Rockowy armagedon
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Tytuł oryginału:
- The Armageddon Rag
- Wydawnictwo:
- Zysk i S-ka
- Data wydania:
- 2005-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-01-01
- Data 1. wydania:
- 2013-02-01
- Liczba stron:
- 479
- Czas czytania
- 7 godz. 59 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788372987679
- Tłumacz:
- Michał Jakuszewski
- Tagi:
- dark fantasy; spisek; muzyka rockowa; legendarne grupy rockowe; rewolucja lat sześćdziesiatych
W tej książce George R. R. Martin stworzył mrożącą krew w żyłach opowieść o morderstwach, szaleństwie i rewolucji, zdumiewający thriller o latach sześćdziesiątych i osiemdziesiątych, a także o siłach, które nadały kształt pokoleniu - pokoju, miłości i rock and rollu.
Sandy Blair był w latach sześćdziesiątych cenionym undergroundowym dziennikarzem, a obecnie stał się znanym powieściopisarzem. Ma piękny sportowy samochód, żyje z przebojową businesswoman i jest właścicielem połowy domu w Nowym Jorku. Mimo to nie czuje się szczęśliwy. Ugrzązł na trzydziestej siódmej stronie swej czwartej powieści, agent grozi mu, że zerwie z nim stosunki, jego przyjaciółka robi to samo i nie opuszcza go poczucie, że jego najlepsze lata nieodwracalnie minęły.
Gdy redaktor gazety, do której ongiś pisał, prosi go niespodziewanie o napisanie reportażu o brutalnym morderstwie Jamiego Lyncha, menażera legendarnej supergrupy z lat sześćdziesiątych - The Nazgul - korzysta z tej szansy bez zastanowienia. Prześladowany przez wspomnienia przeszłości i wizje przyszłości, przemierza kraj w poszukiwaniu zabójcy Lyncha. Spotyka starych przyjaciół i odkrywa niezwykły spisek mający na celu wskrzeszenie rewolucji lat sześćdziesiątych dzięki mocy muzyki rockowej. Sandy mimo woli staje się kluczowym aktorem w niebezpiecznym dramacie złożonym z tekstów klasycznego albumu Nazguli "Music to Wake the Dead".
Opleciona wokół muzyki lat sześćdziesiątych powieść znakomicie oddaje ducha pokolenia. George R. R. Martin wykorzystał owego ekscentrycznego, ekscytującego, pełnego sprzeczności ducha, by opowiedzieć wspaniałą, ekscytującą i wzruszającą historię.
"George R. R. Martin zabiera nas w szaloną, melodramatyczną, halucynacyjną i przepojoną mistycyzmem podróż przez dwa ostatnie dziesięciolecia. Książka jest wspaniale napisana. Nie mogłem się od niej oderwać. Było mi żal, gdy się skończyła."
Timothy Leary
"Cóż za opowieść - przesycona nostalgią i ekstazą, przemawiająca do każdego! Jest pełna napięcia i dowodzi, że gdy George R. R. Martin nie pisze fantastyki, jest jeszcze większym mistrzem.Sandy Blair był w latach sześćdziesiątych cenionym undergroundowym dziennikarzem, a obecnie stał się znanym powieściopisarzem. Ma piękny sportowy samochód, żyje z przebojową businesswoman i jest właścicielem połowy domu w Nowym Jorku. Mimo to nie czuje się szczęśliwy. Ugrzązł na trzydziestej siódmej stronie swej czwartej powieści, agent grozi mu, że zerwie z nim stosunki, jego przyjaciółka robi to samo i nie opuszcza go poczucie, że jego najlepsze lata nieodwracalnie minęły.
Gdy redaktor gazety, do której ongiś pisał, prosi go niespodziewanie o napisanie reportażu o brutalnym morderstwie Jamiego Lyncha, menażera legendarnej supergrupy z lat sześćdziesiątych - The Nazgul - korzysta z tej szansy bez zastanowienia. Prześladowany przez wspomnienia przeszłości i wizje przyszłości, przemierza kraj w poszukiwaniu zabójcy Lyncha. Spotyka starych przyjaciół i odkrywa niezwykły spisek mający na celu wskrzeszenie rewolucji lat sześćdziesiątych dzięki mocy muzyki rockowej. Sandy mimo woli staje się kluczowym aktorem w niebezpiecznym dramacie złożonym z tekstów klasycznego albumu Nazguli "Music to Wake the Dead".
"George R. R. Martin zabiera nas w szaloną, melodramatyczną, halucynacyjną i przepojoną mistycyzmem podróż przez dwa ostatnie dziesięciolecia. Książka jest wspaniale napisana. Nie mogłem się od niej oderwać. Było mi żal, gdy się skończyła."
Timothy Leary
"Cóż za opowieść - przesycona nostalgią i ekstazą, przemawiająca do każdego! Jest pełna napięcia i dowodzi, że gdy George R. R. Martin nie pisze fantastyki, jest jeszcze większym mistrzem."
Tony Hillerman, laureat nagrody im. Edgara Allana Poe
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 340
- 313
- 77
- 7
- 7
- 6
- 5
- 5
- 5
- 3
Opinia
Muzyka rockowa, bunt, niezgoda na bycie dorosłym i poważnym, Hipisi, chęć powrotu do lat młodości, kiedy miało się cel i dążyło do niego ze wszystkich sił. Niesamowity zespół, który wyznaczał drogę całemu pokoleniu, i jego zamordowany wokalista. Czy można zmienić historię, czy sprawy wyglądające na beznadziejne da się uratować? Jak łatwo manipulować człowiekiem, ile żalu jest w nas i ilu rzeczy nie potrafimy zapomnieć...
A przy okazji książka na niesamowite zakończenie, któego nigdy bym się nie spodziewała. A przecież zaczyna się jak typowy kryminał-morderstwo i pogrążony w niemocy twórczej pisarz, która ma dla gazety, w której kiedys pracował, napisać artykuł o nim. Akcja rozwija się w sposób wręcz nieprawdopodobny i zaskakujący. Autor ma sporą wiedzę muzyczną (interesuję się tematem, więc jest dla mnie ważne choćby to, czy podaje marki gitar-wiedza Martina w pełni mnie zadawala), całkiem dobry styl...
No właśnie, styl. Spodoba się miłosnikom kryminałów dla dorosłych. Ale ja go nie lubię. Drażni mnie, od kiedy pierwszy raz podwędziłam mamie poważny kryminał. Jest mało artystyczny, niewysublimowany, bez charakteru (możliwe, że wina tłumacza...), i nudzi kogoś, kto uwielbia np. Terry'ego Pratchetta.
Kolejna wada to depresyjność. Jestem młoda i całe życie przede mną, a czytając te książkę czuję się stara i bez perspektyw. Wskazuje to na posiadanie przez autora dużego daru do ukazywania emocji w książce- po prostu w końcu zaczęłam czuć się jak główny bohater. Ale jestem uczniem, i muszę czytać mnóstwo smutnych, depresyjnych lektur... I po prostu mam dość. Od popkultury wymagam choc trochę poczucia humoru. Pod koniec u Martina się to poprawia... Ale dopiero zupełnie na koniec.
Ogólnie wysoko oceniam tę książkę, ale głównie przez ten styl pisania, nie jest dla mnie perełką.
Muzyka rockowa, bunt, niezgoda na bycie dorosłym i poważnym, Hipisi, chęć powrotu do lat młodości, kiedy miało się cel i dążyło do niego ze wszystkich sił. Niesamowity zespół, który wyznaczał drogę całemu pokoleniu, i jego zamordowany wokalista. Czy można zmienić historię, czy sprawy wyglądające na beznadziejne da się uratować? Jak łatwo manipulować człowiekiem, ile żalu...
więcej Pokaż mimo to