i jako, że zawiera jednego z bardziej pamiętnych bohaterów czyli Minsca i Boo, liczy że wyciągniemy portfele i coś sypniemy. Szkoda tylko, że nawet nie dostajemy porządnego fanserwisu i nasz łysy berserker i jego miniatura wielkiego kosmicznego chomika robią w sumie mało. Można było tym lepiej zagrać. Kreska też jest taka se, defaultowa.
Ta seria komiksów istnieje tylko dlatego, że nostalgia za Baldurs Gate jest potężna - i jako, że zawiera jednego z bardziej pamiętnych bohaterów czyli Minsca i Boo, liczy że wyciągniemy portfele i coś sypniemy. Szkoda tylko, że nawet nie dostajemy porządnego fanserwisu i nasz łysy berserker i jego miniatura wielkiego kosmicznego chomika robią w sumie mało. Można było tym...
więcej Pokaż mimo toTytuł to fajna przygoda w klimatach zakręconej sesji RPG, gdzie wszystko może się zdarzyć. Nawet Minsc i Boo pojawiają się by pomóc bohaterce.
Całość jest ok, jako wstęp do większej historii. Tylko wrzucenie do akcji jednej z najpopularniejszych postaci z uniwersum jest ryzykowne. Chomik z kosmosu po prostu przysłoni pozostałe postacie swoją wspaniałością.
Tytuł to fajna przygoda w klimatach zakręconej sesji RPG, gdzie wszystko może się zdarzyć. Nawet Minsc i Boo pojawiają się by pomóc bohaterce.
Pokaż mimo toCałość jest ok, jako wstęp do większej historii. Tylko wrzucenie do akcji jednej z najpopularniejszych postaci z uniwersum jest ryzykowne. Chomik z kosmosu po prostu przysłoni pozostałe postacie swoją wspaniałością.
Przyjemna przygodówka rodem z sesji RPG - ach te wspomnienia rozegranych godzin w Ice Wind Dale, Baldur's Gate jak i Neverwinter Nights... Miło powrócić do tego świata.
Przyjemna przygodówka rodem z sesji RPG - ach te wspomnienia rozegranych godzin w Ice Wind Dale, Baldur's Gate jak i Neverwinter Nights... Miło powrócić do tego świata.
Pokaż mimo toWow! To był bardzo przyjazny komiks (i szybki jeżeli chodzi o tępo)
Fabularnie... Jak dnd, dużo bitew, ukrytych motywacji i chyba najważniejsze, ciekawych bohaterów.
Jako fanka gry dobrze się bawiłam czytając, nie jest arcydzieło, ale parskałam śmiechem i kiwam potakując głową :)
Będę wypatrywać kolejnych tomów oraz cóż... Chyba jeszcze nie wspominałam, że kreska jest genialna!
Wow! To był bardzo przyjazny komiks (i szybki jeżeli chodzi o tępo)
więcej Pokaż mimo toFabularnie... Jak dnd, dużo bitew, ukrytych motywacji i chyba najważniejsze, ciekawych bohaterów.
Jako fanka gry dobrze się bawiłam czytając, nie jest arcydzieło, ale parskałam śmiechem i kiwam potakując głową :)
Będę wypatrywać kolejnych tomów oraz cóż... Chyba jeszcze nie wspominałam, że kreska jest...
To krótka historyjka, więcej akcji niż fabuły. Tylko dla fanów. Minsc strasznie przerysowany.
To krótka historyjka, więcej akcji niż fabuły. Tylko dla fanów. Minsc strasznie przerysowany.
Pokaż mimo toPopKulturowy Kociołek:
https://popkulturowykociolek.pl/recenzja-komiksu-dungeons-and-dragons-legendy-wrot-baldura-tom-1/
Wrota Baldura to miasto, o którym pisano legendy. Tak narrator już na pierwszej stronie komiksu opisuje nam miejsce akcji. W tym miejscu poznajemy też główną bohaterkę historii Delinę. Ucieka ona przed tajemniczymi, latającymi monstrami. Od razu dostrzegamy w niej ten błysk, który mają awanturnicy poszukujący przygód. Sprawia wrażenie sympatycznej, pomysłowej i troszkę przestraszonej całą sytuacją. W końcu ucieka.
Początek jest dodatkowo o tyle ciekawy, że w moich oczach wydaje się żywcem wyciągnięty z filmów grozy klasy B. Zwiewająca przed potworami dziewczyna, puste ulice miasta, rozerwani na strzępy w stylu gore strażnicy, aż po ślepy zaułek, jakim okazuje się targowisko. Trochę horroru i trochę humoru. To wszystko dzieje się nocą, do tego jeszcze dochodzi specyficzna kolorystyka jakby rodem ze snu. Bardzo to smaczne, oryginalne, przykuwające uwagę czytelnika.
No dobrze. Spytacie jednak o co w Dungeons and Dragons: Legendy Wrót Baldura tom 1 tak właściwie chodzi? Gdy po absurdalnym zakończeniu walki z potworami po tym, jak Delina przypadkiem ożywiła posąg bohatera do życia, dowiadujemy się, jaka jest jej motywacja i co robi w tym miejscu. Otóż szuka swojego brata, z którym jest bardzo blisko związana. Na tyle, że po prostu poczuła, że coś jest nie tak i musi go odnaleźć. Jej misja nie będzie jednak łatwa. Będzie musiała uporać się ze strażnikami i niebezpieczną sektą.
Za pełen dynamiki, zwrotów akcji i niespodzianek scenariusz odpowiada Jim Zub. Myślę, że wykonał tu solidną robotę, bawiąc się gatunkiem, schematami i stereotypami. Na pozór mogłoby się bowiem wydawać, że jest to historia, jakich w świecie Lochów i Smoków mamy na pęczki. Jednakże fabuła naprawdę wciąga, a bohaterowie są barwni, ciekawi i charyzmatyczni. Angażujemy się w ich perypetie. Całości dopełniają według mnie genialne rysunki Maxa Dunbara. Wspomniałem już o fantastycznej kolorystyce. Pastelowe barwy mieszają się w odpowiednich miejscach, z krzykliwymi kolorami tworząc niezwykłe połączenie. Z kolei ilustracje mają w sobie z jednej strony pewien element kreskówkowości, a z drugiej szczegółowości i pomysłowości charakterystycznej dla najlepszych komiksów......
PopKulturowy Kociołek:
więcej Pokaż mimo tohttps://popkulturowykociolek.pl/recenzja-komiksu-dungeons-and-dragons-legendy-wrot-baldura-tom-1/
Wrota Baldura to miasto, o którym pisano legendy. Tak narrator już na pierwszej stronie komiksu opisuje nam miejsce akcji. W tym miejscu poznajemy też główną bohaterkę historii Delinę. Ucieka ona przed tajemniczymi, latającymi monstrami. Od razu...
Po wielu latach pojawiło się kolejne wyzwanie dla mieszkańców Wrót Baldura. Nowe pokolenie bohaterów musi zmierzyć się z poważnym zagrożeniem.
Autorem scenariusza jest kanadyjski scenarzysta Jim Zub, znany z takich pozycji jak Batman: Urban Legends, czy Uncanny Avengers. Rysunki dla tego dzieła wykonał Max Dunbar (Batman Beyond). Album zawiera materiały, które zostały pierwotnie opublikowane w zeszytach Dungeons & Dragons: Legends of Baldur’s Gate #1–5.
Fabuła w większości przepełniona jest dużą dawką akcji oraz szybkim tempem narracji. Dzięki temu czytelnikowi łatwo się wciągnąć w całą opowieść, tracąc poczucie upływającego czasu. Historia pisana jest dosyć prosto, dzięki czemu jest zrozumiała nawet dla osób niezaznajomionych z tym światem, jak na przykład ja. Cieszy mnie to, że scenarzysta postawił na krótkie wymiany zdań w dialogach, bez długich i niepotrzebnych monologów. Dobrym zabiegiem było również wkomponowanie małej dawki humoru, co zawsze sprawia, że opowieść czyta się przyjemniej. Mimo wszystko jednak zabrakło mi jakiś ciekawych i kreatywnych rozwiązań fabularnych. Takich, które pozwoliłyby mi zapamiętać tę pozycję na dłużej i wyróżniłyby ją na tle innych.
Główna bohaterka, Delina lub jak inni wolą Neera jest zaklinaczką próbującą odnaleźć swojego brata. Ten wątek został genialnie przedstawiony przez twórcę, dając parę niespodzianek i zwrotów akcji.
Więcej na: CzasoStrefa
Po wielu latach pojawiło się kolejne wyzwanie dla mieszkańców Wrót Baldura. Nowe pokolenie bohaterów musi zmierzyć się z poważnym zagrożeniem.
więcej Pokaż mimo toAutorem scenariusza jest kanadyjski scenarzysta Jim Zub, znany z takich pozycji jak Batman: Urban Legends, czy Uncanny Avengers. Rysunki dla tego dzieła wykonał Max Dunbar (Batman Beyond). Album zawiera materiały, które zostały...