rozwińzwiń

Budujemy poczucie własnej wartości

Okładka książki Budujemy poczucie własnej wartości Ewa Borowska
Okładka książki Budujemy poczucie własnej wartości
Ewa Borowska Wydawnictwo: Nasza Księgarnia Cykl: Szkoła i ja (tom 2) literatura dziecięca
48 str. 48 min.
Kategoria:
literatura dziecięca
Cykl:
Szkoła i ja (tom 2)
Wydawnictwo:
Nasza Księgarnia
Data wydania:
2024-04-10
Data 1. wyd. pol.:
2024-04-10
Liczba stron:
48
Czas czytania
48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788310140012
Średnia ocen

9,1 9,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Idziemy do pierwszej klasy Ewa Borowska, Natalia Jabłońska
Ocena 9,0
Idziemy do pie... Ewa Borowska, Natal...

Mogą Cię zainteresować

Oficjalne recenzje i

Książka, która uczy dzieci kochać siebie



876 432 67

Oceny

Średnia ocen
9,1 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
199
146

Na półkach: ,

Jest to drugi tom serii dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole.

Antek i Zosia bohaterowie tej książki mają wysokie poczucie własnej wartości.
Wiemy, że to bardzo ważne, ale co to tak naprawdę znaczy?

✅️ dobrze myślą o sobie samych
✅️lubią siebie
✅️ wiedzą, w czym są dobrzy
✅️ wierzą w siebie
✅️ są z siebie zadowoleni

Poczucie własnej wartości kształtuje się od najmłodszych lat, my rodzice mamy więc ogromnie ważne zadanie-wychować dzieci na mądrych ludzi, odpornych psychicznie, by przygotować je odpowiednio do dorosłego życia.
Pewnych siebie, ale nie zarozumiałych. Empatycznych, chętnych służyć pomocą, ale też nie dali się wykorzystać. By nie bali się, czy nie wstydzili okazywać uczuć.
Odważnych, ambitnych, ale nie dążących po trupach do celu.
Pokazać, że czasem w życiu nie wszystko idzie po naszej myśli, spotykają nas przykre rzeczy, czasem popełniamy błędy, nie umiemy czegoś, czy stresujemy się nowymi sytuacjami. To normalne! Nie warto się smucić, załamywać, nie można się poddawać.

"Pamiętajcie: nie ma na świecie osób, które są najlepsze we wszystkim.Starajcie się nie porównywać z innymi".

W książce pokazano 15 różnych sytuacji z życia w społeczności szkolnej. Na ich podstawie wyjaśnia czytelnikom, co znaczy owo poczucie własnej wartości w życiu.

Autorka jest nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, z pewnością książka powstała na podstawie obserwacji małych uczniów.
Książeczka ta skierowana jest nie tylko do dzieci, bo przypomina też nam rodzicom ważne rzeczy-musimy pozwolić na samodzielność, decydowanie o sobie naszym pociechom.

Każdy z nas jest inny, lubimy różne rzeczy, mamy inne zainteresowania, czy nie wszystkich lubimy! To normalne! Nie musimy lubić wszystkich, ale wszystkich musimy szanować.
Każdy z nas jest inny i dzięki temu wzajemnie się uzupełniamy!

Na ostatniej stronie znajduje się kilka słów od autorki skierowanych do rodziców i opiekunów. Daje wskazówki jak wzmocnić poczucie własnej wartości u dziecka.

Jest to bardzo mądra książka, przekazująca ważne wartości. Pięknie wydana- twarda oprawa, duży format, ilustracje na całą stronę.
Lubimy takie książeczki, które są podstawą do rozmów z dziećmi, analizowania pewnych zachowań, porównywania zdarzeń z naszego życia, do tych przeczytanych na stronach książki.
Ta pozycja powinna być wpisana na listę lektur szkolnych, omawiana w klasie na lekcjach.

Po przeczytaniu naszła mnie taka myśl- świat byłby piękniejszy, bardziej przyjazny dzieciom i rodzicom, jeśli w każdej szkole byłyby takie nauczycielki jak Pani Ewa. Z moich obserwacji niestety wynika co innego- szukanie pomocy u ciała pedagogicznego często było nazywane skarżeniem.
Kiedy myślę o tym, utwierdzam się w przekonaniu, że ta książka powinna być czytana nie tylko w domach, ale też na lekcjach- przypomniałaby nauczycielom, że dzieci są tylko dziećmi, błahe dla dorosłych sprawy, czasem są dla dzieci ogromnym problemem. Nie można bagatelizować, kiedy szukają u starszych pomocy!

Jest to drugi tom serii dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole.

Antek i Zosia bohaterowie tej książki mają wysokie poczucie własnej wartości.
Wiemy, że to bardzo ważne, ale co to tak naprawdę znaczy?

✅️ dobrze myślą o sobie samych
✅️lubią siebie
✅️ wiedzą, w czym są dobrzy
✅️ wierzą w siebie
✅️ są z siebie zadowoleni

Poczucie własnej wartości kształtuje się od...

więcej Pokaż mimo to

avatar
801
527

Na półkach:

W momentach zmiany, gdy stajemy przed nowymi wyzwaniami często możemy odczuwać dyskomfort. Wiążąca się z nimi niepewność, zetknięcie z czymś nowym i być może nie do końca udane próby dostosowania się do nowej sytuacji mogą sprawiać, że poczucie własnej wartości spada. Dla dzieci jednym z takich etapów z pewnością jest rozpoczęcie nauki w szkole. W dużej mierze to na naszych rodzicielskich barkach spoczywa obowiązek wsparcia ich i utrzymania ich poczucia własnej wartości na stabilnym poziomie. Idealnym wsparciem w tym obszarze jest książka Ewy Borowskiej „Budujemy poczucie własnej wartości” z niezwykle ciepłymi i sympatycznymi ilustracjami Adama Wójcickiego.

Podstawą do opowieści o poczuciu własnej wartości jest 15 punktów, z których każdy został odrębnie opisany i poparty przykładem zaczerpniętym z dziecięcego życia. Dzięki temu zabiegowi każdy młody czytelnik jest w stanie zidentyfikować się z bohaterami książki i odnieść płynące z niej wartości i mądrości do siebie i swojej sytuacji. Wśród wyszczególnionych punktów znajduje się m.in.: wzajemny szacunek, pomaganie, akceptacja każdych emocji, otwartość na innych, prawo do pomyłek, samodzielność, wytrwałość , odwaga, asertywność, docenianie siebie, podejmowanie wyzwań i odkrywanie swoich mocnych stron.

Na szczególne wyróżnienie zasługują moim zdaniem dwa punkty, które powinny w pierwszej kolejności trafić do wielu dorosłych: nie musimy być najlepsi we wszystkim oraz nie musimy lubić wszystkich. Niestety wciąż przekonanie, że jest inaczej jest żywe wśród rodziców i nauczycieli, tym bardziej warto zadbać o solidne fundamenty dziecięcego poczucia własnej wartości w domu, by w zetknięciu z osobami trzecimi było niezachwiane.

Tekst oraz ilustracje są proste i dostosowane do możliwości młodych czytelników, więc obcowanie z tą książką jest czystą przyjemnością. Powinna stać się lekturą obowiązkową w każdej klasie i grupie przedszkolnej, a punkty na których się opiera powinny stanowić clou pracy z dziećmi w placówkach i w domu.

W momentach zmiany, gdy stajemy przed nowymi wyzwaniami często możemy odczuwać dyskomfort. Wiążąca się z nimi niepewność, zetknięcie z czymś nowym i być może nie do końca udane próby dostosowania się do nowej sytuacji mogą sprawiać, że poczucie własnej wartości spada. Dla dzieci jednym z takich etapów z pewnością jest rozpoczęcie nauki w szkole. W dużej mierze to na naszych...

więcej Pokaż mimo to

avatar
119
20

Na półkach: ,

Książka to świetna propozycja dla przyszłych uczniów. Poznajemy w niej Antka i Zosię, którzy zaczynają naukę i dowiadują się wielu ważnych rzeczy dotyczących przebywania w szkole.

Opowieść pokazuje, że dzieci cechuje różnorodność. Mają swoje pasje, zainteresowania, ale też inne predyspozycje do nauki. Podstawową wartością, o której powinny pamiętać są pomoc i wzajemny szacunek. Każdy ma prawo się mylić. Ponadto, dzieci mogą doświadczyć różnych emocji, poprzez radość, zdziwienie, strach, złość - a to wszystko jest normalne!

Książka w przystępny sposób pokazuje młodemu czytelnikowi, jakie wartości są szanowane i doceniane podczas przebywania z rówieśnikami. Dzięki niej, dziecko może zobaczyć jak wygląda nauka w szkole i że nie tylko zdobywania wiedzy się w niej liczy. To również świetna propozycja dla rodziców, dzięki której, mogą przeczytać jak dbać i wzmacniać pewność siebie swojego dziecka.

Dodatkowo, piekne, kolorowe ilustracje przyciągają wzrok, zachęcając do zapoznania się z historią Antka i Zosi. Warto poznać tą serię 🥰

Książka to świetna propozycja dla przyszłych uczniów. Poznajemy w niej Antka i Zosię, którzy zaczynają naukę i dowiadują się wielu ważnych rzeczy dotyczących przebywania w szkole.

Opowieść pokazuje, że dzieci cechuje różnorodność. Mają swoje pasje, zainteresowania, ale też inne predyspozycje do nauki. Podstawową wartością, o której powinny pamiętać są pomoc i wzajemny...

więcej Pokaż mimo to

avatar
6142
3443

Na półkach:

Tolerancja jest niesamowicie ważna. To na niej buduje się dobre społeczeństwo, czyli takie, w którym będziemy lubić siebie i szanować innych. Prawidłowe poczucie własnej wartości pozwala na dostrzeganie własnych zalet i dostrzegania atutów innych. To pierwszy krok do współpracy i docenienia różnorodności. Świadomość tego, że nie ma dwóch takich samych osób pomaga w otwieraniu się na siebie i innych, bo z jednej strony przestajemy czuć potrzebę dopasowania się do otoczenia, a z drugiej nie wymagamy, aby inni dostosowali się do nas. Warto wspierać tę sferę od najmłodszych lat. Z pomocą przyjdzie Wam książka Ewy Borowskiej „Budujemy poczucie własnej wartości”, autorki książki „Idziemy do pierwszej klasy” Obie publikacje należą do cyklu „Szkoła i ja”, czyli są lekturami wprowadzającymi wżycie szkolne.
O budowaniu poczucia własnej wartości powstało sporo książek i dość dużo Wam polecałam. Nawet jeśli znacie z dzieckiem wszystkie to i tak warto sięgnąć po tę nowość. Tu poza pokazaniem ważnych problemów mamy do czynienia z tłem szkolnym. Wszystko, co dotyczy bohaterów dzieje się w szkole. Młodzi czytelnicy na przykładach z życia widzą jak powinni się zachować, w jaki sposób sobie pomagać, jak reagować, aby tworzyć dobre relacje.
Publikację otwiera spotkanie z nauczycielką, która na szkolnej tablicy wypisała najważniejsze zasady obowiązujące w ich klasie. Jeśli oczekujecie, że będą tu hasła „musicie się lubić” to się zawiedziecie. Za to mamy zdrowe podejście, w którym widzimy, że nie wszystkich musimy lubić, ale to nie znaczy, że nie musimy okazywać im szacunku. On jest tu kluczową wartością napędzającą inne działanie.
Opowieść szkolna toczy się wokół zwyczajnych wydarzeń: przyglądamy się umiejętnościom i zainteresowaniom uczniów, zobaczymy ich w chwilach, kiedy zapominają śniadanie, potrzebują pomocy innych, mogą się czymś podzielić, wesprzeć, walczą z przemocą, są asertywni, potrafią docenić swoje i cudze sukcesy, poznają nowe osoby, przeżywają różnorodne emocje i pocieszają się. Spotkanie zaczyna się od ustalenia zasad, a później śledzimy jak wygląda dzień w szkole i po lekcjach. Każde z dzieci potrafi określić, jakie ma umiejętności, w jakiej dziedzinie potrzebuje wsparcia. Pojawia się tu problem konieczności bycia najlepszym ze wszystkiego i bycia lubianym przez wszystkich. Autorka subtelnie tłumaczy dzieciom, że każdy ma mocne i słabe strony. Pokazuje, dlaczego różnorodność jest piękna.
„Budujemy poczucie własnej wartości” to książka świetnie dopełniająca „Idziemy do pierwszej klasy”. Jest całkowicie autonomiczna, więc nie trzeba znać pierwszej, żeby sięgnąć po drugą, ale warto. Zwłaszcza, kiedy dziecko po raz pierwszy ma dołączyć do grupy rówieśniczej lub kiedy z przedszkola przechodzi do szkoły. Powiem szczerze, że bardzo brakowało mi takiej pozycji, kiedy przygotowywaliśmy córkę do edukacji szkolnej. Sięgałam wówczas po książki, które przygotowywały ją do przedszkola, opowiadałam o podróży autobusem, szatni, ale to nie to samo. Pierwszoklasistów uważa się za wystarczająco dużych, dojrzałych i gotowych na wejście w nowe środowisko, a przecież to nieprawda. Dzieci, które mają pójść do szkoły bardzo przeżywają czekające na nich zmiany. Jest dużo wiadomości do przyswojenia. Budynki szkół podstawowych są większe od przedszkolnych. Do tego nie ma już takiej ilości zabawy i jest dużo więcej osób, z którymi uczniowie mają kontakt. Ewa Borowska swoją publikacją świetnie wypełnia lukę i pomaga dzieciom w adaptacji szkolnej. Autorka jest świadoma tego, co dzieciom może sprawiać trudność, a wszystko dzięki umiejętności obserwacji i pracy z dziećmi. Jako nauczycielka wczesnoszkolna i logopedka wie, z czym młodzi uczniowie mają problem. Wiele rad znajdziecie na jej blogu „Nauczycielka z pasją”.
Podobnie jak w „Budujemy poczucie własnej wartości” w „Idziemy do pierwszej klasy” otwiera powitanie głównych bohaterów będących bliźniakami: Iga i Filip. Z kolejnych stron poznajemy ich zainteresowania i upodobania, a następnie młodzi bohaterzy zabierają młodych czytelników na spacer po szkole. W pierwszej książce akcja skupiona jest na osobistych odczuciach, pokazaniu dziecka w szkole i dlatego zobaczymy jak wygląda pierwszy dzień w szkole, w jaki sposób uczniowie poznają swojego nauczyciela lub nauczycielkę. Następnie przyjrzymy się przekrojowi budynku, zobaczymy różnorodne pomieszczenia i będziemy mieli okazję dowiedzieć się kogo tam spotkamy, jaką rolę pełni w szkole. Na kolejnych stronach krok po kroku poznamy zasady panujące w szkole. Bliźniaki zabiorą nas na spacer po szatni, sali lekcyjnej, bibliotece, gabinecie pielęgniarki, świetlicy, stołówce, sali gimnastycznej i łazience. Przy okazji pojawiają się cenne informacje o tym, jakie zakupy trzeba zrobić przed pójściem do szkoły, skąd rodzice wiedzą, co potrzebne jest dzieciom, gdzie znajdą takie informacje. W „Budowaniu poczucia własnej wartości” najważniejsze jest przyglądanie się emocjom oraz zachowaniom uczniów.
Podoba mi się to, że w tematyką oby publikacji wpleciono temat różnorodności. Nie brakuje tu też opowieści o klasach integracyjnych, wsparciu dla uczniów potrzebujących pomocy, tolerancji, empatii. Dzieci będą przygotowane na to, że niektórzy uczniowie mogą w inny sposób funkcjonować lub poruszać się oraz tego, że w klasie będzie dodatkowy nauczyciel pomagający dzieciom z niepełnosprawnościami. Zrozumieją dlaczego takie wsparcie jest im potrzebne. Zobaczą też, w jaki sposób zachować się, kiedy widzą przemoc.
Plusem jest też to, że po szkole oprowadza dzieci dziewczynka i chłopiec. Rodzeństwo wspólnie wyjaśnia wiele spraw. Publikacja będzie świetnym wsparciem dla dzieci i ich rodziców, którzy chcą, aby ich pociechy nie traciły dziecięcej ciekawości świata i zaangażowania oraz w czasie robienia nowych rzeczy czuły się pewnie.
Na końcu książki znajdziemy wskazówki dla dorosłych, w jaki sposób wspierać dzieci w czasie podejmowania przez nie nowych wyzwań („Idziemy do pierwszej klasy”) i jak budować poczucie własnej wartości („Budujemy poczucie własnej wartości). Całość napisana bardzo przystępnym językiem dostosowanym do odbiorców. Tekstu nie mamy dużo, dzięki czemu przedszkolaki chętnie słuchają o tym, co je będzie czekało w szkole. Seria „Szkoła i ja” zawiera lektury, które pomogą w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, budowaniu pewności siebie i oswajaniu z nowymi sytuacjami oraz wskażą właściwe postawy społeczne.
Całość dopełniają proste i bardzo dobrze dopełniające tekst ilustracje. Przyglądamy się rozpoczęciu dnia, lekcji i zachowaniom uczniów w czasie przerwy. Ilustracje są proste, cartoonowe i z ciekawym doborem barw. Do tego strona wizualna dominuje na rozkładówkach. Tekstu do czytania mamy mało, dzięki czemu młodym czytelnikom łatwiej będzie słuchać i czytać książkę. Zdecydowanie polecam te książki wszystkim przedszkolakom, którzy mają od września zacząć szkolną przygodę.

Tolerancja jest niesamowicie ważna. To na niej buduje się dobre społeczeństwo, czyli takie, w którym będziemy lubić siebie i szanować innych. Prawidłowe poczucie własnej wartości pozwala na dostrzeganie własnych zalet i dostrzegania atutów innych. To pierwszy krok do współpracy i docenienia różnorodności. Świadomość tego, że nie ma dwóch takich samych osób pomaga w...

więcej Pokaż mimo to

avatar
888
875

Na półkach:

Antek i Zosia to dwójka przyjaciół. Lubią czytać książki i rysować. Dodatkowo Zosia lubi tańczyć. Chodzą do klasy, w której jest 23 dzieci. Każde z nich jest inne. Różnią się wyglądałem, zachowaniem i tym co lubią. Ich wychowawczynią jest pani Ewa, która dba o wzmocnienie ich poczucia własnej wartości.
Książeczka na podstawie wielu przykładów pokazuje, że każdy z nas jest inny. Ma inne zainteresowania i zdolności. I bez względu na to, powinniśmy zawsze wzajemnie się szanować i nie sprawiać nikomu przykrości.
Bohaterowie książeczki pokażą nam między innymi:
• Co to znaczy poczucie własnej wartości,
• Dlaczego warto sobie pomagać,
• Dlaczego przykre emocje też są ok,
• Czy musimy być we wszystkim najlepsi?
• Czy warto poznawać nowe osoby i próbować nowych rzeczy.
Na końcu książeczki znajdziemy notatkę do rodziców, która pomorze w rozmowie z dziećmi o poczuciu własnej wartości.
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 6-8 lat. Posiada duże, kolorowe ilustracje, które przybliżają to o czym czyta się. Pobudzają one również wyobraźnię. Świetnie oddają emocje bohaterów. Książka na pewno jest idealnym narzędziem do tego by porozmawiać z naszymi dziećmi o poczuciu własnej wartości, które jest bardzo ważne.

Antek i Zosia to dwójka przyjaciół. Lubią czytać książki i rysować. Dodatkowo Zosia lubi tańczyć. Chodzą do klasy, w której jest 23 dzieci. Każde z nich jest inne. Różnią się wyglądałem, zachowaniem i tym co lubią. Ich wychowawczynią jest pani Ewa, która dba o wzmocnienie ich poczucia własnej wartości.
Książeczka na podstawie wielu przykładów pokazuje, że każdy z nas jest...

więcej Pokaż mimo to

avatar
322
321

Na półkach:

W życiu każdego z nas pojawiają się zmiany i nowe sytuacje - przedszkole, szkoła, praca, miejsce zamieszkania. Każdy z tych etapów może się wiązać z niepewnością, z obawami. Dlatego tak ważne jest kształtowanie poczucia własnej wartości już od najmłodszych lat. To my, rodzice, jako pierwsi odgrywamy ważną rolę w życiu dzieci.

"Budujemy poczucie własnej wartości" to książka napisana przez nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej. Książka, która będzie wsparciem nie tylko dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole, ale i dla rodziców.

Całość została podzielona na 15 krótkich historyjek związanych ze szkołą i sytuacjami, jakie mają miejsce w życiu naszych pociech. Antek i Zosia to główni bohaterowie, którzy będą towarzyszyć czytelnikom cały czas.

Każda z części to odrębny temat wzbogacony przykładem. Dzięki temu dzieciom jest dużo łatwiej wyobrazić sobie daną sytuację. Autorka w sposób prosty i bardzo obrazowy pokazuje, że każdy ma prawo się pomylić, że czasem trzeba powiedzieć "nie" i że nie musimy wszystkich lubić. Skupia się na rozwijaniu zainteresowań, szanowaniu innych i pomaganiu im, docenianiu własnych sukcesów, dążeniu do celu. Pokazuje, że nawet przykre emocje są potrzebne i że każdy ma swoją supermoc.

Wspomagając się książką, warto zwrócić szczególną uwagę na kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci. Nasze pociechy nie muszą być najlepsze we wszystkim, ważne, by polubiły samych siebie właśnie takich, jakimi są.

Piękne, całostronicowe ilustracje przyciągają uwagę i zachęcają do zagłębienia tematu.

W życiu każdego z nas pojawiają się zmiany i nowe sytuacje - przedszkole, szkoła, praca, miejsce zamieszkania. Każdy z tych etapów może się wiązać z niepewnością, z obawami. Dlatego tak ważne jest kształtowanie poczucia własnej wartości już od najmłodszych lat. To my, rodzice, jako pierwsi odgrywamy ważną rolę w życiu dzieci.

"Budujemy poczucie własnej wartości" to książka...

więcej Pokaż mimo to

avatar
440
341

Na półkach: , , ,

Przedstawiam Wam dzisiaj wyjątkową i niezwykle wartościową książkę dla dzieci autorstwa Ewy Borowskiej, która z zawodu jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej. "Budujemy poczucie własnej wartości" to pierwszy tom serii "Szkoła i Ja" ❤️.

Zosia i Antek rozpoczynają naukę w szkole - to właśnie od przedstawienia naszych bohaterów rozpoczyna się ta przygoda, a następnie od wyjaśnienia skąd w ogóle bierze się to tajemnicze poczucie własnej wartości. Wszystko jest bardzo przejrzyście opisane i rozrysowane. Duzy format, fantastyczne ilustracje, które zachwycają na każdej Pierwsza myśl jaka naszła mnie tuż po przeczytaniu książki to fakt, że powinna stać się prezentem dla każdego przedszkolaka, który w niedalekiej przyszłości rozpocznie nowy etap w życiu ❤️.
Jest idealnym materiałem do rozmów na temat zachowania i reakcji w różnych, nie zawsze miłych sytuacjach.

Musimy uczyć dzieci empatii, szacunku i nie wymagać od nich perfekcjonizmu. Mają prawo do pomyłek, mają prawo zapomnieć piórnika, bądź ekierki i tak samo mają prawo kogoś po prostu nie lubić. Nie muszą być najlepsze we wszystkim, bo przecież każde z nich jest inne co też jest cudowne! Tym nieco starszym pozwólmy na samodzielne pakowanie plecaka, uczmy by reagowały na nieprzyjemne zaczepki czy wytykanie palcami. Niech to będzie cudowny czas spędzony wśród rówieśników na odkrywaniu świata ❤️.

Przedstawiam Wam dzisiaj wyjątkową i niezwykle wartościową książkę dla dzieci autorstwa Ewy Borowskiej, która z zawodu jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej. "Budujemy poczucie własnej wartości" to pierwszy tom serii "Szkoła i Ja" ❤️.

Zosia i Antek rozpoczynają naukę w szkole - to właśnie od przedstawienia naszych bohaterów rozpoczyna się ta przygoda, a następnie od...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1073
631

Na półkach:

Jeśli macie młodych początkujących uczniów w domu, to zdecydowanie polecam tę książkę “Budujemy poczucie własnej wartości” z serii Szkoła i ja ! Co prawda ja mam już drugoklasistkę ale we wrześniu rozpoczęła naukę w nowej szkole i uznałam, że odnajdzie tu wiele wartościowych porad.

Mi się niesamowicie podoba ta książka. Jest w niej rozdział zatytułowany “Mamy wysokie poczucie własnej wartości, bo…” i autorka wylicza powody. Mamy tu opisane obrazki. A ja jako rodzic widzę zależności pomiędzy nimi :

poznajemy nowe osoby ALE wiemy, że nie musimy lubić wszystkich ORAZ szanujemy siebie nawzajem
mamy prawo czasem się mylić ORAZ nie musimy być najlepsi we wszystkim ZARAZEM wytrwale dążymy do celu i doceniamy swoje sukcesy (nawet te najmniejsze)
pomagamy, kiedy ktoś ma kłopoty ORAZ mamy odwagę stawać w obronie innych I JEDNOCZEŚNIE umiemy mówić “ nie”
Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi. Bo czasem ciężko odpowiednio ubrać myśli w słowa.

Ale ! Na barkach naszych maluchów spoczywa w momencie startu w szkole, ogrom stresu, wątpliwości i niepewności. Chcą być najlepsi i my musimy ich nauczyć, że warto dążyć do celu, warto się rozwijać ale nie muszą być we wszystkim najlepsi, mają prawo się mylić, popełniać błędy.

“Pomyłki zdarzają się każdemu. Nie trzeba się nimi przejmować, tylko spróbować jeszcze raz.”

Nie można na dzieciach wywierać za wielkiej presji. A już z pewnością nie powinny one spełniać naszych niespełnionych ambicji. Może my w dzieciństwie chcieliśmy chodzić np na balet ale nie mieliśmy tej możliwości. Dziecko nie musi mieć tych samych pragnień, upodobań. Warto o tym pamiętać.

Dzieci chcą być lubiane, akceptowane. Jednak też my musimy nauczyć je zarówno tego, że nie muszą lubić wszystkich i nie każdy musi lubić ich. Ale zarazem nie mogą zapomnieć, że mimo to muszą się szanować i powinni się wspierać.

“Najważniejsze, by do wszystkich odnosić się z szacunkiem.”

Teraz zauważyłam, że rodzice nałogowo uczą dzieci “ poczucia własnej wartości”, które w rzeczywistości jest zwyczajnie zarozumiałością. Nie dostrzegają często tej cienkiej granicy. W efekcie zamiast się szanować, gardzą sobą, wywyższają się, wyśmiewają. Przez to z kolei mamy wokół coraz więcej znęcania psychicznego, które trafiając do internetu rozprzestrzenia się w formie hejtu.

Zagalopowałam się ? Nie sądzę. Bo choć to książka dla maluchów, tych niewinnych dzieci to pamiętajmy, że “czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.” Od małego musimy uczyć dzieci poczucia własnej wartości by nie dawały się poniżać, by nie dawały się wykorzystywać, by się rozwijały. Ale pamiętajmy by zarazem umiały szanować innych, wspierać i nie podcinali innym skrzydeł, by lepiej rozwinąć swoje.

Ta książka nie zastąpi nas, rodziców uczących życia i przypominających naszym dzieciom jak powinni postępować, zarazem dając im możliwość podejmowania własnych decyzji. To lawirowanie pomiędzy jednym i drugim to sztuka potocznie nazywana rodzicielstwem. Ale książki takie jak ta, to pomoc na wagę złota, która daje nam możliwość pokazania wszystkiego co najważniejsze. Podjęcia takich istotnych tematów, a w tej ślicznie wydanej i ilustrowanej książeczce jest naprawdę dużo ważnych kwestii poruszone i gorąco Wam ją polecam.

Dziękujemy za egzemplarz do recenzji.

Jeśli macie młodych początkujących uczniów w domu, to zdecydowanie polecam tę książkę “Budujemy poczucie własnej wartości” z serii Szkoła i ja ! Co prawda ja mam już drugoklasistkę ale we wrześniu rozpoczęła naukę w nowej szkole i uznałam, że odnajdzie tu wiele wartościowych porad.

Mi się niesamowicie podoba ta książka. Jest w niej rozdział zatytułowany “Mamy wysokie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
32
25

Na półkach: ,

Książka, w prosty, komiksowy sposób, przedstawia momenty z życia w szkole - Antka i Zosi. W otoczce przyjemnych dla oka ilustracji ukazuje, że każdy z nas jest wiele wart. A dodatkowym jej plusem jest krótki poradnik dla rodziców.
To książka w teorii skierowana do dzieci w wieku 6-10lat, ale mi jako osobie dorosłej również zdołała przypomnieć, że warto jest się cieszyć nawet z tych najmniejszych, codziennych sukcesów. Bardzo polecam!

Książka, w prosty, komiksowy sposób, przedstawia momenty z życia w szkole - Antka i Zosi. W otoczce przyjemnych dla oka ilustracji ukazuje, że każdy z nas jest wiele wart. A dodatkowym jej plusem jest krótki poradnik dla rodziców.
To książka w teorii skierowana do dzieci w wieku 6-10lat, ale mi jako osobie dorosłej również zdołała przypomnieć, że warto jest się cieszyć...

więcej Pokaż mimo to

avatar
779
613

Na półkach: ,

"Szkoła i ja. Budujemypoczuciewłasnejwartości" wspaniała lektura dla najmłodszych, dla tych którzy rozpoczynają szkolną edukację. Piękna szata graficzna, niewielka ilość tekstu na stronie.

Antek i Zosia mają wysokie poczucie własnej wartości. To bardzo ważne. Ale czy wiecie, co to znaczy?
• dobrze myślą o sobie samych
• lubią siebie
• wiedzą, w czym są dobrzy
• wierzą w siebie
• są z siebie zadowoleni

To wszystko pomaga im wytrwale dążyć do celu, rozwijać swoje zainteresowania i bez lęku próbować nowych rzeczy. Zobaczcie, jak dobrze sobie radzą w szkole i w kontaktach z rówieśnikami!

Polecam nie tylko dzieciom, ale również rodzicom.

"Szkoła i ja. Budujemypoczuciewłasnejwartości" wspaniała lektura dla najmłodszych, dla tych którzy rozpoczynają szkolną edukację. Piękna szata graficzna, niewielka ilość tekstu na stronie.

Antek i Zosia mają wysokie poczucie własnej wartości. To bardzo ważne. Ale czy wiecie, co to znaczy?
• dobrze myślą o sobie samych
• lubią siebie
• wiedzą, w czym są dobrzy
• wierzą w...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    10
  • Chcę przeczytać
    6
  • Posiadam
    3
  • 2024
    1
  • Do biblioteki
    1
  • .2024
    1
  • Dzieci
    1
  • Dla dzieci
    1
  • ..DO CZYTANIA Z LIDUSZKĄ
    1
  • Recenzenckie
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Budujemy poczucie własnej wartości


Podobne książki

Okładka książki Pani wiatru Lisa Aisato, Maja Lunde
Ocena 8,8
Pani wiatru Lisa Aisato, Maja L...
Okładka książki Książka o górach Patricija Bliuj-Stodulska, Robb Maciąg
Ocena 9,2
Książka o górach Patricija Bliuj-Sto...
Okładka książki Flora szuka skarbów Gabriela Rzepecka-Weiss, Maciej Szymanowicz
Ocena 9,4
Flora szuka sk... Gabriela Rzepecka-W...

Przeczytaj także