Najnowsze artykuły
- ArtykułyCzytasz książki? To na pewno…, czyli najgorsze stereotypy o czytelnikach i czytaniuEwa Cieślik230
- ArtykułyPodróże, sekrety i refleksje – książki idealne na relaks, czyli majówka z literaturąMarcin Waincetel11
- ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński40
- ArtykułyOgromny dom pełen książek wystawiony na sprzedaż w Anglii. Trzeba za niego zapłacić fortunęAnna Sierant13
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Carolyn Ives Gilman
3
4,3/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
4,3/10średnia ocena książek autora
110 przeczytało książki autora
150 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Clarkesworld Magazine, Issue 137, February 2018
Pat Cadigan, Carolyn Ives Gilman
0,0 z ocen
1 czytelnik 0 opinii
2018
Najnowsze opinie o książkach autora
Kroki w nieznane. Almanach fantastyki 2008 Kir Bułyczow
6,6
Ciężko ocenić tak zróżnicowany zbiór opowiadań.
Niektóre z nich to jakaś pomyłka, najgorsze "Kobieta po przejściach", naprawdę nie rozumiem jak można było je wybrać do publikacji. Niewiele lepsze "Jezus Chrystus, Reanimator", aż boli niewykorzystany potencjał. Pomijając te dwa opowiadania, całość otrzymałaby ode mnie 8 gwiazdek. Większość jest po prostu dobra, niektóre wybitne - "Śmiercionauci", "Luminous".
Najlepsze moim zdaniem to "Poza konstelacją orła" Reynoldsa, jak dla mnie to wręcz arcydzieło, autor stworzył naprawdę niesamowity klimat więc nawet jeśli nie masz czasu lub chęci czytania wszystkiego, te jest obowiązkowe.
Fantasy & Science Fiction. Edycja Polska, #3 (Lato 2010) Jeff VanderMeer
7,2
Autorem numeru jest Lucius Shepard - dla mnie autor praktycznie nie znany, wywiad z nim był nudny, bo jak mówili o jego twórczości to i tak nie wiedziałem o co chodzi. Po zaprezentowanym w numerze opowiadaniu nie jestem skory do zapoznania się z jego twórczością, nie zaiskrzyło. Może to błąd, ale tutaj nie dałem się złapać na wabik.
Lucius Shepard "Mengele" - niby nie jest źle, pomysł ciekawy, realizacja taka spokojna, wyważona, głupie to nie jest, ale jak napisałem wcześniej - nie zaiskrzyło. Takie oldschoolowe, może akurat w tamtej chwili nie na to miałem ochotę.
Carolyn Ives Gilman "Arkospływ" - po pierwszych wersach, stronach miałem przeskoczyć do następnego opowiadania. Nuda, wlecze się to się, blee. I byłby to błąd. To najlepsze opowiadanie tego numeru. Warto się zanurzyć w świat opisany w tej nowelce, warto.
Bruce Sterling " W raju" - to nie fantasy, to klasyczne love story ;-) Ją i jego dzieli wszystko. Czy znajdą dla siebie choć chwilę szczęścia? Przecież miłość pokona wszystkie przeszkody.Krótkie, więc ujdzie.
Lena Szuster "Mgielnica" - Baśń, taka klasyczna. Motywy znane, swojskie, groza taka w sam raz. Fajnie się czyta. Byle Disney się za to nie brał.
Jeff Vandermeer "Naprawianie Hanovera" - Czy można uciec od swojego przeznaczenia, swojej roli w świecie, życiu? Cóż, tutaj nie ma wielkiej miłości jak w opowiadaniu "W raju", nie jest to love story, więc tak słodko i szczęśliwie nie będzie. Fajne opowiadanie.
M. John Harrison "Wybrzeże samobójców" - opowiadań o tej tematyce mamy coraz więcej, artykuły pojawiają się w prasie codziennej, bo i intryguje i niepokoi świat przyszłości, gdzie rzeczywistość wirtualna może zastąpić tą naszą, obecną. Tutaj motywem przewodnim są gry o sportach ekstremalnych. Niezbyt przypadło mi do gustu. Tempo dość ślimacze. Dumanie takie bez polotu.
Jim Aikin "Wielce starożytny miecz elficki" - motyw stary jak świat, tutaj mamy elfy i ludzi, ale zawsze może być człowiek biały i czarny, Pan i Niewolnik, lepsza i gorsza rasa. I bunt. Nic odkrywczego, prosto, tak sobie.
Publicystyka, recenzje - nic szczególnego.