Supermarket kultury. Globalna kultura – jednostkowa tożsamość
- Kategoria:
- publicystyka literacka, eseje
- Seria:
- Biblioteka Myśli Współczesnej
- Tytuł oryginału:
- Global Culture/Local Indetity. Searching for Home in the Cultural Supermarket
- Wydawnictwo:
- Państwowy Instytut Wydawniczy
- Data wydania:
- 2005-05-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-05-01
- Liczba stron:
- 307
- Czas czytania
- 5 godz. 7 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8306029526
- Tłumacz:
- Ewa Klekot
- Tagi:
- globalizm kultura Daleki Wschód Zachód konsumpcjonizm tradycja tradycjonalizm
Praca poświęcona jest zagadnieniu „globalnej” kultury w zetknięciu z silnymi tradycjami lokalnymi, reprezentowanymi przez szeroko rozumianą kulturę Dalekiego Wschodu. Z jednej strony ukazuje, jak w warunkach rozwiniętej gospodarki rynkowej, która doprowadziła do powstania „globalnego supermarketu kultury”, nowe – niegdyś obce – elementy pojawiają się na półkach tego supermarketu, z drugiej zaś poświęca wiele miejsca wyborom jednostki w warunkach, które przez konsumpcyjne nastawienie do kultury dają możliwość teoretycznie dowolnego korzystania z oferty owego supermarketu przy tworzeniu indywidualnej tożsamości. Tożsamość współczesnego mieszkańca „globalnej wioski” jest głównie tożsamością konsumenta w supermarkecie kultury, którego zachowania konsumpcyjne zdeterminowane są w takim samym stopniu przez wewnętrzne „warunki supermarketu”, jak i przez to, w której części globu się on znajduje.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 77
- 72
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Supermarket kultury. Globalna kultura – jednostkowa tożsamość
Dodaj cytat
Opinia
Czy zwróciliście uwagę, że dzięki nowym mediom (prasie, radiu, telewizji, książkom, a ostatnio Internetowi) mamy więcej wspólnego z osobami z innych miast, krajów czy kontynentów podzielającymi nasze zainteresowania (np. muzyką heavymetalową) niż z członkami tej samej społeczności (mieszkańcami tego samego osiedla, miasta czy kraju), ale o innych zainteresowaniach, albo – nie daj Boże – należącymi do innego pokolenia? Innymi słowy, łatwiej dziś porozumieć się z innym metalowcem z Bułgarii czy Argentyny, niż z własnymi rodzicami czy dziadkami. Więzi tradycji zostały zerwane, nasze zakorzenienie w niej odgrywa coraz mniejszą rolę w życiu współczesnego człowieka. Tradycyjne więzi pionowe zastąpione zostały dobrowolnymi powiązaniami poziomymi. Tradycja, w której wychowywały się kolejne pokolenia, nie jest już czymś na kształt fatum, co zostaje dane raz na zawsze w momencie narodzin. Obecnie jest ona zaledwie jedną z opcji wyboru w supermarkecie kultury. Możemy oczywiście żyć zgodnie z nią, ale już wcale nie ma takiego przymusu. Wszelkie instytucje tożsamości kulturowej zostały zakwestionowane.
Czytaj całość: http://ohistorii.blogspot.com/2013/01/normal-0-21-false-false-false-pl-x-none_19.html
Czy zwróciliście uwagę, że dzięki nowym mediom (prasie, radiu, telewizji, książkom, a ostatnio Internetowi) mamy więcej wspólnego z osobami z innych miast, krajów czy kontynentów podzielającymi nasze zainteresowania (np. muzyką heavymetalową) niż z członkami tej samej społeczności (mieszkańcami tego samego osiedla, miasta czy kraju), ale o innych zainteresowaniach, albo –...
więcej Pokaż mimo to