Zapalniki zmian. Jak projektować zachowania
Wydawnictwo: Instytut Ekonomii Behawioralnej biznes, finanse
200 str. 3 godz. 20 min.
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Instytut Ekonomii Behawioralnej
- Data wydania:
- 2020-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-01-01
- Liczba stron:
- 200
- Czas czytania
- 3 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788395731709
- Tagi:
- biznes zmiana
Pierwsze na polskim rynku kompendium o wykorzystaniu ekonomii behawioralnej do zmiany zachowań. Do zastosowania w biznesie i w polityce społecznej. Agata Romaniuk opisuje metodologię i narzędzia BE. Omawia case'y i opisuje fascynujący świat sukcesów i porażek rządów i korporacji na całym świecie, które wykorzystały ekonomię behawioralną, żeby zmieniać ludzkie zachowania. "Zapalniki zmian" to praktyczny poradnik dla projektantów, UXowców, marketerów, zarządzających ludźmi i sprzedawców. Dla wszystkich, którzy modelują zachowania klientów, użytkowników i obywateli. Koniecznie musisz przeczytać!
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 64
- 16
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
recenzja z pkt widzenia UXowego >>>
Zapalniki Zmian Agaty Romaniuk są bardzo ciekawym przykładem jak UX bliski jest i przenika wiele dziedzin, nauk i branż. Dzięki tej pozycji odkryłam jak często postawione przez nas zagadnienia czy problemy UX ściśle związane są z ekonomią behawioralną, która jest podstawą projektowania behawioralnego (tj. zachowań ludzi – odbiorców, klientów …). Warto pamiętać, że mechanizmy, które kierują nami wpływają na sposób w jaki stykamy się z np. z technologią czy produktem i korzystamy z nich.
Z książki dowiesz się o naszych dwóch systemach myślenia - impulsywny system 1 / refelsyjny system 2. To również skarbnica różnorodnych metodologii takich jak heurystyki, którymi posługuje się ekonomia behawioralna (m.in. Efekt Peltzmana, błąd grupy własnej, błąd potwiedzenia, zakotwiczenie, niechęć do straty, reguła niedostępności, torowanie i wiele innych). Mechanizmy, które dają nam dowód na to, że nie jesteśmy tak racjonalni jak mogłoby się nam wydawać i które warto uwzględniać w rozmaitych projektach UX.
Ciekawym jest fakt, że opowiadając o wszystkich ‘pułapkach’ naszego umysłu, od razu usłyszałam odpowiedz – ‘nie, na mnie to nie działa’ a to nic innego jak efekt innych ludzi, mechanizm psychologiczny znany jako błąd atrybucji.
recenzja z pkt widzenia UXowego >>>
więcej Pokaż mimo toZapalniki Zmian Agaty Romaniuk są bardzo ciekawym przykładem jak UX bliski jest i przenika wiele dziedzin, nauk i branż. Dzięki tej pozycji odkryłam jak często postawione przez nas zagadnienia czy problemy UX ściśle związane są z ekonomią behawioralną, która jest podstawą projektowania behawioralnego (tj. zachowań ludzi – odbiorców,...
Wpływanie na zachowania innych ludzi wymaga nie lada wysiłku. Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia i nawyki i nawet, gdy sami chcemy je zmienić, musimy się nad tym napracować. Jeśli kiedykolwiek czytaliście „Pułapki myślenia” Daniela Kahnemana to wiecie, że System 1 i System 2, które kierują naszymi decyzjami, są złożonym ekosystemem. Agata Romaniuk operując przykładami ze świata, ale i z własnego doświadczenia, pokazuje jak zaplanować komunikację, aby zaprojektować jak najbardziej trwałą zmianę postępowania odbiorców naszej komunikacji. To nie lada gratka dla menadżerów, marketingowców i ludzi zainteresowanych psychologią.
Pamiętam, że kilka lat temu z wypiekami na twarzy czytałam „Pułapki myślenia”. Ogrom spostrzeżeń, które opisał Kahneman i które możemy zastosować w pracy nad naszym zachowaniem i zachowaniem innych jest oszałamiający. Niemniej, jest to książka wymagająca. Agata Romaniuk posługuje się wybranymi obserwacjami Kahnemana, ubierając je w prostszy język i krótszą formę, przyjaźniejszą dla czytelnika. Z jej książki możemy dowiedzieć się dlaczego ludzie zachowują się w pewnych sytuacjach tak, a nie inaczej i jak możemy te schematy (heurystyki) wykorzystać, aby zaprojektować pozytywną zmianę.
„Przecież to manipulacja!”
Wiele osób może negatywnie reagować na sam fakt, że ktoś podpowiada jak wpływać na innych – „przecież to manipulacja!”. Otóż niekoniecznie. Jeśli zmiana ma być czymś korzystnym dla odbiorcy komunikacji, to trudno mówić o działaniu wbrew etyce. Wszystko zależy od celu, który sobie obierzemy. Jeśli bowiem chcemy, aby w efekcie naszej komunikacji odbiorca zaczął kasować bilety, spłacał długi, uważał na przejściu dla pieszych czy zaczął dbać o zdrowie, to nie zaprzeczysz chyba, że to coś pozytywnego. Mnie to przekonuje!
Książka dla marketingowców
Jako marketingowiec co jakiś czas sięgam po książki, które rozwijają mnie zawodowo. Agata Romaniuk bez wątpienia podsunęła mi swoją publikacją sporo inspiracji, pomysłów na komunikaty i działania marketingowe, ale i wpłynęła na zmianę perspektywy w projektowaniu kampanii. Zrozumienie różnić między Systemem 1 i 2 jest kluczowa. Gdy dodasz do tego sposób, który autorka podsuwa na usystematyzowaną pracę nad projektowaniem komunikacji – będziesz lepszy w tym co robisz, a na pewno bardziej świadomy.
Polecam serdecznie!
Wpływanie na zachowania innych ludzi wymaga nie lada wysiłku. Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia i nawyki i nawet, gdy sami chcemy je zmienić, musimy się nad tym napracować. Jeśli kiedykolwiek czytaliście „Pułapki myślenia” Daniela Kahnemana to wiecie, że System 1 i System 2, które kierują naszymi decyzjami, są złożonym ekosystemem. Agata Romaniuk operując przykładami ze...
więcej Pokaż mimo to