Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

The Philosophy of Science Fiction Film

Książka jest przypisana do serii/cyklu "The Philosophy of Popular Culture". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: University Press of Kentucky
6 (1 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
0813192609
liczba stron
240
słowa kluczowe
Philosophy, science fiction
kategoria
filozofia i etyka
język
angielski

The science fiction genre maintains a remarkable hold on the imagination and enthusiasm of the filmgoing public, captivating large audiences worldwide and garnering ever-larger profits. Science fiction films entertain the possibility of time travel and extraterrestrial visitation and imaginatively transport us to worlds transformed by modern science and technology. They also provide a medium...

The science fiction genre maintains a remarkable hold on the imagination and enthusiasm of the filmgoing public, captivating large audiences worldwide and garnering ever-larger profits. Science fiction films entertain the possibility of time travel and extraterrestrial visitation and imaginatively transport us to worlds transformed by modern science and technology. They also provide a medium through which questions about personal identity, moral agency, artificial consciousness, and other categories of experience can be addressed. In The Philosophy of Science Fiction Film, distinguished authors explore the storylines, conflicts, and themes of fifteen science fiction film classics, from Metropolis to The Matrix. Editor Steven M. Sanders and a group of outstanding scholars in philosophy, film studies, and other fields raise science fiction film criticism to a new level by penetrating the surface of the films to expose the underlying philosophical arguments, ethical perspectives, and metaphysical views. Sanders's introduction presents an overview and evaluation of each essay and poses questions for readers to consider as they think about the films under discussion.The first section, "Enigmas of Identity and Agency," deals with the nature of humanity as it is portrayed in Blade Runner, Dark City, Frankenstein, Invasion of the Body Snatchers, and Total Recall. In the second section, "Extraterrestrial Visitation, Time Travel, and Artificial Intelligence," contributors discuss 2001: A Space Odyssey, The Terminator, 12 Monkeys, and The Day the Earth Stood Still and analyze the challenges of artificial intelligence, the paradoxes of time travel, and the ethics of war. The final section, "Brave Newer World: Science Fiction Futurism," looks at visions of the future in Metropolis, The Matrix, Alphaville, and screen adaptations of George Orwell's 1984.

 

źródło opisu: The University Press of Kentucky 2008

źródło okładki: The University Press of Kentucky

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 656
Bartosz Bolechów | 2013-06-13
Przeczytana: 13 marca 2013

Opinia zaznaczona jako spoiler. Pokaż ją.

W 2008 roku w bardzo ciekawej serii wydawniczej poświęconej analizie problematyki filozoficznej zawartej w kulturze popularnej ukazała się praca omawiająca filozofię filmu science fiction. Jest to warta przeczytania, choć nierówna książka - niektóre eseje prezentują bardzo wysoki poziom, podczas gdy inne rozczarowują i irytują. Co ciekawe, najsilniej zaznaczoną perspektywą filozoficzną jest egzystencjalizm, a najczęściej wymienianym z filozofów - Martin Heidegger.

Opracowanie podzielono na trzy części, poświęcone typowym wątkom pojawiającym się w sf:
Zagadka tożsamości i działania.
Pozaziemskie wizyty, podróże w czasie i sztuczna inteligencja.
Nowy wspaniały świat: futuryzm science fiction.

Ogółem mamy tu 12 esejów (po 4 w każdej z części) poświęconych następującym filmom: "Blade Runner" (nie znoszę polskiego tytułu!), "Mroczne miasto", ""Pamięć absolutna", "Inwazja porywaczy ciał", "Frankenstein", "Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia", "Terminator", "12 małp", "Odyseja...

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd