-
ArtykułyNie jestem prorokiem. Rozmowa z Nealem Shustermanem, autorem „Kosiarzy” i „Podzielonych”Magdalena Adamus5
-
ArtykułyEdyta Świętek, „Lato o smaku miłości”: Kocham małomiasteczkowy klimatBarbaraDorosz2
-
ArtykułyWystarczająco szalonychybarecenzent0
-
ArtykułyPyrkon przygotował ogrom atrakcji dla fanów literatury! Co dzieje się w Strefie Literackiej?LubimyCzytać1
Biblioteczka
2024-05-10
2024-04-19
2024-03-14
2024-03-07
2024-02-29
2024-02-22
2023-12-28
2023-04-21
2023-03-23
2023-03-03
Fascynujesz się kulturą wschodu albo dopiero zaczynasz? A może interesują Cię aspekty szeroko pojętej psychologii i chętnie dowiesz się, co ma ona wspólnego z jogą? Jeśli na te pytania odpowiadasz twierdząco, to mam dla Ciebie książkę, która pozwoli Ci spojrzeć na wiele kwestii w zupełnie nowy – świeży sposób.
Sięgając po ten tytuł należy spodziewać się ogromnej dawki wiedzy na temat psychologii jogi, filozofii i kultury wschodniej oraz o sposobach odkrywania samego siebie. Trzeba na wstępie zaznaczyć, że treści chociaż dotyczą dziedziny nauki dość trudnej, są przedstawione w bardzo przystępny sposób. Nie bez znaczenia na pewno jest tutaj rola tłumacza i pan Rafał Gadomski swoją niezwykłą pracą zdecydowanie ułatwia lekturę żądnym wiedzy czytelnikom.
Niesamowite okazuje się to, jak uniwersalna i długoterminowa wiedza została zawarta w tej książce. Wszystko, co się w niej znajduje jest jak najbardziej aktualne, mimo że oryginalne anglojęzyczne dzieło "Yoga and Psychotherapy: The Evolution of Consciousness" zostało wydane w roku 1976. To dowodzi tylko temu, iż zagadnienia w niej poruszane są ponadczasowe.
O czym jest "Joga a psychoterapia?" Przede wszystkim powiedziałabym, że jest próbą udowodnienia jak wiele punktów stycznych mają psychologia jogi (psychologia Wschodu) oraz psychologia Zachodu, jak się wzajemnie przenikają i uzupełniają. Autorzy wskazują jak techniki stosowane w terapiach u psychologów, psychoterapeutów odpowiadają tym wykorzystywanym na sesjach medytacyjnych z joginami. Obie te drogi są dążeniem do osobistego rozwoju i ewolucji.
W dużym stopniu rozdział poświęcony funkcjom snu, jego fazach oraz znaczeniu w codziennym życiu był dla mnie odkrywczy. Temat snu jest fascynujący, co przedstawiają tutaj autorzy, ale pomimo wielu badań sen poniekąd pozostaje nadal pewną tajemnicą.
Ze snem łączy się kwestia podświadomości, jak również świadomości. Dzięki tej książce poznamy dobrze definicje tych pojęć. Mało tego – poznamy także pewne arkana, jak dzięki praktykom medytacyjnym wchodzić w głąb świadomości, jak sterować podświadomością, a tym samym bardziej rozwijać i poznawać siebie.
Ogromnie ważną rolę w całości odgrywa ostatni rozdział, w którym opisywane są poszczególne czakramy, czyli ośrodki świadomości. Pozwalają one zrozumieć różne aspekty naszej osobowości i odkrywać w sobie potencjały, które dotąd były nam nieznane. Czytając opis każdego z siedmiu czakramów, będziesz myślał, na którym sam podświadomie się skupiasz najbardziej, ale dowiesz się też, że możesz zmienić na lepsze swoje życie, przekładając koncentrację w inny punkt.
Lektura książki "Joga a psychoterapia. Zawiłości ludzkiej psyche" to już swego rodzaju sesja poznawcza i terapeutyczna ze specjalistami w tej dziedzinie. Trzeba tylko zagłębić się wystarczająco w treść, a zafundujemy sobie, oprócz informacji naukowych, również przeżycia niemalże jak z gabinetu.
Fascynujesz się kulturą wschodu albo dopiero zaczynasz? A może interesują Cię aspekty szeroko pojętej psychologii i chętnie dowiesz się, co ma ona wspólnego z jogą? Jeśli na te pytania odpowiadasz twierdząco, to mam dla Ciebie książkę, która pozwoli Ci spojrzeć na wiele kwestii w zupełnie nowy – świeży sposób.
Sięgając po ten tytuł należy spodziewać się ogromnej dawki...
2022-08-11
2022-06-13
2022-05-14
2011-10
2022-05-02
2022-06-05
2021-08-08
2020-11-13
2020-05-31
2020-03-20
Tytuł "Jak uczyć dzieci by wykorzystywały w pełni swój potencjał?" od razu wskazuje, że książka z pewnością przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli. Nie mniej jednak dużo treści, jaka się tu znajduje trafi także do chociażby rodziców, którzy pomagają swoim pociechom w przyswajaniu wiedzy po szkole. Mogą oni dzięki niej zgłębić tajniki nauczania, które do tej pory były im nieznane i w ten sposób jeszcze skuteczniej wesprzeć edukację swoich dzieci.
Peter Hollins w swoim poradniku zamieszcza wskazówki, które można wykorzystać w każdej dziedzinie nauczania, od nauk ścisłych po treningi sportowe.
Pomimo, iż książka nie należy do opasłych tomiszczy, naszpikowana jest dużą ilością informacji.
Autor opisuje między innymi modele pedagogiczne z przykładami ich zastosowania. Przywołuje ogólne zasady nauczania, wszystkie dokładnie analizuje. Przy tym dowiadujemy się, jakie znaczenie ma nastawienie ucznia w jego edukacji oraz jaką rolę odgrywa nauczyciel.
Pewną część swojej pracy Hollins poświęca koncepcji widocznego uczenia się, która ma zachęcić do przyswajania wiedzy. Przywołuje on tutaj badania Johna Hattiego, w których ten pokazuje, co uczniom pomaga w procesie uczenia się i jakie rozwiązania przynoszą najlepsze efekty. Pojawia się tutaj między innymi wspólne uczenie się w grupie czy nie ocenianie przez nauczyciela, ale wystawianie ocen sobie nawzajem przez uczniów.
Bardzo dużym plusem tej książki jest dla mnie to, że po każdym rozdziale pojawia się jego podsumowanie w punktach. Po przyswojeniu informacji możemy sobie szybko przypomnieć, o czym dany rozdział traktował. Taka konstrukcja publikacji o nauczaniu pewnie jest nieprzypadkowa, ponieważ powtarzanie jest niczym innym jak uczeniem się.
Tytuł "Jak uczyć dzieci by wykorzystywały w pełni swój potencjał?" od razu wskazuje, że książka z pewnością przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli. Nie mniej jednak dużo treści, jaka się tu znajduje trafi także do chociażby rodziców, którzy pomagają swoim pociechom w przyswajaniu wiedzy po szkole. Mogą oni dzięki niej zgłębić tajniki nauczania, które do tej pory...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to