Polecane przez Stephena Kinga
Żeby być pisarzem trzeba robić dwie rzeczy: pisać (co jest dość oczywiste) i czytać! Czytać jak najwięcej! Wielkim zwolennikiem tej zasady jest Stephen King, który na swoim koncie na twitterze co jakiś czas rekomenduje książki, które zrobiły na nim dobre wrażenie. Wybraliśmy kilka tytułów, które jego zdaniem warto przeczytać.
Pod koniec maja King polecał książki na lato. Słowami: Nie mogę zapomnieć The Girls Emmy Cline i wszystkiego, co napisała Sarah Waters.
„The Girls” to debiutancka powieść Emmy Cline. Opowiada historię Evie Boyd, dziewczyny, która urzeczona rzekomą wolnością i swobodą daje się wciągnąć w sektę Charlesa Mansona. W Polsce Dziewczyny ukażą się nakładem wydawnictwa Sonia Draga 28 września.
Sary Waters chyba nie trzeba nikomu specjalnie przedstawiać. Jej książki wydaje w Polsce wydawnictwo Prószyński i S-ka. Na sierpień tego roku planowane jest wznowienie powieści Ktoś we mnie.
Lata powojenne, Anglia. Czterdziestoletni doktor Faraday trafia do podupadłej posiadłości, będącej od paru stuleci własnością Ayresów, zubożałej rodziny ziemiańskiej. Dwór, dawniej piękny i okazały, popada w ruinę. Park i ogrody zarosły chwastami, a wskazówki zegara znieruchomiały na godzinie za dwadzieścia dziewiąta. Zdziwaczała pani Ayres, jej niezależna córka i ambitny, zagubiony syn, który nigdy nie doszedł do siebie po katastrofie samolotowej, bezskutecznie próbują iść z duchem czasu.
Mijają dni i dom Ayresów staje się tłem mrocznych, niepokojących zdarzeń. Faraday nie wie, że los rodziny, której usiłuje przyjść z pomocą, nieodłącznie splecie się z jego własnym. Czy zdoła zapobiec tragedii?
Mistrzyni fabuły przygotowała dla nas kolejną niespodziankę. Jedno jest pewne: nie będziemy rozczarowani.
Lubicie książki o duchach i morderstwach? To być może przypadnie wam do gustu powieść "All things cease to appear" Elizabeth Brundage. W Polsce dostępne są trzy książki tej autorki, jej najnowsza powieść ukazała się w Stanach na początku marca tego roku. Stephen King poleca ją słowami: Duchy, morderstwo, przerażający psychopata, który wydawał się być normalny i dodatkowo pięknie napisane. Uwielbiam!
Kolejna rekomendacja Kinga, która w sierpniu będzie miała swoją polską premierę. Wdowa – Fiony Burton to thriller porównywany do Zaginionej dziewczyny i Dziewczyny z pociągu.
Przez lata Jean przemilczała wiele szczegółów zbrodni, o popełnienie której podejrzewano jej męża. Była zbyt pochłonięta rolą idealnej żony, trwającej u boku ukochanego człowieka mimo oskarżycielskich spojrzeń opinii publicznej i anonimowych pogróżek. Kiedy mężczyzna umiera, Jean zdaje sobie sprawę, że nadszedł moment, w którym może opowiedzieć swoją historię. Ale to od niej zależy, czy będzie zgodna z prawdą…
Fiona Burton była dziennikarką "The Daily Mail" oraz "Daily Telegraph", w 2008 roku rzuciła pracę i została wolontariuszką na Sri Lance. Obecnie mieszka z mężem we Francji.
„Wdowa” ukaże się w wydawnictwie Czarna Owca 17 sierpnia.
Męskie wcielenie J.K. Rowling, czyli Robert Galbraith, przypadł Kingowi do gustu. W Polsce ukazały się wszystkie trzy dotychczas napisane książki Wołanie kukułki, Jedwabnik i Żniwa zła – wydaje je poznańskie wydawnictwo Publicat.
Sugerujecie się rekomendacjami pisarzy przy wyborze lektur?
komentarze [21]
Mam na półce "Ktoś we mnie", jeszcze w starym wydaniu. Pamiętam jak trudno było je dostać, ale nie mogę powiedzieć, że nie było warto. Książka sama w sobie nie jest zła, podobał mi się klimat. Ale wszystko prowadzi trochę do niczego. Po Królu Horrów spodziewałabym się lepszych rekomendacji. Mimo wszystko spróbuję jeszcze sięgnąć po inne książki Sary Waters.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPolecał już "Dziewczynę w pociągu" i ja już za taką słabą propozycję podziękuję. I że to książka roku jeszcze... why??
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKsiążka "The Girls" Emmy Cline zapowiada się ciekawie, ale czekam na wydanie w języku polskim.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNa szczęście nie trzeba długo czekać - premiera już we wrześniu tego roku! Książka ukaże się w Polsce nakładem Wydawnictwa Sonia Draga pod tytułem "Dziewczyny".
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNiestety dwa razy przeczytałem polecane przez Kinga książki i były po prostu przeciętne.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKtoś we mnie - takie sobie, na 4 , zgrzytało mi trochę pod koniec i wcale nie takie straszne ;-) Drugiej książki nie znam.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postja za panem Kingiem raczej nie przepadam, więc jeśli miałabym się w tym przypadku kierować jego wskazówkami... to chyba raczej sobie odpuszczę i pójdę w przeciwną stronę. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUżytkownik wypowiedzi usunął konto
Ostatnia książka Waters, której brakuje mi w kolekcji! Dzięki za informację o nowym wydaniu :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWezmę jego rekomendacje pod uwagę, ale najpierw muszę w końcu nad samym Kingiem przysiąść, bo jak do tej pory tylko kilka jego książek przeczytałem. Aż wstyd, ale "Lśnienie" i "Misery" nadal na mnie czekają. W wakacje trzeba będzie popracować nad zmianą tego stanu rzeczy. :D
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZaraz po Lśnieniu zachęcam do kontynuacji - "Doktor Sen" - jeszcze lepsza książka niż część pierwsza :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTeż przeczytam w takim razie :D "Lśnienie" znam co prawda z adaptacji Kubricka, ale do źródła też trzeba sięgnąć :P Podobno "Ręka mistrza" też jest bardzo dobra. Noo i koniecznie "Mroczna Wieża" :D
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZ tym, że kontynuacja lepsza to taki żart prawda?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTeż kiedyś czytałam "Lśnienie" leżąc na plaży w Jastrzębiej Górze i muszę powiedzieć, że w takich okolicznościach przyrody książka dużo traci. Moim zdaniem to nie jest lektura na lato. W przeciwieństwie do "Pod kopułą", która jest jak najbardziej odpowiednią lekturą na wakacje. Pozdrawiam :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post""Doktor Sen" - jeszcze lepsza książka niż część pierwsza :)" - mam nadzieję, że to ironia...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJa koniecznie muszę przeczytać "Lśnienie". Też widziałam tylko film. Lubię Kinga, ale póki co jedne książki bardziej, drugie mniej. Czasem moim zdaniem za dużo nieistotnych rzeczy zawiera w książkach czym czasem buduje klimat, a czasem nudzi. Właśnie taką książką, gdzie mam mieszane uczucia jest "Ręka mistrza", bo jest niezła, ale jednak czegoś mi zabrakło, czasem była dla...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejRekomendacja ulubionego pisarza to dodatkowy smaczek, który nakłania do zwrócenia uwagi na dany tytuł. Jednak samo czytanie to już inna bajka, tutaj rekomendacja jest tylko małą zachętą. Nie miej zawsze gdzieś w głowie pozostaje myśl, że każdy człowiek jest inny, lubi coś innego i choć książka podoba się pisarzowi, w którym się zaczytuję nie oznacza, że spodoba nam się ta...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej