Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2020-03-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-03-10
- Liczba stron:
- 200
- Czas czytania
- 3 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328359383
- Tagi:
- biznes motywacja
Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść efektywność procesów rozwojowych?
Samoświadomość, motywowanie siebie i innych oraz rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie wzmocnione dzięki lekturze pracy p. Tomasza Gordona. Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt starannie przygotowany i użyteczny nie tylko dla menedżerów.
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 41
- 33
- 9
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Audiobook. Uważam, że jest to dobra książka, a na pewno potrzebna. Ktoś poniżej zwrócił uwagę na fakt, że podawane przez autora rady nie są wcale takie nowe - w pewnym sensie się z tym zgadzam, jednak uważam, że taka wiedza nigdy nie jest "przestarzała". Autor postuluje motywację pracowników poprzez coaching, a przede wszystkim przez budowanie relacji na obopólnym szacunku - czego w obecnych realiach jest na rynku pracy bardzo mało. Podobają mi się pomysły Gordona dotyczące sprzężenia celów pracodawcy z celami osobistymi pracownika, a także jego metodologia rozwiązywania problemów. Jedyne czego żałuję, że wszystko pięknie wygląda w książce, a realia są realiami. Nie twierdzę, że książka zawiera mnóstwo "coachingowego bełkotu" - ona zawiera dużo cennych informacji i porad, do których jednak w realiach polskich praktycznie nikt się nie stosuje - co jest niezmierne smutne. Jak wspaniale mógłby wyglądać świat pracy, gdyby chociaż w połowie stosowane były te mechanizmy, które Gordon przedstawił w tej publikacji?
Reasumując: myślę, że tę książkę powinien przeczytać każdy, kto w swojej pracy zarządza ludźmi czy zespołami. Wszelacy kierownicy, managerowie, leaderzy powinni z niej wyciągnąć to clue, którym jest podejście do pracownika oparte na szacunku i rozwoju. Bo tak naprawdę jest to sytuacja win-win. Zyskuje pracownik, a przez to i firma zyskuje - wielka szkoda, że wielu dzisiejszych zarządzających nie potrafi zrozumieć tego prostego faktu. Czytajcie więc i bądźcie lepszymi szefami - bo o dobrego pracownika trudno, nie zrażajcie i nie traćcie ludzi, którzy mogą pomóc Wam odnieść sukces.
Audiobook. Uważam, że jest to dobra książka, a na pewno potrzebna. Ktoś poniżej zwrócił uwagę na fakt, że podawane przez autora rady nie są wcale takie nowe - w pewnym sensie się z tym zgadzam, jednak uważam, że taka wiedza nigdy nie jest "przestarzała". Autor postuluje motywację pracowników poprzez coaching, a przede wszystkim przez budowanie relacji na obopólnym szacunku...
więcej Pokaż mimo toAutor użył tytułu kompletnie nieadekwatnego do tresci. Ta ksiazka to poradnik konsultanta biznesowego nie będącego nawet psychologiem. Jeśli "nowościami" są analiza transakcyjna z wczesnych lat 50-ych czy ogólniki na temat psychologii pozytywnej to gratuluje. Przypowiesci iscie z amerykanskich podręczników dla motywowania handlowcow - w stylu bajki o Pani w czerwonym płaszczyku która kochała czerwone Porsche w pełni oddaje "nowatorskość" tej ksiazki. Kolejny "odgrzewany kotlet" taniej pseudomotywacji, powielanie wiecznie tych samych treści polskich "paraguru" biznesu.
Autor użył tytułu kompletnie nieadekwatnego do tresci. Ta ksiazka to poradnik konsultanta biznesowego nie będącego nawet psychologiem. Jeśli "nowościami" są analiza transakcyjna z wczesnych lat 50-ych czy ogólniki na temat psychologii pozytywnej to gratuluje. Przypowiesci iscie z amerykanskich podręczników dla motywowania handlowcow - w stylu bajki o Pani w czerwonym...
więcej Pokaż mimo toNa pewno porady z tej książki przydadzą się w życiu zawodowym.
Na pewno porady z tej książki przydadzą się w życiu zawodowym.
Pokaż mimo toAutor zaproponował ciekawe podejście do świata motywacji. Wcale nie wypunktował w pierwszym rozdziale podstawowych technik motywacyjnych, a zaczął od tego co przeważnie jest najważniejsze - świadomości.
Przez to, że autor przekonał mnie swoimi metodami oceniam książkę bardzo wysoko. Ale poza treściami merytorycznymi na uwagę zasługuje wiele postawionych pytań i tez do przemyśleń, bardzo ciekawe ćwiczenia, wiele przykładów oraz podsumowania rozdziałów.
Autor zaproponował ciekawe podejście do świata motywacji. Wcale nie wypunktował w pierwszym rozdziale podstawowych technik motywacyjnych, a zaczął od tego co przeważnie jest najważniejsze - świadomości.
więcej Pokaż mimo toPrzez to, że autor przekonał mnie swoimi metodami oceniam książkę bardzo wysoko. Ale poza treściami merytorycznymi na uwagę zasługuje wiele postawionych pytań i tez do...
Książka świetnie przedstawia zagadnienia motywowania pracowników. Jest również wiele przykładów od autora, które wydarzyły się faktycznie podczas jego pracy/rozmów z ludźmi. Wiedzy jest dużo, ale podana jest w praktyczny sposób dzięki czemu dobrze przyswajalna. Naprawdę polecam!
Książka świetnie przedstawia zagadnienia motywowania pracowników. Jest również wiele przykładów od autora, które wydarzyły się faktycznie podczas jego pracy/rozmów z ludźmi. Wiedzy jest dużo, ale podana jest w praktyczny sposób dzięki czemu dobrze przyswajalna. Naprawdę polecam!
Pokaż mimo toJak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść efektywność procesów rozwojowych?
Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
więcej Pokaż mimo toDlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu...