Emocje dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
10 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
2
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788380953031
liczba stron
280
język
polski

Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego...

Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają.

W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202–214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego.

Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn.

Prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz

 

źródło opisu: http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/emocje-dzieci-...(?)

źródło okładki: http://impulsoficyna.com.pl/okladki/big/978-83-8095-303-1.jpg?v=0

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (10)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2
MAnia | 2017-06-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 13 czerwca 2017

Bardzo wartosciowa pozycja zarowno dla rodzicow jak nauczycieli. Przypomina o swiecie dzieciecym, o jego duzych i malych sprawach, o percepcji rzeczywistosci jakze odmiennej od swiata doroslych. Warto te ksiazke przeczytac aby madrze ksztaltowac dziecinstwo naszych dzieci.

książek: 780
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 24 maja 2017
książek: 2983
Khaleesi | 2017-11-02
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 711
Ola | 2017-10-15
książek: 1649
Iwona93 | 2017-09-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 271
highart | 2017-08-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 292
gosia2412 | 2017-07-11
Na półkach: Teraz czytam
książek: 3044
kaka84k | 2017-06-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2525
gattara | 2017-06-07
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 162
zuchBasieńka | 2017-05-28
Na półkach: Chcę przeczytać
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd