Leniwe maskotki, rekiny na smyczy. W co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety
282 str.
4 godz. 42 min.
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Jacek Santorski & Co
- Data wydania:
- 2005-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-01-01
- Liczba stron:
- 282
- Czas czytania
- 4 godz. 42 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8360207089
Dlaczego kobiety to rekiny na smyczy? Dlaczego mężczyźni to leniwe maskotki? Co ma seks wspólnego z szarlotką? Dlaczego niektórzy mężczyźni przypominają gupiki? Co zakupy mają wspólnego z władzą? Dlaczego wiara w rycerza w lśniącej zbroi szkodzi kobiecemu zdrowiu? Co ma wspólnego porno z homarem? Dlaczego faceci nie nadają się zakupoholików? Gdzie występuje facecik-pasztecik? Komu potrzebna szatnia na facetów? Kto jest lepiej dostosowany do kultury konsumpcji mężowie czy damy? Jeżeli chcesz wiedzieć, a nie masz kogo zapytać, zajrzyj do tej książki.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 118
- 81
- 19
- 5
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Leniwe maskotki, rekiny na smyczy. W co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety
Dodaj cytat
Opinia
Do sięgnięcia po tę książkę zachęcił mnie podtytuł – „w co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety”. Jednakze, mimo kilku podejść i szczerych chęci – nie zdzierżyłam. Razi nie tylko styl autora, zdecydowanie bardziej publicystyczny niż naukowy (a w dodatku, jak dla mnie, strasznie pretensjonalny), ale przede wszystkim... No cóż:
Kultura konsumpcyjna jest według pana Szlendaka dobra dla kobiet, bo lubią robić zakupy, a zła dla mężczyzn, bo „nie pozwala im realizować wrodzonej ambicji” (no tak, kto dzisiaj widział realizującego się zawodowo mężczyznę?). Całe strony poświęca on na opis, jak to kobieta w supermarkecie celebruje wybieranie produktów i jaką radość jej to sprawia. Sugerowałabym, że wybór mąki, mleka i pasztetu dobrej jakości i o przystępnej cenie to nie tyle typowo kobieca rozrywka, co obowiązek większości kobiet zajmujących się domem. Czego jeszcze dowiedziałam się z tej oto na wskroś naukowej pozycji? Na przykład, że prostytutki z trzeciego świata tak naprawdę mają fajnie, bo kto by się przejmował biedą i sprzedawaniem swojego ciała bogatym podstarzałym europejczykom za grosze, które trzeba następnie wysłać rodzinie na wsi – one czują władzę nad klientem!
Podobały mi się również wrażenia autora z wakacji. Wniosek jest taki, że niedoskonałe i postarzałe ciała są obrzydliwe, a żona pana Szlendaka ma świetny biust. Gratulacje. Śmiem twierdzić, że autor sam uległ kulturze konsumpcji, która sugeruje nam, że najważniejsze to być młodym, pięknym, szczupłym, bardzo męskim mężczyzną i bardzo kobiecą kobietą. A w osiagnięciu tegoż celu pomogą odpowiednie stroje, kosmetyki, siłownia, fitness, gry komputerowe, prasa kobieca itd.
Do sięgnięcia po tę książkę zachęcił mnie podtytuł – „w co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety”. Jednakze, mimo kilku podejść i szczerych chęci – nie zdzierżyłam. Razi nie tylko styl autora, zdecydowanie bardziej publicystyczny niż naukowy (a w dodatku, jak dla mnie, strasznie pretensjonalny), ale przede wszystkim... No cóż:
więcej Pokaż mimo toKultura konsumpcyjna jest...