Raportowanie zintegrowane o modelu biznesu w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- CeDeWu
- Data wydania:
- 2021-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Liczba stron:
- 232
- Czas czytania
- 3 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788381024518
- Tagi:
- przedsiebiorstwa finanse zarządzanie zarządzanie finansowe modele biznesowe przedsiębiorstwo sprawozdawczość niefinansowa sprawozdawczość monografia
Informowanie niefinansowe zaczyna zajmować ważne miejsce w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa. Elementem tej sprawozdawczości jest model biznesu, ujawniany w Polsce przez niektóre przedsiębiorstwa obligatoryjnie. Model biznesu stanowi w pewien sposób skondensowany obraz działalności przedsiębiorstwa, poprzez holistyczne podejście do opisu prowadzonego przez przedsiębiorstwo biznesu i jego wpływu na otoczenie bliższe i dalsze.
Książka wypełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie sposobu ujmowania modelu biznesowego w sprawozdaniu zintegrowanym lub innym i jego znaczenia w kreowaniu wartości.
Największym atutem książki jest prezentacja wyników badań nad ujawnieniami modelu biznesu przez spółki czterech branż (energetyka, paliwa, górnictwo, telekomunikacja),notowane na GPW w Warszawie.
W książce zaprezentowano:
• podstawowe atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej, z uwzględnieniem holistycznego podejścia do postrzegania przedsiębiorstwa i systemu informacji ekonomicznej prezentowanego głównie w raporcie zintegrowanym
• szczegółową charakterystykę koncepcji modelu biznesu, jego klasyfikacje, determinanty zmian oraz komponenty
• charakterystykę wartości przedsiębiorstwa i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, w tym podsumowano metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa
• sprawozdawczość i ocenę modelu biznesu na bazie określonego składu czterech komponentów
- kapitały, działania biznesowe, efekty wyjściowe, rezultaty.
Wyniki badań potwierdzają występowanie istotnych zależności między ujawnianymi komponentami modelu biznesu a wartością przedsiębiorstwa mierzoną wybranymi parametrami księgowymi, co pozwala potwierdzić, że koncepcja ta rozwija się dynamicznie w dużych przedsiębiorstwach, stanowiąc jednocześnie wyjątkowy sposób komunikowania się z interesariuszami.
Wnioski z przedstawionego projektu mogą zostać wykorzystane dla potrzeb dalszej ewaluacji stanu sprawozdawczości i modelu biznesu w polskich przedsiębiorstwach. Autorki są przekonane, że opracowanie stanowi wartościowe kompendium wiedzy dla kadry zarządzającej, analityków i teoretyków badających ten obszar, doktorantów i studentów kierunków ekonomicznych zainteresowanych tematyką osadzenia modelu biznesu w sprawozdawczości przedsiębiorstw.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Raportowanie zintegrowane o modelu biznesu w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE