forum Grupy użytkowników Świat książek
Pisarze, którzy nas zachwycili
Znów przewertowaliśmy nasze forum i tym razem rzuciła nam się w oczy dyskusja o pisarzach, którzy nas zachwycili. Autorka wątku, Missly, tak uzasadnia założenie dyskusji: "Chodzi o pisarzy, którzy nas zachwycili - niekoniecznie ulubionych autorów, a tych którzy nas zaskoczyli stylem lub pomysłem. Napisali jakąś książkę, lub jakiś rozdział, który na zawsze zostanie nam w pamięci, rzucili cytatem, który podkreśliliśmy." Macie takich pisarzy?
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [153]
Kate Morton
Trafiłam na jej książkę (był to "Zapomniany Ogród) przypadkiem w antykwariacie. Tytuł mnie zaciekawił, skojarzył mi się z "Tajemniczym ogrodem". Zaczęłam czytać i przepadłam. Świetny styl, niebanalne opowiedzenie historii no i sama fabuła! Sięgnęłam potem po resztę napisanych przez nią książek i wrażenia zawsze te same. Kate Morton zdecydowanie mnie...
Pierwszym autorem o którym pomyślałam jest Éric-Emmanuel Schmitt, każda z jego książek czy każde z jego opowiadań mnie zachwyciło. Autor podejmuje wiele ważnych temtów, jego dzieła są ciekawe i zmuszają do refleksji.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
1. Carlos Ruiz Zafón - za wspaniałą i wielce intrgujacą podróż po dawnej Barcelonie Cień wiatru
2. Markus Zusak - narratorem uczynił Śmierć, przez to powieść osadzona w czasie IIWW nabiera nowego, wartościowego wymiaru Złodziejka książek
"Złodziejka książek" jest rewelacyjna.Wg mnie powinna zostać lekturą obowiązkową w szkole.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Guillaume Musso- za wszystkie jego powieści, każda była wyjątkowa i dająca do myślenia
Gavin Extence- oczywiście za "Wszechświat kontra Alex Woods", moją ulubioną książkę ostatnich miesięcy
Rick Riordan- za serię o Percym Jacksonie, a także za wszystkie inne, dzięki którym przeniosłam się do mitycznego świata pełnym bogów i dziwacznych stworzeń :)
Terry Hayes- za cudownego...
Kazimierz Korkozowicz za "Przyłbice i kaptury, nagie ostrza". Porywająca historia osadzona w średniowieczu z bitwą pod Grunwaldem. Oderwać się nie mogłam.Przyłbice i kaptury. Nagie ostrza
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Jodi Picoult uwielbiam jej książki są takie "życiowe"
Haruki Murakami jego lubię za to,że książki czyta się tak jakby oglądało się bardzo dobry film,i długo po ich zakończeniu nie można...
Dan Simmons Za wspaniały cykl Pieśni Hyperiona. Za pisanie fikcji literackiej ze znanymi z historii postaciami, za entuzjastyczne wykorzystywanie ciekawych pomysłów, nie zawsze doskonałe i poukładane, ale zawsze świeże.
Neal Stephenson
Część nazwisk powtórzę za niektórymi użytkownikami LC, ale dodam też kilka od siebie: Orwell za intelekt i przenikliwość,Bukowski za odwagę i brak pruderii, Vian oraz Topor za połączenie groteski i intelektu, Gombrowicz za nietuzinkowość,Łuczak za przenikliwość i ukryty cynizm z wyczuwalną nutką obłędu, Camus za chłód i precyzję, Brzostowski za błyskotliwość i...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejMnie zachwycił Terry Hayes swoim "Pielgrzymem". Opowieść doskonała, dopracowana w każdym szczególe. Dla mnie przebija Larssona swoją akcją. Czyta się z zapartym tchem, czekam na następną część :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postLemony Snicket - za absurdalność, niezwykłą wyobraźnię i charakterystyczny styl :) Nie ma drugiej takiej serii jak Seria Niefortunnych Zdarzeń!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post