Andrzej Sapkowski nagrodzony przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego

Anna Sierant Anna Sierant
12.09.2023

11 września w Arkadach Kubickiego w Zamku Królewskim w Warszawie wręczona została przyznawana co roku Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Twórców i twórczynie wyróżniono w 18 kategoriach, a tę w dziedzinie literatury otrzymał Andrzej Sapkowski.

Andrzej Sapkowski nagrodzony przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego Danuta Matloch/MKiDN

Minister Piotr Gliński uhonorował osoby, których działalność „w sposób szczególny przyczynia się do rozwoju, upowszechniania i ochrony kultury”. Nagroda przyznawana jest od roku 2010, a o tym, kto ją otrzyma, minister kultury i dziedzictwa narodowego może zadecydować sam lub po konsultacji z przedstawicielami środowisk, instytucji kulturalnych. Warto w tym miejscu dodać, że w roku 2014, z rąk ówczesnego ministra, Bogdana Zdrojewskiego, nagrodę w kategorii Kulurra w sieci, przyznaną serwisowi lubimyczytac.pl, odebrała prezeska Izabela Sadowska.

W roku 2023 nagrodę przyznano w kategoriach: Teatr, Film, Kultura cyfrowa, Sztuki wizualne, Twórczość ludowa, Upowszechnianie kultury, Taniec, Muzyka, Edukacja artystyczna, Restytucja utraconych dzieł, Architektura, Ochrona dziedzictwa kulturowego, Ochrona dziedzictwa kulturowego za granicą, Design, Mecenas kultury, Całokształt twórczości, Nagroda im. Tomasz Merty „Między literaturą a historią”. Nie zabrakło również kategorii Literatura, w której wyróżniono autora słynnej na cały świat sagi o Wiedźminie.

Andrzej Sapkowski: „Szczególnie dziękuję tym, którzy z tego gremium głosowali na mnie”

Dlaczego postanowiono wyróżnić właśnie Andrzeja Sapkowskiego? Jak możemy przeczytać na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, to jeden z pisarzy tworzących fantastykę, którego książki są najczęściej tłumaczone na języki obce, pięciokrotny laureat Nagrody im. Janusza Zajdla, za „Wiedźmina” wyróżniony również nagrodami zagranicznymi, jak World Fantasy Award.

Pisarz pojawił się na uroczystej gali wręczenia nagród, a za swoją podziękował we właściwy sobie sposób:

Dziękuję całemu szanownemu gremium, jak sądzę licznemu, które tę nagrodę przyznawało. Szczególnie dziękuję tym, którzy z tego gremium głosowali na mnie. Tych, którzy na mnie nie głosowali, pozdrawiam. Kłaniam się nisko i pozdrawiam również tych, którzy na liście byli, ale w starciu polegli. Pozdrawiam również i kłaniam się nisko tym, których na liście nie było, a może powinni być.

Fanom i fankom twórczości Andrzeja Sapkowskiego przypominamy przy okazji, że autor w sierpniu, w czasie spotkania online z czytelnikami i czytelniczkami z Ukrainy, zdradził, że pracuje nad nową książką o „Wiedźminie”. Jak dodał: „Niechętnie mówię o tym, co robię, zanim nie skończę tego robić. Bo dopóki nie skończyłem, uważam, że tego nie ma. Ale ponieważ dla Ukraińców zawsze robię wyjątki, więc teraz też zrobię”. Zdradził również, że nad książką pracuje „pilnie” i że skończy ją pisać może za rok, ale „nie dłużej”.

Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – laureaci w pozostałych kategoriach

W pozostałych kategoriach wyróżnieni zostali:

  • Kategoria Teatr – Andrzej Mastalerz
  • Kategoria Film – Dorota Kobiela-Welchman
  • Kategoria Kultura cyfrowa – Miłosz Lodowski
  • Kategoria Sztuki wizualne – Ignacy Czwartos
  • Kategoria Twórczość ludowa – Zdzisław Marczuk
  • Kategoria Upowszechnianie kultury – Gołda Tencer i Janusz Knap
  • Kategoria Taniec – Henryk Konwiński
  • Kategoria Muzyka – Janusz Wawrowski
  • Kategoria Edukacja artystyczna – Elżbieta Tarnawska
  • Kategoria Restytucja zaginionych dzieł – Marta Bienias
  • Kategoria Architektura – Marek Budzyński
  • Kategoria Ochrona dziedzictwa kulturowego – Jan Jarosz
  • Kategoria Ochrona dziedzictwa kulturowego za granicą – Anna Sylwia Czyż
  • Kategoria Design – Aleksandra Gaca
  • Kategoria Mecenas kultury – Maciej Balcerak
  • Nagroda im. Tomasza Merty „Między literaturą a kulturą” – Rafał Ziemkiewicz
  • Kategoria Całokształt twórczości – Roman Lasocki

Pamiętajcie, że na wszystkie książki Andrzeja Sapkowskiego możecie ustawić alert cenowy LC.

Źródło: gov.pl


komentarze [76]

Sortuj:
więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Coldy  - awatar
Coldy 19.09.2023 11:26
Czytelnik

"Nie mówię o tym, co robię, zanim nie skończę tego robić. Bo dopóki nie skończyłem, uważam, że tego nie ma. Ale ponieważ dla Ukraińców zawsze robię wyjątki..." 
Czy ten człowiek wie co mówi? Czy on jest zdrowy na umyśle? 
Jak można trzymać w łapach nagrodę przyznaną przez polaków i stwierdzić, że powie coś o nowej książce, tylko dlatego, że mówi do ukraińców.
Proszę,...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Iselor  - awatar
Iselor 18.09.2023 09:50
Bibliotekarz

Akurat Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego to Ministerstwo najmniej polityczne i tak było zawsze, nawet za komuny. Nie ma więc znaczenia czy minister tegoż jest z PiSu, PO, Razem czy Konfederacji. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Paweł Kopowski - awatar
Paweł 18.09.2023 11:41
Czytelnik

Takie ministerstwo w ogóle nie powinno istnieć. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
miyabeharuto  - awatar
miyabeharuto 18.09.2023 12:14
Czytelnik

@Paweł czemu?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Iselor  - awatar
Iselor 18.09.2023 12:47
Bibliotekarz

To jest bardzo potrzebne ministerstwo. Zajmuje się np. restytucją dzieł kultury. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Paweł Kopowski - awatar
Paweł 18.09.2023 19:16
Czytelnik

W Ameryce macie ministerstwo kultury? Kolejny wymysł socjalistów. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Yahol  - awatar
Yahol 18.09.2023 20:11
Czytelnik

USA jest federacją wiec istnieją instytucje kultury podlegle poszczególnym stanom. Nie ma potrzeby tworzenia Instytutu Federalnego, bo nie ma on sensu!
 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
miyabeharuto  - awatar
miyabeharuto 18.09.2023 20:46
Czytelnik

@Paweł Kopowski no to zapraszamy do Ameryki. Nie wiem czy to jest jakiś wzór do naśladowania w kwestiach kulturalnych. Przecież to już wręcz ikoniczne jak Amerykanie są kulturalnymi analfabetami. 

Czekam na solidną argumentację przeciw, a nie jakieś straszenie socjalizmem. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Iselor  - awatar
Iselor 19.09.2023 11:57
Bibliotekarz

To pewnie jakiś błazen z Konfederacji, dlatego jest przeciw Ministerstwu Kultury xd

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
awatar
konto usunięte
20.09.2023 22:36
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

miyabeharuto  - awatar
miyabeharuto 22.09.2023 00:02
Czytelnik

@Wera2002 hahah no wiadomo xD 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin  - awatar
Marcin 22.09.2023 16:44
Czytelnik

@Paweł Kopowski Lepiej kiedy ministerstwo kultury się tym zajmuje, aniżeli banda osłów (bez urazy dla zwierząt) z parlamentu. W ministerstwach są (przynajmniej teoretycznie) ludzie znający się na danych rzeczach.

Z socjalizmem to ma niewiele wspólnego. Królowie, czy dyktatorzy też posiadali ministerstwa, ponieważ żaden król lub dyktator nie był nieomylny i potrzebował...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Paweł Kopowski - awatar
Paweł 22.09.2023 19:08
Czytelnik

Iselor morda komuchu POPiSowski 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
awatar
konto usunięte
15.09.2023 12:34
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

Yahol  - awatar
Yahol 15.09.2023 12:44
Czytelnik

Zenek Martyniuk to też kultura. (i nieistotne co o tym sądzimy!) Popatrz ilu ludzi zachwyca się wulgarnym widowiskiem nazywanym niesłusznie kabaretem! Ta "elita intelektualna" tzw. "opozycji" po prostu "umiera" ze śmiechu po tych -pożal się Boże, prymitywnych skeczach. I to też jest kultura (przyjmuje to do wiadomości, ale nie akceptuje). 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
awatar
konto usunięte
15.09.2023 12:50
Czytelnik

Użytkownik wypowiedzi usunął konto

Yahol  - awatar
Yahol 15.09.2023 13:33
Czytelnik

Tak! Masz racje. Ale fakt, że takie rzeczy, postawy, wypowiedzi istnieją, nie mogą ani dziwić, ani wywoływać agresji. Przyjmuje je do wiadomości ale nie akceptuje. Nie mowie "jesteś głupi, jesteś prymitywny" -mowie (a przynajmniej się staram) mówić "nie podoba mi się to, nie akceptuje tego, proszę nie postępować w ten sposób, nie zgadzam się z tym".
I proszę nie sadzić, że...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 17.09.2023 17:23
Bibliotekarz

@Wera2002 Najczęściej popełniany błąd - rozumienie "kultury" jako czegoś wyjątkowego, nobilitującego, wyższego... bo kultura to przecież teatr, film, muzea, malarstwo... to jest powszechne (błędne) rozumienie "kultury".

Kultura to  całokształt duchowego i materialnego dorobku społeczeństwa. Kulturę można określić jako ogół wytworów ludzi, zarówno materialnych, jak i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
kiran  - awatar
kiran 15.09.2023 10:45
Czytelniczka

Nie ma nic bardziej obrzydliwego, niż wchrzanianie się z polityką do wydarzenia, które polityczne nie było :/ 
Ludzie! Co z wami jest nie tak?? To, że nie lubicie aktualnego rządu o niczym jeszcze nie świadczy! Czy możecie łaskawie zająć się książkami (to portal o książkach), a nie propagowaniem jakiejś swojej polityki?? Do tego są odpowiednie fora internetowe. 
Tak poza...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Zhabi  - awatar
Zhabi 15.09.2023 16:43
Czytelnik

A mogła się z tego narodzić fajna dyskusja na temat oddzielania autora od dzieła! No niestety, może następnym razem :/

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Armand_Duval  - awatar
Armand_Duval 16.09.2023 20:41
Czytelnik

"Tak poza tym: czy Sapkowski powiedział cokolwiek politycznego, by pisać, że to wstyd, że przyjął nagrodę? Nie powiedział. "

Parę lat temu na konwentach mówił żeby wyborcy PiSu opuścili salę, tak że tego. 😂 Sa pewnie jeszcze "dowody" na YT.  😄

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis Gracki - awatar
Lis 17.09.2023 17:24
Bibliotekarz

@Zhabi o! i to byłaby ciekawa dyskusja Przerabiałem to w kontekście Nienackiego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 17.09.2023 19:11
Czytelnik

@Lis Gracki Ostatnio zbieram się do szukania przykładów z "lewa i prawa", coby ubrać to w jakiś ładny artykulik. Na razie skupiłem się na tych: Orwell, Piekara, autorzy gry Disco Elysium, Nienacki, Szymborska, Kaczmarski, Marion Zimmer Bradley, czy Lovecraft. Lista jest naprawdę długa i jak tak myślę, to chyba będą z tego jednak dwa artykuły — polityczny i etyczny.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis Gracki - awatar
Lis 17.09.2023 20:03
Bibliotekarz

@Zhabi a gdzie będzie można go przeczytać? Bardzo chętnie bym się zapoznał  😎

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
kiran  - awatar
kiran 18.09.2023 07:18
Czytelniczka

@Armand_Duval parę lat temu, to było parę lat temu :/ Mówimy o aktualnej sytuacji. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
kiran  - awatar
kiran 18.09.2023 07:19
Czytelniczka

@Zhabi żeby to była dyskusja na jakimś poziomie, to nie może się ona rozpoczynać komentarzem, że "to wstyd przyjąć nagrodę od tego rządu" :/

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 18.09.2023 13:55
Czytelnik

@Lis Gracki Jak nikt nie kupi moich wypocin, to chyba założę własną stronę :D. Ale jak będzie gotowy, to nawet mogę podesłać dostęp na dysk.
@kiranJa to bym chciał np dostać nagrodę od takiego Dudy. Nie to, żebym się z nim jakoś ideologicznie czy ekonomicznie zgadzał, no ale drugiego tak memicznego prezydenta (Boże, gdyby Żółtek miał szansę <3) nie będzie. Ale tbh mało kto...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Lis Gracki - awatar
Lis 18.09.2023 14:32
Bibliotekarz

@Zhabi Jak coś to dawaj znać. Mogę też pomóc ze stroną  😎 Teraz wielu zaczyna od publikowania w sieci a potem wydaje z tego książki. Udało mi się wydać moją książkę (beletrystyka) ale i tak piszę do sieci (eseje, recenzje pomeraników).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
kiran  - awatar
kiran 19.09.2023 07:33
Czytelniczka

@Zhabi a czy kiedykolwiek polityka NIE BYŁA  emocjonalna? Albo gdziekolwiek na świecie nie była? Polityka to emocje. Tak było, jest i będzie. Zdrowy rozsądek to nie tutaj. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis Gracki - awatar
Lis 19.09.2023 09:49
Bibliotekarz

@kiran ale raczej po stronie wyborców i niedojrzałych polityków. Te wszystkie akcje są dla "ciemnego ludu" a w kuluarach, poza kamerami to oni inaczej ze sobą rozmawiają... zresztą my wiemy jak bo już kilka razy ich nagrywano.

Nie kupuję ich spektakli.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
kiran  - awatar
kiran 19.09.2023 13:36
Czytelniczka

@Lis Gracki ale ja się z tym zgadzam :D To teatrzyk. Oni między sobą inaczej te sprawy załatwiają. Głupi nie są (chyba)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Anachronist  - awatar
Anachronist 14.09.2023 12:22
Czytelniczka

Ale czekajcie, czekajcie... nie powinno być tutaj podkategorii 'literatura popularna'? Bo sama 'literatura' to tak szerokie pojęcie że aż się w głowie kręci...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Armand_Duval  - awatar
Armand_Duval 16.09.2023 20:43
Czytelnik

Są tylko dwa rodzaje literatury: dobra i chujowa. Sapkowski, co by o nim nie sądzić zalicza się jednak do tej pierwszej.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Anachronist  - awatar
Anachronist 17.09.2023 16:19
Czytelniczka

Z całym szacunkiem nie zgadzam się z tą opinią.  😂

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Armand_Duval  - awatar
Armand_Duval 17.09.2023 19:00
Czytelnik

@Anachronist: ale odnośnie Sapkowskiego czy mojego podziału literatury?  😃

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Iselor  - awatar
Iselor 18.09.2023 09:59
Bibliotekarz

A kto i na jakiej zasadzie ma decydować czym jest literatura popularna? Ilość sprzedanych egzemplarzy? Na tej zasadzie wszelkie lektury są "popularne". Gatunek? Ktoś powie że fantastyka jest "popularna" ale co zrobimy z większością sf a nawet fantasy, które są "ciężkie" dla większości? Beletrystyka ogólnie? No nie, bo konia z rzędem temu kto udowodni że np. "W poszukiwaniu...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Anachronist  - awatar
Anachronist 19.09.2023 18:01
Czytelniczka

@Iselor wiem że jest problem. Nie ma łatwo. Ale z muzyką pop jakoś sobie radzimy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Anachronist  - awatar
Anachronist 19.09.2023 18:02
Czytelniczka

@Armand_Duval  Odnośnie obu kwestii oczywiście :).

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Agatonik  - awatar
Agatonik 13.09.2023 21:33
Czytelniczka

Przyjął nagrodę od tego rządu? Wstyd!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Yahol  - awatar
Yahol 13.09.2023 23:11
Czytelnik

A od "tamtego" to już OK? Następna nawiedzona.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 14.09.2023 14:03
Czytelnik

Wstyd to raczej być fanem literatury i pisać tego typu komentarze. Niby książki kształcą... niby horyzonta poszerzają!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Agatonik  - awatar
Agatonik 14.09.2023 14:39
Czytelniczka

@Zhabi To prawda książki kształcą i też kształtują postawy i wartości. Dzięki nim można precyzyjniej odróżniać dobro od zła. Firmowanie swoim nazwiskiem rządzących, którzy są zdolni do tak niemoralnych działań jest wstydem. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Yahol  - awatar
Yahol 14.09.2023 15:07
Czytelnik

Nienawiść jest stanem umysłu, wykluczającym racjonalne myślenie. Człowiek nienawidzący, niszczy sam siebie.

Odbieram te nagrody jako dowód uznania społecznego. Bez podziału na partie polityczne, poglądy i wyznanie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Agatonik  - awatar
Agatonik 14.09.2023 16:53
Czytelniczka

@Yahol Nie kieruje mną nienawiść tylko niesmak

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 14.09.2023 20:22
Czytelnik

Ale przecież Sapkowski nigdzie nie powiedział: "Głosujcie na X"! Odebrał nagrodę, podziękował, pozdrowił i tyle. Jakież "dobro i zło" kiedy to sprawa czysto subiektywna? Obecny rząd i owszem jest głupi, a jego działania są idiotyczne, ale pokierowane jakąś ideologią, z którą być może jakiś autor się zgadza.

A nawet jeżeli naprawdę by się zgadzał, to i tak mam to w ( ! ),...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Agatonik  - awatar
Agatonik 15.09.2023 07:07
Czytelniczka

@Zhabi Nie wszyscy kradną i nie wszyscy ograniczają wolność. A na pewno nie wszyscy niszczą wizerunek Polski w takim stopniu jak obecnie rządzący, nie wszyscy pozbawiają swoich obywateli możliwości rozwoju przez wojnę z UE, nie wszyscy łamią Konstytucję i na pewno nie wszyscy są autorami korupcyjnej afery wizowej, nie wszyscy pałują i zabijają poprzez ustanawiane prawo...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Topaz  - awatar
Topaz 15.09.2023 08:33
Czytelniczka

@Agatonik to jest portal o książkach, więc bądź tak łaskawa i ze swoimi propagandowo - politycznie hasłami idź gdzie indziej, gdzie poruszane są takie tematy. A tak poza tym, trzeba być naiwnym, aby wierzyć że jakikolwiek rząd będzie dbał/czy dba o obywateli! To polityka. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Marcin  - awatar
Marcin 15.09.2023 12:13
Czytelnik

@Agatonik ,,nie wszyscy niszczą wizerunek Polski" - mogę się założyć, iż sama popierasz tych, którzy lamentują za granicą jak to w Polsce źle się dzieje, jacy to ludzie (NIE tylko rząd) są rasistowcy, homofobiczni, faszystowscy itd.  😜

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 15.09.2023 16:40
Czytelnik

@Agatonik Może poczytaj trochę książek o prawie, ekonomii i gospodarce, a przede wszystkim wyłącz TV. Do dyktatury to nam bardzoooo dużo brakuje.
Wizerunek Polski? Jesteśmy krajem nr 1 w europie jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. 0 Zamachów.
Brak możliwości rozwoju przez wojnę z UE? Przecież my spełniamy wszystkie dyrektywy. Nie zgadzamy się jedynie na wtrącanie się do naszego...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Agatonik  - awatar
Agatonik 15.09.2023 18:30
Czytelniczka

Porażające to, co piszesz. Aż trudno mi uwierzyć, że istnieją ludzie, którzy tak bagatelizują poważne problemy. Ręce opadają!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Agatonik  - awatar
Agatonik 15.09.2023 18:31
Czytelniczka

@Marcin oczywiście, że popieram! Z całego serca!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 15.09.2023 18:42
Czytelnik

Jeżeli uważasz te sprawy, które nie mają w sumie wpływu na twoje życie, za poważne, to masz odpowiedź, dlaczego w tym kraju jest taka, a nie inne sytuacja. To problem na skalę ogólnoświatową w sumie. Radykalizacja społeczeństwa, manipulacja emocjami tłumu i całkowite odciągnięcie uwagi od spraw ważnych. Tak się właśnie dzisiaj wprowadza dyktaturę. Nie za sprawą bata i...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Marcin  - awatar
Marcin 15.09.2023 19:33
Czytelnik

@Agatonik No to wstyd!  😜

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Virgo13  - awatar
Virgo13 15.09.2023 20:08
Czytelnik

@Yahol @Zhabi Karmicie BARDZO fanatycznego trolla, nie takiego zwykłego. Nie jest zainteresowana niczym poza flame warem. Ostrzegam przed stratą czasu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Zhabi  - awatar
Zhabi 15.09.2023 23:23
Czytelnik

@Virgo13 Nie uważam, żeby Aga była trollem. Chyba po prostu ma bardzo mocno zakorzeniony system moralny i pewność o jego słuszności.
Poza tym więcej nic nowego nie dodam, ponieważ nie ma co dodawać :D 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Virgo13  - awatar
Virgo13 16.09.2023 06:29
Czytelnik

@Zhabi Ok  😇.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Agatonik  - awatar
Agatonik 16.09.2023 07:52
Czytelniczka

@Zhabi Dziękuję. Tak, mam inne poglądy od niektórych osób i to wszystko. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Yahol  - awatar
Yahol 16.09.2023 21:39
Czytelnik

Spójrzmy na to inaczej. Niektórzy maja inne poglądy niż Ty.
I to jest zupełnie normalne.  (do czasu  😈)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Virgo13  - awatar
Virgo13 17.09.2023 09:33
Czytelnik

@Yahol Dobrze, dobrze. Najmocniej przepraszam. Już nic nie mówię.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis Gracki - awatar
Lis 17.09.2023 17:31
Bibliotekarz

@Zhabi IMO to nie jest "mocno zakorzeniony system moralny". Wszystko o czym pisze @Agatonik świadczy o tym, że to raczej wzbudzona niechęć do partii rządzącej... i bardzo krótka pamięć wyborcy. Wszystko co wymieniła jest żywcem wzięte z ust polityków opozycji i TVN. Jestem przekonany, że nie pamięta afer rządu PO, nie kojarzy czym była akcja "zmieleni". Frazesy bez...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
kiran  - awatar
kiran 19.09.2023 07:37
Czytelniczka

@Zhabi @Lis Gracki ja mam na to nawet adekwatną nazwę: antypisizm  😂
To nie jest JAKIŚ system wartości - to jest religia. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Virgo13  - awatar
Virgo13 19.09.2023 15:22
Czytelnik

@kiran Tu nie chodzi tylko o antypisizm. To jest tylko fragment całości, można nie lubić partii politycznej za poglądy czy działanie. Ale obiecałem, że dam spokój, więc daję  😏. W każdym razie nie przez przypadek użyłem słowa "fanatyzm". Niestety mam pamięć do niektórych specyficznych ludzi, zwłaszcza gdy używają tych samych nicków w różnych miejscach. NIESTETY, bo zaśmieca...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Zhabi  - awatar
Zhabi 13.09.2023 19:48
Czytelnik

Sapkowskiemu takie rzeczy potrzebne nie są, ale gratulacje się należą (a jakie ładne słowa wygłosił!).

Powtarzać będę jednak do oporu, iż rząd ani żadna instytucja państwowa, kulturą się winna nie zajmować. Jeżeli chcę, aby Pan Sapkowski został doceniony, to kupię jego książki. Co ma teraz powiedzieć ktoś, kto owego autora nie cierpi, a jednak chcąc nie chcąc, dołożył się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Krzysiek Żuchowicz - awatar
Krzysiek Żuchowicz 13.09.2023 19:22
Autor

Gratulacje dla wszystkich! Po Sapkowskiego może sięgnę. Ale znalazłem tu też nagrodę w k. restytucji zaginionych dzieł. Wszedłem na stronę. . . Dzieł odzyskanych mamy trochę:) Myślałem, że takie instytucje są, no bo powinny być. Jak nawet wyczytałem w kategoria "procedura restytucji" czasem dzieła przeszły już przez wiele rąk, do tego prawo mocno komplikuje szanse...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Dziadoszan  - awatar
Dziadoszan 13.09.2023 08:59
Czytelniczka

Nagrody ministra TEGO rządu, ufundowanej z pieniędzy podatników, nie przyjęłabym. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Daguchna  - awatar
Daguchna 13.09.2023 12:40
Czytelniczka

Na szczęście większość ludzi nie ogranicza swoich decyzji życiowych, bo rząd jest "nie taki".

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dziadoszan  - awatar
Dziadoszan 13.09.2023 14:57
Czytelniczka

W sumie masz rację Daguchna - taka Szymborska brała i od komunistów i od antykomunistów, więc na pewno jej się taka postawa opłacała. "Pokorne cielę dwie matki ssie" - jakoś tak to było, prawda? Rozumiem, że radzisz brać, bez względu na to, kto daje i z jakiej puli - może i ja tak popróbuję... 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Yahol  - awatar
Yahol 13.09.2023 16:03
Czytelnik

Te podziały, niestety przybierają formę pewnej aberracji umysłowej. To już nie jest kultura - to jest "ich kultura" albo "nasza kultura". 
Jak ktoś mądry słusznie zauważył: "poziom inteligencji społecznej, jest stały. Tylko ilość ludzi się zwiększa". 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Armand_Duval  - awatar
Armand_Duval 16.09.2023 20:53
Czytelnik

A czym się TEN rząd różni  od TAMTEGO rządu? Nie wiem ile masz lat ani jak bardzo jesteś naiwna, ale pozwolę sobie na małą podpowiedź - jedni i drudzy to dobrzy koledzy, którzy odgrywają teatrzyk dla ciemnego ludu w TV i Sejmie, a i tak nie pozwolą sobie nawzajem krzywdy zrobić.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lis Gracki - awatar
Lis 17.09.2023 17:40
Bibliotekarz

@Yahol zaimponowałeś mi swoimi słowami. Trafione w punkt. "Ich kultura" i "nasza kultura"... i oczywiście to rząd dzieli Polaków  😆 Nie Polacy dzielą się sami, bo emocje i przekonanie o własnej wyższości jest ważniejsze niż dyskusja i pluralizm.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Coldy  - awatar
Coldy 19.09.2023 11:27
Czytelnik

A ja idę o zakład, że byś przyjęła.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dziadoszan  - awatar
Dziadoszan 20.09.2023 08:57
Czytelniczka

Zależy ile by to było. ;-)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
czytamcałyczas   - awatar
czytamcałyczas 12.09.2023 20:38
Czytelnik

Super ,lubię Wied

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post