Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Realne spojrzenie. Teoria filmu po Lacanie

Tłumaczenie: Kuba Mikurda
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Idee". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Krytyka Polityczna
5,75 (4 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
1
6
0
5
1
4
0
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Real gaze. Film theory after Lacan
data wydania
ISBN
978-83-61006-01-5
liczba stron
266
słowa kluczowe
film, teoria
język
polski
dodał
hstr

Co pragniemy zobaczyć, gdy idziemy do kina? Na czym polega psychiczna siła suspensu, montażu równoległego, urwanego zakończenia? Czy romantyczny finał może łagodzić antagonizmy społeczne? Jak rozpoznać polityczny potencjał kina? „Wraz z nową lacanowską teorią filmu, teoretyk nie toczy już bojów z kinem, ale staje się jego sprzymierzeńcem” − pisze Todd McGowan. Opublikowane w 2007 roku Realne...

Co pragniemy zobaczyć, gdy idziemy do kina? Na czym polega psychiczna siła suspensu, montażu równoległego, urwanego zakończenia? Czy romantyczny finał może łagodzić antagonizmy społeczne? Jak rozpoznać polityczny potencjał kina?

„Wraz z nową lacanowską teorią filmu, teoretyk nie toczy już bojów z kinem, ale staje się jego sprzymierzeńcem” − pisze Todd McGowan. Opublikowane w 2007 roku Realne spojrzenie to ambitny projekt teoretyczny, który − w przeciwieństwie do psychoanalitycznej teorii kina z lat 70. − nie ogranicza się do kilku kanonicznych tekstów Jacquesa Lacana. McGowan rozwija wątki podejmowane w latach 90. przez Joan Copjec i Slavoja Žižka − pokazuje jak kino aranżuje spotkania z tytułowym „realnym spojrzeniem”, jak uderza w tożsamość widza, a tym samym − choćby przelotnie − zrywa z ideologią i ukazuje umowność porządku społeczno-symbolicznego.
W serii krótkich rozdziałów McGowan pisze kolejno o filmach Stanleya Kubricka, Spike’a Lee, Michaela Manna, Federico Felliniego, Nowej Fali, Orsona Wellesa, Claire Denis, włoskiego neorealizmu, Rona Howarda, Stevena Spielberga, D.W. Griffitha, Andrieja Tarkowskiego, Alaina Resnaisa, Wima Wendersa i Davida Lyncha.

 

źródło opisu: www.krytykapolityczna.pl

źródło okładki: http://www.krytykapolityczna.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (37)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2737
starshefa | 2014-09-07
Na półkach: Przeczytane, 2012
Przeczytana: 2012 rok
książek: 1280
jestemlisek | 2014-02-17
Na półkach: Przeczytane
książek: 556
Sztukmistrz | 2013-07-08
Na półkach: Przeczytane
książek: 512
damageshealth | 2011-11-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 294
holthx | 2016-05-20
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 571
agata | 2016-05-02
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 693
książek: 988
vatha | 2016-02-21
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 181
xastriidx | 2016-02-01
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 27 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd