Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem

Okładka książki Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem Łada Drozda
Okładka książki Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem
Łada Drozda Wydawnictwo: Onepress biznes, finanse
160 str. 2 godz. 40 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Onepress
Data wydania:
2021-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2021-01-01
Liczba stron:
160
Czas czytania
2 godz. 40 min.
Język:
polski
ISBN:
9788328374140
Średnia ocen

6,3 6,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,3 / 10
27 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
119
118

Na półkach:

"Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem" to inspirujący poradnik, który przypomina nam o mocy rozmowy w budowaniu i pielęgnowaniu relacji. Autorzy przybliżają czytelnikom sztukę komunikacji, podkreślając wagę szczerości, empatii i odpowiedzialności w wymianie słów. Zręcznie poruszają się po obszarze relacji międzyludzkich, szczególnie skupiając się na kontekście zawodowym, gdzie umiejętność mądrej komunikacji może przynieść wymierne korzyści. Książka nie tylko uczy, jak rozmawiać, ale również jak słuchać, co czyni ją niezwykle wartościową dla każdego, kto pragnie polepszyć jakość swoich interakcji. To lektura, która skłania do refleksji nad własnymi nawykami komunikacyjnymi i motywuje do ich poprawy. Bez wątpienia wartościowy przewodnik dla wszystkich, którzy pragną posiąść sztukę rozmowy na nowym, bardziej efektywnym poziomie.

"Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem" to inspirujący poradnik, który przypomina nam o mocy rozmowy w budowaniu i pielęgnowaniu relacji. Autorzy przybliżają czytelnikom sztukę komunikacji, podkreślając wagę szczerości, empatii i odpowiedzialności w wymianie słów. Zręcznie poruszają się po obszarze relacji międzyludzkich, szczególnie skupiając...

więcej Pokaż mimo to

avatar
766
190

Na półkach:

Wartościowa lektura, uczulająca na wyzwania szeroko rozumianej komunikacji w biznesie między szefem a pracownikiem. Jak na książkę wydaną w 2021 brakuje jednak przede wszystkim analizy Gen Z.

Wartościowa lektura, uczulająca na wyzwania szeroko rozumianej komunikacji w biznesie między szefem a pracownikiem. Jak na książkę wydaną w 2021 brakuje jednak przede wszystkim analizy Gen Z.

Pokaż mimo to

avatar
34
29

Na półkach:

Bardzo przydatna książka dla osób, które pracują w zespołach, tych małych i tych większych oraz takich, które już są kierownikami lub mają takie aspiracje. Wiele przydatnych informacji podanych w dostępny sposób.

Bardzo przydatna książka dla osób, które pracują w zespołach, tych małych i tych większych oraz takich, które już są kierownikami lub mają takie aspiracje. Wiele przydatnych informacji podanych w dostępny sposób.

Pokaż mimo to

avatar
307
155

Na półkach:

Niby rozmawiać umiemy, a jednak czasem komunikacyjnie coś nam nie wychodzi. Z tej pozycji dowiedzieć się można jak rozmawiać w kontekście pracy, z pozycji menadżer - współpracownik - pracownik. Nie do końca tego szukałam, ale ostatecznie uważam, że treści mogą być przydatne.

Niby rozmawiać umiemy, a jednak czasem komunikacyjnie coś nam nie wychodzi. Z tej pozycji dowiedzieć się można jak rozmawiać w kontekście pracy, z pozycji menadżer - współpracownik - pracownik. Nie do końca tego szukałam, ale ostatecznie uważam, że treści mogą być przydatne.

Pokaż mimo to

avatar
779
278

Na półkach: ,

Książkę wypożyczyłam z biblioteki. Zasugerowałam się okładką, nie czytając blurba. Tyle się mówi o dobrodziejstwach rozmowy, poprawnym przekazywaniu komunikatów, i totalnie się z tym zgadzam. Książkę wypożyczyłam z myślą o sobie, o tym, aby rozmawiać lepiej, lepiej przekazywać komunikaty i być bardziej rozumianą.
Przeżyłam rozczarowanie. Blurb nie mówi o tym, że jest to poradnik biznesowy, napisany dla szefów/ managerów. Jest tam takie zdanie "szczególnie w pracy", ale nie jest napisane wprost, że to książka dla kierowników.

Pozycja jest krótka, treściwa, ale zupełnie nieprzydatna szaremu Kowalskiemu. Interesujące dla mnie było tylko kilka stron, które traktowały o różnicach w komunikacji międzypokoleniowej i podejściu przedstawicieli poszczególnych pokoleń do pracy i do swoich obowiązków (mowa o różnicach między pokoleniami baby boomers, X, Y i Z).

Podsumowując- przeczytałam, i nie wyniosłam z niej nic, czego bym już nie wiedziała. Nieco rozjaśniły mi w głowie w/w różnice międzypokoleniowe, ale potraktowałabym to raczej w formie ciekawostki niż przydatnej mi w pracy wiedzy.

Książkę wypożyczyłam z biblioteki. Zasugerowałam się okładką, nie czytając blurba. Tyle się mówi o dobrodziejstwach rozmowy, poprawnym przekazywaniu komunikatów, i totalnie się z tym zgadzam. Książkę wypożyczyłam z myślą o sobie, o tym, aby rozmawiać lepiej, lepiej przekazywać komunikaty i być bardziej rozumianą.
Przeżyłam rozczarowanie. Blurb nie mówi o tym, że jest to...

więcej Pokaż mimo to

avatar
138
83

Na półkach: ,

Przez lata powstała niezliczona ilość kursów i podręczników na temat tego, jak «skutecznie» prowadzić rozmowy biznesowe. Według niniejszych źródeł dobry pracownik lub szef to taki, który wie, jak przekonać innych, że jego racje są najsłuszniejsze, a interesy, które reprezentuje służą dobru ogółu. Chyba nie trzeba dodawać, że bliską koleżanką perswazji jest manipulacja. Niech podniesie rękę ten, kto nie słyszał o Próbnym Balonie albo metodzie Salami w negocjacjach.

Gdy już wychowano całe pokolenia Skutecznych, przyszła pora na refleksję: ludzie nie potrafią się porozumieć, a więc przestają być efektywni, nie wspominając o frustracji. Z odsieczą przychodzą – coraz chętniej zatrudniani przez zakłady pracy – psychologowie, coachowie i...

JAK TO POWIEDZIEĆ? ROZMAWIAJ Z ODWAGĄ ŻYCZLIWOŚCIĄ I ZAANGAŻOWANIEM to według mnie poradnik (chociaż nie lubię tego określenia) dla wszystkich szukających uczciwych, transparentnych, owocnych relacji na gruncie zawodowym. Niezależnie od zajmowanego stanowiska, chociaż tym kierowniczym poświęcono tu sporo miejsca. Psycholog Łada Drozda przypomina niby trywialne, lecz obecnie mało mainstreamowe pojęcia jak: szacunek, empatia, współczucie... Mało odkrywcze?

No właśnie, niby proste, ale już widzę jak setki managerów i współpracowników mówi sobie „Ok, od dzisiaj będę bardziej «wrażliwy»”. Wiem, jak to brzmi... Wszystkie cechy, które wymieniłam automatycznie kojarzą się z altruizmem, a ten z kolei wybitnie nie kojarzy się z okolicznościami, w których trzeba zarabiać na życie. Ale, wcale nie w tym rzecz.

Autorka omawiając poszczególne problemy komunikacji służbowej stara się udowodnić, że podstawą każdej interakcji jest zrozumienie intencji i położenia – najpierw własnego, potem drugiej strony. W poszczególnych rozdziałach anegdotyczie przytacza powszechne błędy, popełniane przez pracodawców/pracowników, objaśnia mechanizmy percepcyjne oraz proponuje, jak zaradzić występującym trudnościom.

Przez lata powstała niezliczona ilość kursów i podręczników na temat tego, jak «skutecznie» prowadzić rozmowy biznesowe. Według niniejszych źródeł dobry pracownik lub szef to taki, który wie, jak przekonać innych, że jego racje są najsłuszniejsze, a interesy, które reprezentuje służą dobru ogółu. Chyba nie trzeba dodawać, że bliską koleżanką perswazji jest manipulacja....

więcej Pokaż mimo to

avatar
349
344

Na półkach:

Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa.

To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć to, co latami wypracowywano za pomocą innych słów - życzliwych i dobrych. Szczególnie w pracy, w relacji szef - podwładny, trzeba na nie uważać. Warto nauczyć się rozmawiać w sposób, który informuje, ale nie rani. Krytykuje, lecz nie obraża. Przekazuje wiedzę, ale nie poucza. I motywuje - szczerze, skutecznie i bez pseudo psychologicznej nowomowy.

Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa.

To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć...

więcej Pokaż mimo to

avatar
160
158

Na półkach:

Pozycję tę czytałam z rożnym zaangażowaniem, czasem miała w sobie takie rozdziały, które będą siedzieć w mojej głowie jak i w przyszłości wezmę je pod uwagę. Jednak były też rozdziały, które prawdę mówiąc nie były przeznaczone dla mnie, bo już niektóre informacje jakie ważne są w kontaktach podwładny - szef zdobyłam metodą obserwacji jak i zdobytym doświadczeniem w pracy z moim szefem. Zdaje sobie sprawę, że poradnik ten różnie może zostać odebrany, a już napewno większe wrażenie informacji zrobi na kimś kto myśli o tym jak dobrze wypaść w nowej pracy lub kto wie może nawet i pierwszej pracy. Poza tym, że książka posiada skupisko wiedzy na tematy około zawodowe to również pomaga w rozmowach nie tylko z współpracownikami czy szefem/przełożonym. Ogólnie po przeczytaniu stwierdzam, że książka pokazuje jak rozmawiać z każdym z kim nam przyjdzie rozmawiać. Może być to klasowa znajoma ze szkoły czy też ktoś kto siedzi koło ciebie na wykładach, a nawet może być to nowy sąsiad z nad przeciwka, co dopiero się wprowadził. Książka uczy jak rozmawiać z kimś tak, aby zbudować relacje oraz przy tym pokazuje jak ważna jest komunikacja słowna z innymi osobami. Pokazuje jak ważne jest traktowanie ludzi ze spokojem, bo często możemy nie panować nad swoimi słowami czym możemy zranić bliskie nam osoby. Książka również może pomóc pracodawcom, bo trzeba zaznaczyć że czasem my pracownicy możemy rozumieć styl poprawnego komunikowania się ale nasz szef/szefowa może nie rozumieć ani trochę jak powinno się postępować z ludźmi, których się zatrudnia.

Polecam osobom zainteresowanym sięgnąć po tę pozycje, bo może akurat wam pomoże zdobyć lepszy start w pracy lub w codziennym życiu! :)

Pozycję tę czytałam z rożnym zaangażowaniem, czasem miała w sobie takie rozdziały, które będą siedzieć w mojej głowie jak i w przyszłości wezmę je pod uwagę. Jednak były też rozdziały, które prawdę mówiąc nie były przeznaczone dla mnie, bo już niektóre informacje jakie ważne są w kontaktach podwładny - szef zdobyłam metodą obserwacji jak i zdobytym doświadczeniem w pracy z...

więcej Pokaż mimo to

avatar
120
119

Na półkach:

„Jak to powiedzieć?” - z pewnością wielokrotnie zadawaliśmy sobie to pytanie. Ale czy znaleźliśmy na nie odpowiedź? ? Jeżeli nie, to warto sięgnąć po książkę Łady Drozdy pod tym samym tytułem. Autorka jest psychologiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako coach i szkoleniowiec. Jej praca polega na rozmowach i słuchaniu ludzi a wieloletnia praktyka w komunikacji interpersonalnej pozwoliła jej stać się autorytetem w tej dziedzinie, co da się wyczuć w każdym zdaniu składającym się na treść przewodnika po rozmowie.
Łada Drozda skupia się w swojej książce na rozmowach odbywanych w pracy, jednakże warto podkreślić, że każda nasza relacja zaczyna się do rozmowy, w związku z tym lektura ta przysłuży się nie tylko menedżerom, czy szefom, ale każdemu z nas. Książka „Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem” wydana nakładem wydawnictwa Onepress (Grupa Wydawnicza Helion )składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy zakończony jest ćwiczeniem.
Pozycja ta łączy w ten sposób teorię z praktyką, dzięki czemu ma szanse realnie wpłynąć na poszerzenie kompetencji czytelnika.
Jak pokazuje podtytuł bazowe założenia autorki powinny dotyczyć każdej rozmowy, w której jedną ze stron jest osoba dorosła. W związku z tym po tę pozycję powinien sięgnąć każdy, komu zależy na pogłębieniu swoich kompetencji interpersonalnych w
ogóle, bądź chce poprawić relację z wybraną osobą.
Winston Churchill powiedział kiedyś: „Odwaga jest tym, czego potrzeba, aby wstać i
mówić. Odwaga jest również tym, czego potrzeba, aby usiąść i słuchać.” - to zdanie jest dla mnie kwintesencją tej książki. Szefowie, czy liderzy zespołów, dowiedzą się z niej w jaki sposób rozmawiać z pracownikami (ze szczególnym uwzględnieniem milenialsów) i czego się wystrzegać podczas wspomnianego typu rozmów.
Dowiedzą się także w jaki sposób chwalić pracownika oraz jak formułować krytykę, aby była ona konstruktywna. Ponadto poznają
różnicę między grupą a zespołem oraz między językiem cech a językiem zachowań. Na kartach książki odkryta zostanie tajemnica najkosztowniejszych rozmów. Jakich? Drodzy liderzy, tego dowiecie się sięgając po książkę „Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem".
Dziękuję zaufanie i możliwość zrecenzowania książki Wydawnictwu Onepress (Grupa Wydawnicza Helion).

„Jak to powiedzieć?” - z pewnością wielokrotnie zadawaliśmy sobie to pytanie. Ale czy znaleźliśmy na nie odpowiedź? ? Jeżeli nie, to warto sięgnąć po książkę Łady Drozdy pod tym samym tytułem. Autorka jest psychologiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako coach i szkoleniowiec. Jej praca polega na rozmowach i słuchaniu ludzi a wieloletnia praktyka w komunikacji...

więcej Pokaż mimo to

avatar
20
18

Na półkach: ,

Autorka książki Łada Drozda na samym początku zwraca naszą uwagę na problem rozumienia pojęcia komunikacja, sprowadzenie jej do czysto technicznego przekazywania komunikatu, utrudnia tworzenie relacji. W książce poznajemy najczęstsze błędy w komunikacji zawodowej - szczególnie w relacji pracownik - menedżer. Autorka rozróżnia dwie grupy nieusatysfakcjonowanych pracowników - “porzuconych przez szefów” oraz “kwestionujących sens rozmów z menedżerami”. Odnosi to rozróżnienie do obecnego w organizacjach problemu, gdzie w związku z hierarchizacją coraz częściej słyszy się o: mobbingu pracowniczym, agresywnych komunikatach do pracowników czy motywowaniu przez zastraszanie.

Książkę tą czyta się bardzo szybko ponieważ napisana jest w sposób ciekawy, a trudne pojęcia są tłumaczone w przystępny dla czytelnika sposób. Pozycja ta zawiera w sobie zarówno fakty i wiedzę naukową, wyniki badań, a także obserwacje i wnioski autorki z lat doświadczeń praktycznych w obszarze szkoleń biznesowych. Jest to dobra książka zarówno dla wszystkich osób - pracowników, a wręcz obowiązkowa dla osób zarządzających innymi ludźmi (szefów, menadżerów etc.).

Psychotka Daria Kaźmierczyk - Romańczyk
psycholog, biblioterapeuta i bajkoterapeuta

Autorka książki Łada Drozda na samym początku zwraca naszą uwagę na problem rozumienia pojęcia komunikacja, sprowadzenie jej do czysto technicznego przekazywania komunikatu, utrudnia tworzenie relacji. W książce poznajemy najczęstsze błędy w komunikacji zawodowej - szczególnie w relacji pracownik - menedżer. Autorka rozróżnia dwie grupy nieusatysfakcjonowanych pracowników -...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    33
  • Chcę przeczytać
    30
  • Posiadam
    5
  • Teraz czytam
    4
  • Rozwojowe
    1
  • Audiobook
    1
  • Poradniki. Rozwój osobisty
    1
  • 1. Do Przeczytania
    1
  • Ex libris
    1
  • 2022
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem


Podobne książki

Przeczytaj także