Przewaga nad konkurentami

Wydawnictwo: MT Biznes
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788377465110
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Książka ukazała się na rynku amerykańskim nakładem wydawnictwa Jossey-Bass w marcu 2012 roku. To nie jest powieść biznesowa, ale – jak to określa sam autor – poradnik, choć równie dobrze można tę książkę określić jako esej z teorii organizacji i zarządzania. Jak można oczekiwać od Lencioniego, książka jest bardzo dobrze napisana, do „połknięcia” w jeden wieczór bądź weekend. "Przewaga" dotyczy...

Książka ukazała się na rynku amerykańskim nakładem wydawnictwa Jossey-Bass w marcu 2012 roku.
To nie jest powieść biznesowa, ale – jak to określa sam autor – poradnik, choć równie dobrze można tę książkę określić jako esej z teorii organizacji i zarządzania.
Jak można oczekiwać od Lencioniego, książka jest bardzo dobrze napisana, do „połknięcia” w jeden wieczór bądź weekend.
"Przewaga" dotyczy miękkich aspektów zarządzania.
Teza książki jest prosta: oczywiście strategia, finanse, marketing etc. są ważne, jednak nawet najlepsze poszczególne techniki zarządzania zapewnią w najlepszym razie ograniczony sukces, jeśli nie są stosowane w „zdrowej organizacji”.
„Zdrowa organizacja” to taka, w której wszystkie wymienione elementy uzupełnione o kulturę organizacyjną współgrają ze sobą.
Oczywiste? Tak oczywiste, że zdecydowana większość firm nawet o tym nie myśli, a ich szefowie i menedżerowie skupiają uwagę na skomplikowanych metodach zarządzania, tworząc złożone modele i przeprowadzając efektowne (i najczęściej mało przydatne) symulacje komputerowe.
Ważne: Lencioni nie twierdzi, że ilościowe techniki zarządzania nie są potrzebne czy przydatne, zwraca jednak uwagę, że tylko w „zdrowej organizacji” ich możliwości są w pełni wykorzystywane.
W "Przewadze" znajdziemy wiele ciekawych ministudiów przypadku.
 
W Przewadze na jej dwustu stronach jest więcej zdrowego rozsądku niż kiedykolwiek udało mi się znaleźć w książce biznesowej. To lektura obowiązkowa.
Colleen Barrett, emerytowana prezes Southwest Airlines Co., współautorka książki Lead with LUV
 
Oto kolejna klasyka biznesu. Nawet najlepsi przywódcy po przeczytaniu tej książki będą się zastanawiać: „Dlaczego jeszcze tego nie zrobiliśmy?”.
Enrique Salem, prezes i dyrektor generalny firmy Symantec
 
Robimy rzeczy, które większość uważa za niemożliwe w zwalniającej gospodarce – zakładamy firmę, która rośnie w wyjątkowym tempie. Stosowanie modelu Lencioniego – modelu zdrowej organizacji – to codzienny wybór i sposób na życie w naszej firmie.
Liz Townsend, dyrektor operacyjny w firmie My Fit Foods
 
Przez ponad dekadę stosowałem podejście Lencioniego w zarządzaniu departamentami, którymi kieruję, i to podejście nigdy mnie nie zawiodło.
Rick Friedel, wiceprezes AT&T Service Management
 
Nasze zespoły i nasi przywódcy na poważnie przyjęli metodologię Lencioniego. Wprowadzamy w życie te idee i osiągamy rezultaty potwierdzające, że to działa.
David Gordon, dyrektor operacyjny w The Cheesecake Factory
 
W książce Przewaga Lencioni odrzuca korporacyjny „bełkot” rodzący kulturę obstrukcji i ociągania się, a pokazuje przywódcom każdego szczebla, jak budować kulturę produktywności i komunikacji.
Dave Ramsey, autor bestsellerów „New York Timesa” i gospodarz popularnych programów radiowych o zasięgu ogólnokrajowym
 

 

źródło opisu: Helion

źródło okładki: Helion

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd