Leniwe maskotki, rekiny na smyczy. W co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety

Okładka książki Leniwe maskotki, rekiny na smyczy. W co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety
Tomasz Szlendak Wydawnictwo: Jacek Santorski & Co poradniki
282 str. 4 godz. 42 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
Jacek Santorski & Co
Data wydania:
2005-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2005-01-01
Liczba stron:
282
Czas czytania
4 godz. 42 min.
Język:
polski
ISBN:
8360207089
Średnia ocen

                6,7 6,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Nowe praktyki kulturowe Polaków Krzysztof Olechnicki, Tomasz Szlendak
Ocena 6,7
Nowe praktyki ... Krzysztof Olechnick...
Okładka książki Grupy rekonstrukcji historycznej. Edukacja i konsumowanie przeszłości Arkadiusz Karwacki, Krzysztof Olechnicki, Tomasz Szlendak
Ocena 4,0
Grupy rekonstr... Arkadiusz Karwacki,...
Okładka książki Napięcia, starcia,rozładowania. Samotna gra w kręgle w obszarze kultury Arkadiusz Karwacki, Tomasz Szlendak
Ocena 0,0
Napięcia, star... Arkadiusz Karwacki,...
Okładka książki Wysokie Obcasy Extra - nr 4/19, wrzesień 2013 Raja Alem, Brené Brown, Andrzej Gryżewski, Agnieszka Kręglicka, Angelika Kuźniak, Czesław Mozil, Krystyna Naszkowska, Tomasz Szlendak, Elżbieta Wittlin Lipton, Dorota Wodecka
Ocena 7,0
Wysokie Obcasy... Raja Alem, Brené Br...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,7 / 10
67 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
1238
55

Na półkach: ,

Do sięgnięcia po tę książkę zachęcił mnie podtytuł – „w co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety”. Jednakze, mimo kilku podejść i szczerych chęci – nie zdzierżyłam. Razi nie tylko styl autora, zdecydowanie bardziej publicystyczny niż naukowy (a w dodatku, jak dla mnie, strasznie pretensjonalny), ale przede wszystkim... No cóż:
Kultura konsumpcyjna jest według pana Szlendaka dobra dla kobiet, bo lubią robić zakupy, a zła dla mężczyzn, bo „nie pozwala im realizować wrodzonej ambicji” (no tak, kto dzisiaj widział realizującego się zawodowo mężczyznę?). Całe strony poświęca on na opis, jak to kobieta w supermarkecie celebruje wybieranie produktów i jaką radość jej to sprawia. Sugerowałabym, że wybór mąki, mleka i pasztetu dobrej jakości i o przystępnej cenie to nie tyle typowo kobieca rozrywka, co obowiązek większości kobiet zajmujących się domem. Czego jeszcze dowiedziałam się z tej oto na wskroś naukowej pozycji? Na przykład, że prostytutki z trzeciego świata tak naprawdę mają fajnie, bo kto by się przejmował biedą i sprzedawaniem swojego ciała bogatym podstarzałym europejczykom za grosze, które trzeba następnie wysłać rodzinie na wsi – one czują władzę nad klientem!
Podobały mi się również wrażenia autora z wakacji. Wniosek jest taki, że niedoskonałe i postarzałe ciała są obrzydliwe, a żona pana Szlendaka ma świetny biust. Gratulacje. Śmiem twierdzić, że autor sam uległ kulturze konsumpcji, która sugeruje nam, że najważniejsze to być młodym, pięknym, szczupłym, bardzo męskim mężczyzną i bardzo kobiecą kobietą. A w osiagnięciu tegoż celu pomogą odpowiednie stroje, kosmetyki, siłownia, fitness, gry komputerowe, prasa kobieca itd.

Do sięgnięcia po tę książkę zachęcił mnie podtytuł – „w co kultura konsumpcyjna przemieniła mężczyzn i kobiety”. Jednakze, mimo kilku podejść i szczerych chęci – nie zdzierżyłam. Razi nie tylko styl autora, zdecydowanie bardziej publicystyczny niż naukowy (a w dodatku, jak dla mnie, strasznie pretensjonalny), ale przede wszystkim... No cóż:
Kultura konsumpcyjna jest...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    118
  • Przeczytane
    81
  • Posiadam
    19
  • Ulubione
    5
  • Teraz czytam
    4
  • Socjologia
    4
  • Psychologia
    2
  • 4. Czytałam na studiach
    1
  • Napisane w XXI wieku
    1
  • Chcę w prezencie
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także