rozwińzwiń

Netflix. To się nigdy nie uda

Okładka książki Netflix. To się nigdy nie uda Marc Randolph
Okładka książki Netflix. To się nigdy nie uda
Marc Randolph Wydawnictwo: Sine Qua Non film, kino, telewizja
424 str. 7 godz. 4 min.
Kategoria:
film, kino, telewizja
Tytuł oryginału:
That Will Never Work: The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea
Wydawnictwo:
Sine Qua Non
Data wydania:
2020-05-20
Data 1. wyd. pol.:
2020-05-20
Data 1. wydania:
2019-09-17
Liczba stron:
424
Czas czytania
7 godz. 4 min.
Język:
polski
ISBN:
9788381297530
Tłumacz:
Agnieszka Brodzik
Tagi:
netflix biznes firma przedsiębiorstwo rozwój ceo filmy
Średnia ocen

7,2 7,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,2 / 10
883 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
40
13

Na półkach:

Ciekawa historia o początkach marki. Autor dzielni się również z czytelnikiem radami dotyczącymi prowadzenia biznesu i sukcesie. Polecam!

Ciekawa historia o początkach marki. Autor dzielni się również z czytelnikiem radami dotyczącymi prowadzenia biznesu i sukcesie. Polecam!

Pokaż mimo to

avatar
304
197

Na półkach: ,

Audiobook. To dosyć ciekawa książka o początkach Netflixa - firmy znanej na całym świecie. Autor przedstawia nam start up, który przerodził się w międzynarodową korporację o globalnym zasięgu. Jako, że jest to książka Amerykanina nie ustrzegła się ona kilku rażących wad w stylu American Dream - wiadomo bowiem, że w Ameryce niemalże wszystko się udaje, a prosty pomysł przeradza się w fortunę. Plusem tej książki jest jednak ukazanie budowania firmy od podstaw oraz zwrócenie uwagi czytelników na kluczowe aspekty w zarządzaniu w początkowych etapach rozwoju firmy. Książka uczy też tego jak ważny jest cel i dążenie do jego realizacji. Suma summarum autor dementuje "historyjkę" o tym jakoby Netflix został założony jedynie ze "zniesmaczenia" jego twórców koniecznością zapłacenia za przetrzymanie kaset z filmami. Randolph wskazuje, że za sukcesem firm stoi najczęściej ciężka i wytężona praca, często w nadgodzinach i w dosyć ciężkich warunkach. Wskazuje również na konieczność otoczenia się odpowiednimi ludźmi.
Reasumując - książkę traktuję w formie ciekawostki. Niczego nadmiernie odkrywczego w niej nie znalazłem. Jest jednak pozycją, po którą warto sięgnąć, choćby dlatego by przekonać się o technicznych aspektach budowy firmy. Musimy przymknąć oko na American Dream, jest on jednak umiarkowanie akceptowalny w tej książce.

Audiobook. To dosyć ciekawa książka o początkach Netflixa - firmy znanej na całym świecie. Autor przedstawia nam start up, który przerodził się w międzynarodową korporację o globalnym zasięgu. Jako, że jest to książka Amerykanina nie ustrzegła się ona kilku rażących wad w stylu American Dream - wiadomo bowiem, że w Ameryce niemalże wszystko się udaje, a prosty pomysł...

więcej Pokaż mimo to

avatar
12
10

Na półkach:

Ciekawa. Szybko się czyta. Wciąga

Ciekawa. Szybko się czyta. Wciąga

Pokaż mimo to

avatar
497
449

Na półkach:

Netflix to platforma, która umila czas użytkownikom żądnym interesującej fabuły, nowych informacji, albo po prostu chcącym przez chwilę zapomnieć o otaczającym świecie i się zrelaksować.
▪️
Jak każda globalna firma osiągająca sukcesy tak i ta miała swój początek. Żadna spółka nie "rodzi się" kolosem. Potrzeba czasu, wyrzeczeń i upadków, aby zdobyć laur sukcesu i spełnienia.
▪️
Tytułowe "to się nie uda" to słowa skierowane przez żonę współzałożyciela Netflixa, kiedy usłyszała o jego pomyśle. Dziś, po ponad dwóch dekadach od tych słów, Marc Randolph dzieli się z czytelnikiem początkami platformy.
▪️
Firma założona w Dolinie Krzemowej jako jeden z wielu start-upów, była początkowo wypożyczalnią filmów na, wtedy jeszcze świecących tryumfy, płytach DVD. Elastyczność i szybkość w dopasowywaniu się do pojawiających się trendów, sprawiła że dziś każdy bez wychodzenia z domu może zapewnić sobie domowe kino. Wystarczy telewizor, dostęp do internetu i wygodna kanapa.
▪️
Marc Randolph krok po kroku opowiada jak wyglądały początki Netflixa. Wtrącając w to wątki rodzinne, sprawia że czytelnik się z nim zżywa i go dopinguje. I mimo iż końcowy rezultat rozwoju firmy już znamy, to nie ma nic ciekawszego niż droga na szczyt. Polecam.


Mój bookstagram: my.books.shelf

Netflix to platforma, która umila czas użytkownikom żądnym interesującej fabuły, nowych informacji, albo po prostu chcącym przez chwilę zapomnieć o otaczającym świecie i się zrelaksować.
▪️
Jak każda globalna firma osiągająca sukcesy tak i ta miała swój początek. Żadna spółka nie "rodzi się" kolosem. Potrzeba czasu, wyrzeczeń i upadków, aby zdobyć laur sukcesu i...

więcej Pokaż mimo to

avatar
54
15

Na półkach:

Nie polecam. Nudna i dłużąca się. W historię o kolejnych krokach tworzenia firmy, autor wplata mnóstwo anegdot z życia prywatnego, które może dla autora są ważne, ale dla postronnego czytelnika po prostu nudne (bo nastawił się na opowieść o Netflix się a nie o porankach z dwuletnim dzieckiem). Poza tym książka jest pełna amerykańskiej pewności siebie i takich sloganów jak: "Jeśli dasz ludziom robić to co w czym są najlepsi, będą to robić" i kreuje obraz sukcesu, który powstał dzięki wierze zespołu w pomysł. Tymczasem życie nie jest jak w amerykańskiej komedii romantycznej i nie uwierzę, że przy zakładaniu startupu ludzie tam pracowali po 14h dziennie dla idei. Faktem jest również to, że gdyby nie znajomy który dał na początku 2mln dolarów to nic by się nie udało.

Nie polecam. Nudna i dłużąca się. W historię o kolejnych krokach tworzenia firmy, autor wplata mnóstwo anegdot z życia prywatnego, które może dla autora są ważne, ale dla postronnego czytelnika po prostu nudne (bo nastawił się na opowieść o Netflix się a nie o porankach z dwuletnim dzieckiem). Poza tym książka jest pełna amerykańskiej pewności siebie i takich sloganów jak:...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1387
597

Na półkach: , ,

Netflix to senomen na skalę światową, jego historia powstania i rozwoju to ciekawa podróż po wlotach i upadkach jego założyciela oraz jego dzielnych towarzyszy, ale ta książka jest ciut zbyt rozciągnięta, miejscami nudna. Możemy z niej wyciągnąć parę ciekawych wniosków typu nie od razu Rzym zbudowano, lepiej spróbować niż się poddać i inne tego typu bzdury, ale większość z nas nie ma kolegów, którzy na poczekaniu mogą z nudów wyłożyć na nasz biznes tysięcy złotych, więc ten argument do mnie nie przemawia, że tylko ja jestem tym co mnie powstrzymuje przed spełnieniem marzeń. Książka miejscami ukrywa przed nami większość trudów przygladzonymi historyjkami, wszystko to takie bajkowe i ze szczęśliwym zakończeniem. Autor ma swój urok, ale bywało, że odkładałam książkę na długie tygodnie tak mnie miejscami nudziła. Nie polecam jeżeli szukasz inspiracji na biznes, albo drogowskazu, bo tu go raczej nie znajdziesz.

Netflix to senomen na skalę światową, jego historia powstania i rozwoju to ciekawa podróż po wlotach i upadkach jego założyciela oraz jego dzielnych towarzyszy, ale ta książka jest ciut zbyt rozciągnięta, miejscami nudna. Możemy z niej wyciągnąć parę ciekawych wniosków typu nie od razu Rzym zbudowano, lepiej spróbować niż się poddać i inne tego typu bzdury, ale większość z...

więcej Pokaż mimo to

avatar
115
57

Na półkach:

Bardzo ciekawa historia, dobrze napisana. Super się czyta i można wyciągnąć dużo cennych wniosków dla siebie.

Bardzo ciekawa historia, dobrze napisana. Super się czyta i można wyciągnąć dużo cennych wniosków dla siebie.

Pokaż mimo to

avatar
155
19

Na półkach:

Z książek o Netflixie ta jest najbardziej fabularna, pisana w formie osobistych wspomnień założyciela. Ciekawa i dobrze się ją czyta.

Z książek o Netflixie ta jest najbardziej fabularna, pisana w formie osobistych wspomnień założyciela. Ciekawa i dobrze się ją czyta.

Pokaż mimo to

avatar
131
42

Na półkach:

Bardzo przyjemnie napisana relacja/wspomnienia z samych początków marki. Historia o popełnianiu mnóstwa błędów, niektórych zabawnych, o konfrontacji z gigantami, testowaniu pomysłów i zmianie, ciągłej. To nie ten sam Netflix który znamy, ale szacunek ogromny za wkład w początki istnienia firmy

Bardzo przyjemnie napisana relacja/wspomnienia z samych początków marki. Historia o popełnianiu mnóstwa błędów, niektórych zabawnych, o konfrontacji z gigantami, testowaniu pomysłów i zmianie, ciągłej. To nie ten sam Netflix który znamy, ale szacunek ogromny za wkład w początki istnienia firmy

Pokaż mimo to

avatar
51
5

Na półkach:

Dobra, inspirująca, ciekawa, warto po nią sięgnąć

Dobra, inspirująca, ciekawa, warto po nią sięgnąć

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    1 018
  • Chcę przeczytać
    734
  • Posiadam
    105
  • 2021
    43
  • Audiobook
    39
  • Teraz czytam
    38
  • 2022
    23
  • Audiobooki
    22
  • 2020
    22
  • 2023
    18

Cytaty

Więcej
Marc Randolph Netflix. To się nigdy nie uda Zobacz więcej
Marc Randolph Netflix. To się nigdy nie uda Zobacz więcej
Marc Randolph Netflix. To się nigdy nie uda Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także