Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Kenji Mizoguchi i wyobraźnia melodramatyczna

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
6,67 (3 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
1
6
0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
ISBN
978-83-233-3334-0
liczba stron
195
słowa kluczowe
kino japońskie, film, kino,
język
polski
dodała
Revenga

"Kenji Mizoguchi jest tym dla historii kina, kim Bach dla muzyki, Cervantes dla literatury, Szekspir dla teatru, Tycjan dla malarstwa – tym największym”, pisał przed laty Jean Douchet. Słowa francuskiego krytyka, choć wydają się nieco przesadne, wyrażają przekonanie o szczególnym wkładzie japońskiego reżysera w rozwój sztuki filmowej. W świadomości współczesnego widza Mizoguchi pozostaje...

"Kenji Mizoguchi jest tym dla historii kina, kim Bach dla muzyki, Cervantes dla literatury, Szekspir dla teatru, Tycjan dla malarstwa – tym największym”, pisał przed laty Jean Douchet. Słowa francuskiego krytyka, choć wydają się nieco przesadne, wyrażają przekonanie o szczególnym wkładzie japońskiego reżysera w rozwój sztuki filmowej. W świadomości współczesnego widza Mizoguchi pozostaje jednak w cieniu innych mistrzów, zwłaszcza Akiry Kurosawy, jego twórczość znana jest bowiem nielicznym i to przede wszystkim z dzieł, które powstały w ostatnich latach życia. W swoim czasie należał do grona artystów najczęściej nagradzanych na międzynarodowych festiwalach, znawcy widzieli w nim prekursora kina autorskiego, w filmach dostrzegali ucieleśnienie zasad dalekowschodniej estetyki, pisali o niepowtarzalnym stylu i wyrafinowanym pięknie kadrów. Książka Krzysztofa Loski jest pierwszą w Polsce monografią Mizoguchiego, omawiającą nie tylko najsłynniejsze dokonania tego reżysera, lecz także wczesne utwory, zrealizowane jeszcze w epoce kina niemego. Krakowski filmoznawca analizuje całą twórczość w szerokim kontekście kulturowym i historycznym, wskazuje na stałe motywy przewodnie oraz sposób wykorzystania różnych konwencji gatunkowych, najwięcej uwagi
poświęca jednak działaniu wyobraźni melodramatycznej, będącej – jego zdaniem – zasadniczym składnikiem japońskiej wrażliwości.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012

źródło okładki: http://www.wuj.pl/page,produkt,prodid,1903,strona,...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (16)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 691
Czarownica_Zła | 2015-02-12
Przeczytana: 19 listopada 2015
książek: 427
Lenaila | 2014-02-12
Na półkach: Przeczytane
książek: 2886
starshefa | 2013-04-14
Na półkach: Przeczytane, 2012
Przeczytana: listopad 2012
książek: 1213
Iheartzombies | 2016-04-10
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 718
książek: 4572
ania092 | 2016-01-23
książek: 1141
Natalia | 2015-11-20
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 371
taniec_chochola | 2015-11-19
książek: 1319
Albert | 2015-09-30
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 306
daogeeka | 2015-09-28
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 6 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd