6 (1 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788378679462
liczba stron
116
kategoria
literatura faktu
język
polski

Droga żelazna warszawsko – wiedeńska autorstwa Piotra Pawlickiego jest pracą napisaną z okazji pięćdziesięciolecia powstania tego szlaku kolejowego. Autor opisuje historię kolejnictwa, maszyny parowej i telegrafu, aby utrwaliś w pamięci czytelników nazwiska, którym zawdzięczamy techniczną rewolucję. Ten mający niecałe trzysta trzydzieści kilometrów trakt był pierwszą żelazną drogą Królestwa...

Droga żelazna warszawsko – wiedeńska autorstwa Piotra Pawlickiego jest pracą napisaną z okazji pięćdziesięciolecia powstania tego szlaku kolejowego. Autor opisuje historię kolejnictwa, maszyny parowej i telegrafu, aby utrwaliś w pamięci czytelników nazwiska, którym zawdzięczamy techniczną rewolucję. Ten mający niecałe trzysta trzydzieści kilometrów trakt był pierwszą żelazną drogą Królestwa Polskiego. Miał on ówcześnie ogromne znaczenie gospodarcze. Autor szczegółowo opisuje tu historię jej budowy, koszt, tabor oraz dochody, jakie przynosiła w ciągu swojego istnienia, wydatki poniesione na jej budowę i wyposażenie, zarządców i wiele innych.

 

źródło opisu: http://www.volumina.pl/piotr-pawlicki-droga-zelazn...(?)

źródło okładki: http://www.volumina.pl/piotr-pawlicki-droga-zelazn...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 628
Marcin Kowalczyk | 2014-10-13
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Kolej
Przeczytana: 13 października 2014

Publikacja "Droga Żelazna Warszawsko - Wiedeńska" to reprint z 1897 roku wydany przez voluminę. Twarda tekturowa okładka zawiera wewnątrz dobrej jakości papier. Publikacja pisana była z okazji 50 lecia tejże linii kolejowej.Pierwsze rozdziały opowiadają o kolejach ogólnie. Są pełne zachwytu dla nowego wynalazku i daleko wybiegają w przód wróżąc mu świetlaną przyszłość. Co do historii to mam jedną uwagę, gdzie podziała się linia Wrocław - Oława z 1842 roku ?
Książka opowiada głównie o stronie administracyjnej kolei. Jej funkcjonowaniu z pozycji urzędniczej machiny. Dlatego dowiemy się jakie umowy podpisano, jakie kasy oszczędnościowe powstały i kto jakie stanowisko pełnił. Na próżno szukać w niej taboru czy technikaliów.
Publikacja znudzi zwykłego czytelnika. Jest mało barwna i pisana dość topornym językiem. Jest przeznaczona dla maniaków żelaznych szlaków i to takich zatwardziałych. Jej objętość jest niewielka więc szybko można przez nią przebrnąć. Czy coś zostaje ? U...

książek: 21063
Bogusław | 2016-11-15
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 236
cARTon | 2016-11-13
Na półkach: Chcę przeczytać, Kolej
książek: 4257
Delur | 2016-01-22
Na półkach: Chcę przeczytać
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd