Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture

Okładka książki Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture
David Kushner Wydawnictwo: Penguin Random House biografia, autobiografia, pamiętnik
352 str. 5 godz. 52 min.
Kategoria:
biografia, autobiografia, pamiętnik
Wydawnictwo:
Penguin Random House
Data wydania:
2003-05-06
Data 1. wydania:
2003-05-06
Liczba stron:
352
Czas czytania
5 godz. 52 min.
Język:
angielski
ISBN:
0375505245
Tagi:
id software games gry carmack romero john kushner david hall tom adrian wolfenstein doom quake
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu
Średnia ocen
7,8 7,8 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
7,8 / 10
39 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1
1

Na półkach:

Polskie wydanie już 8 grudnia 2020. Czy warto kupić ?
Moim zdaniem tak.
Szerzej na moim blogu:
https://bit.ly/36qgevS

Polskie wydanie już 8 grudnia 2020. Czy warto kupić ?
Moim zdaniem tak.
Szerzej na moim blogu:
https://bit.ly/36qgevS

Pokaż mimo to

0
avatar
440
435

Na półkach:

Sięgnąłem po "Masters of Doom" na fali nieoczekiwanej fascynacji starymi grami komputerowymi, która trzyma mnie w szponach bodaj drugi rok z rzędu. Kiedy Doom i Quake święciły sukcesy, byłem za mały, żeby w ogóle o nich wiedzieć, więc nie jest to szaleństwo wynikające z głębokiego sentymentu, a raczej dziwny kaprys. Prawdę mówiąc, "Masters of Doom" nie zaspokoiło mojej pierwszej potrzeby: książka ta nie wnika w szczegóły kreatywnego procesu, ledwie dotyka samych gier i skupia się prawie wyłącznie na relacjach międzyludzkich w zespole id software (później także Ion Storm) oraz zmianach, których ich poczynania dokonały w branży gier i środowisku graczy. Napisane jest to dość interesująco, choć nie porywająco. Język Kushnera jest okrutnie ubogi, gdy przychodzi do opisywania gier: prawdopodobnie książka, której szukałem, powinna być napisana przez designera, ewentualnie badacza medium, nie dziennikarza. Skończywszy, muszę przyznać, że prawdopodobnie rozsądnym byłoby spodziewać się tego, co dostałem, czyli historii grupy nerdów i ich skromnego start upu, który podbił świat. A zatem polecam, ale tylko osobom wybitnie zainteresowanym tym konkretnym wycinkiem historii współczesnej.

Sięgnąłem po "Masters of Doom" na fali nieoczekiwanej fascynacji starymi grami komputerowymi, która trzyma mnie w szponach bodaj drugi rok z rzędu. Kiedy Doom i Quake święciły sukcesy, byłem za mały, żeby w ogóle o nich wiedzieć, więc nie jest to szaleństwo wynikające z głębokiego sentymentu, a raczej dziwny kaprys. Prawdę mówiąc, "Masters of Doom" nie zaspokoiło mojej...

więcej Pokaż mimo to

4
avatar
219
1

Na półkach: , ,

Masters of Doom jest jedną z najważniejszych książek o grach kiedykolwiek napisanych. Opisuje nie tylko proces powstawania kilku gier, które zrewolucjonizowały rynek oraz branżę PC. Opowiada też fascynującą opowieść o ludziach, którzy spełnili swoje marzenia, choć ponieśli tego cenę - niektórzy reputacji, niemal wszyscy jednak końca wzajemnych przyjaźni.

Książkę czyta się jak najlepszy kryminał. Trudno ją odłożyć, choć tak naprawdę opisuje perypetie kilku komputerowych zapaleńców przez dekadę lat '90. David Kushner, pisarz który w tamtych latach pisał dla różnych czasopism, opisuje "od kuchni" proces tworzenia gry, mniej skupiając się na technologicznych detalach (ale też kompletnie ich nie pomija), ale omawiając jak poszczególne elementy wpływają na ostateczny produkt, jak technologiczne ograniczenia można użyć na korzyść gry, jak ważne są pewne szczegóły w gameplayu, czym się trzeba kierować, tworząc rewolucyjną strzelankę 3D. Pisze też, i to dużo, o otaczającym gry świecie realnym, jak ten się zmieniał pod wpływem popularności Doom i Quake, jak zmieniała się mentalność ludzi oraz postrzeganie dotychczas uważanego za dziecinne hobby, które w ciągu kilku lat zaczęło rywalizować z branżą filmową, gdzie obecnie nadchodzące hity konsolowe i komputerowe wymawia się jednym tchem obok kinowych "blockbusterów".

Nie mogę tej książki się dość nachwalić. Jest wciągająca, rzeczowa, bogata, inspirująca i przestrzegająca.

Masters of Doom jest jedną z najważniejszych książek o grach kiedykolwiek napisanych. Opisuje nie tylko proces powstawania kilku gier, które zrewolucjonizowały rynek oraz branżę PC. Opowiada też fascynującą opowieść o ludziach, którzy spełnili swoje marzenia, choć ponieśli tego cenę - niektórzy reputacji, niemal wszyscy jednak końca wzajemnych przyjaźni.

Książkę czyta się...

więcej Pokaż mimo to

4
Reklama
avatar
32
15

Na półkach:

Jak Carmack i Romero gry pisali, czyli lektura obowiązkowa każdego fana id Software. Nie zawiodą się też osoby zainteresowane ogólnie branżą gier i jej historią.
Kushner nie tylko przytacza wiele anegdot, ale także pokazuje jak zmieniali się główni bohaterowie i relacje między nimi.

Jak Carmack i Romero gry pisali, czyli lektura obowiązkowa każdego fana id Software. Nie zawiodą się też osoby zainteresowane ogólnie branżą gier i jej historią.
Kushner nie tylko przytacza wiele anegdot, ale także pokazuje jak zmieniali się główni bohaterowie i relacje między nimi.

Pokaż mimo to

2
avatar
0
0

Na półkach: , ,

Początek znakomity, potem nieco gorzej. Książka o tym, co kasa i komputery robią z czerepami tych, którzy jednego i drugiego mają w nadmiarze. I że w branży IT "soft skills" są tak samo ważne, jak umiejętność pisania eleganckiego kodu.

Przeczytałem, nie wrócę. Ocena: 5+1, dlatego, że się tematem interesuję.

Początek znakomity, potem nieco gorzej. Książka o tym, co kasa i komputery robią z czerepami tych, którzy jednego i drugiego mają w nadmiarze. I że w branży IT "soft skills" są tak samo ważne, jak umiejętność pisania eleganckiego kodu.

Przeczytałem, nie wrócę. Ocena: 5+1, dlatego, że się tematem interesuję.

Pokaż mimo to

2

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture


Reklama
zgłoś błąd