Supermarket kultury. Globalna kultura – jednostkowa tożsamość

Okładka książki Supermarket kultury. Globalna kultura – jednostkowa tożsamość
Gordon Mathews Wydawnictwo: Państwowy Instytut Wydawniczy Seria: Biblioteka Myśli Współczesnej publicystyka literacka, eseje
307 str. 5 godz. 7 min.
Kategoria:
publicystyka literacka, eseje
Seria:
Biblioteka Myśli Współczesnej
Tytuł oryginału:
Global Culture/Local Indetity. Searching for Home in the Cultural Supermarket
Wydawnictwo:
Państwowy Instytut Wydawniczy
Data wydania:
2005-05-01
Data 1. wyd. pol.:
2005-05-01
Liczba stron:
307
Czas czytania
5 godz. 7 min.
Język:
polski
ISBN:
8306029526
Tłumacz:
Ewa Klekot
Tagi:
globalizm kultura Daleki Wschód Zachód konsumpcjonizm tradycja tradycjonalizm
Średnia ocen

                6,5 6,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,5 / 10
58 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
4213
152

Na półkach:

Czy zwróciliście uwagę, że dzięki nowym mediom (prasie, radiu, telewizji, książkom, a ostatnio Internetowi) mamy więcej wspólnego z osobami z innych miast, krajów czy kontynentów podzielającymi nasze zainteresowania (np. muzyką heavymetalową) niż z członkami tej samej społeczności (mieszkańcami tego samego osiedla, miasta czy kraju), ale o innych zainteresowaniach, albo – nie daj Boże – należącymi do innego pokolenia? Innymi słowy, łatwiej dziś porozumieć się z innym metalowcem z Bułgarii czy Argentyny, niż z własnymi rodzicami czy dziadkami. Więzi tradycji zostały zerwane, nasze zakorzenienie w niej odgrywa coraz mniejszą rolę w życiu współczesnego człowieka. Tradycyjne więzi pionowe zastąpione zostały dobrowolnymi powiązaniami poziomymi. Tradycja, w której wychowywały się kolejne pokolenia, nie jest już czymś na kształt fatum, co zostaje dane raz na zawsze w momencie narodzin. Obecnie jest ona zaledwie jedną z opcji wyboru w supermarkecie kultury. Możemy oczywiście żyć zgodnie z nią, ale już wcale nie ma takiego przymusu. Wszelkie instytucje tożsamości kulturowej zostały zakwestionowane.

Czytaj całość: http://ohistorii.blogspot.com/2013/01/normal-0-21-false-false-false-pl-x-none_19.html

Czy zwróciliście uwagę, że dzięki nowym mediom (prasie, radiu, telewizji, książkom, a ostatnio Internetowi) mamy więcej wspólnego z osobami z innych miast, krajów czy kontynentów podzielającymi nasze zainteresowania (np. muzyką heavymetalową) niż z członkami tej samej społeczności (mieszkańcami tego samego osiedla, miasta czy kraju), ale o innych zainteresowaniach, albo –...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    77
  • Chcę przeczytać
    72
  • Posiadam
    4
  • Japonia
    3
  • Socjologia
    3
  • Biblioteka Myśli Współczesnej
    3
  • Kulturoznawstwo
    2
  • Azja
    2
  • Japonia
    2
  • Edukacja i rozwój
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Supermarket kultury. Globalna kultura – jednostkowa tożsamość


Podobne książki

Przeczytaj także