Gospodarka niewinnego oszustwa: prawda naszych czasów
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- The economics of innocent fraud: truth for our time
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2005-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-01-01
- Liczba stron:
- 80
- Czas czytania
- 1 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8388970267
- Tłumacz:
- Grzegorz Łuczkiewicz
- Tagi:
- gospodarka korporacja biznes ekonomia biurokracja
Światowej sławy ekonomista skupia się dziś na przekonaniach ekonomicznych, na przebiegłości i na przywództwie politycznym, na błędach, które wciąż się utrzymują, i na tym, dokąd nas one prowadzą.
John Kenneth Galbraith przez długi czas zajmował miejsce w samym centrum amerykańskiej gospodarki, piastując odpowiedzialne stanowiska w czasach Nowego Ładu, II wojny światowej i później, kierując polityką i debatą gospodarczą. Jego nowa, cięta książka to destylat całego życia doświadczeń w sektorze publicznym i prywatnym; stanowi jadowitą krytykę aktualnego stanu spraw.
Podnosząc alarm w sprawie rosnącego rozziewu pomiędzy rzeczywistością a konwencjonalną wiedzą" (określenie jego autorstwa", Galbraith opowiada między innymi, w jaki sposób doszliśmy do punktu, w którym sektor prywatny osiągnął bezprecedensowy wpływ na sektor publiczny. Ustąpiliśmy bez reszty przekonaniu, które służy sobie samemu, oraz "pomysłowemu nonsensowi", czyli po prostu oszustwu. nastąpiło to kosztem gospodarki, skutecznego rządu i świata przedsiębiorczości.
Uderzająca w szczególności jest zasadnicza siła korporacji oraz przejście władzy od akcjonariuszy i członków rad nadzorczych w ręce kierowników. jaskrawym przejawem oszustwa są wciąż utrzymywane pozory władzy akcjonariusza, które mylą nawet bezpośrednio zainteresowanych. W istocie jednak za względu na skalę i złożoność nowoczesnej korporacji decydująca władza musi przechodzić do kierownictwa. Władza kierownictwa, nieuchronnie kierującego się własnym interesem, sięga głęboko w stronę rządu - w tak zwany sektor publiczny, Zjawisko to jest szczególnie widoczne i niebezpieczne w przypadku takich spraw jak polityka militarna, ochrona środowiska oraz - co oczywiste - podatki. Pomimo to jednak wciąż stanowczo mówi się o sektorze publicznym.
Czy oszustwo może być niewinne? Galbraith odpowiada na to pytanie w swym niezrównanym stylu. Jego nienaganny, cierpki i surowy komentarz jest istotną lekturą dla wszystkich, którzy troszczą się o przyszłość Stanów Zjednoczonych. Książka niniejsza jest szczególnie ważna w roku wyborów, lecz odnosi się zasadniczo do przyszłości w skali znacznie szerszej.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 13
- 11
- 6
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Małej objętości książka Galbraitha, która za punkt honoru przyjmuje sobie napiętnowanie działania korporacji oraz po części szeroko rozumianego advertisingu. Niektóre uwagi trafne, ale bywają też takie pozbawione analizy i uzasadnienia. Choć głównym wątkiem jest walka pomiędzy prywatnym a publicznym, widać lekki zwrot Galbraitha ku etatyzmowi. Co rusz rzucane jest pojęcie "oszustwo", choć tak na prawdę dla obeznanego w temacie czytelnika niewiele jest odkrywczych spostrzeżeń autora.
Małej objętości książka Galbraitha, która za punkt honoru przyjmuje sobie napiętnowanie działania korporacji oraz po części szeroko rozumianego advertisingu. Niektóre uwagi trafne, ale bywają też takie pozbawione analizy i uzasadnienia. Choć głównym wątkiem jest walka pomiędzy prywatnym a publicznym, widać lekki zwrot Galbraitha ku etatyzmowi. Co rusz rzucane jest pojęcie...
więcej Pokaż mimo to