Opinie użytkownika
To kolejny poradnik z tego typu tematyki, który przeczytałam. Podobał mi się dlatego, że książka była sensownie podzielona na części związane z tym, gdzie socjopatia może wystąpić, czyli np rozdział o dziecku socjopacie czy współpracowniku socjopacie, a na końcu są części związane z samopomocą - jak sobie radzić z socjopatami. Porady, choć czasem zbyt ogólnikowe, są...
więcej Pokaż mimo toLubię wszystkie części Pani Bukowej, ponieważ przemawia do mnie ten rodzaj poczucia humoru. Dla mnie to jest zabawne i rozluźniające, więc sięgnęłam również po trzecią część, mimo, że są to ćwiczenia. Owszem, książka jest inna niż poprzednie, ale jest w niej wiele bukowego poczucia humoru w opisach zadań. Jest to pozycja idealna na "odprężenie" się po ciężkim dniu. Polecam...
więcej Pokaż mimo toKsiążka ta spodobała mi się bardzo - ku mojemu zaskoczeniu. Nie pasjonuję się wystrojem wnętrz i raczej stronię od tej tematyki. Jednakże tę książkę przeczytałam „jednym tchem”. Podstawy wystroju wnętrz objaśnione, nawet i opis kolorów się tu znalazł - rozróżnienie na ciepłe i zimne oraz jak je łączyć. Autorka przeszła po każdym poszczeniu w domu - nie pominęła nawet...
więcej Pokaż mimo toKsiążka Warsztaty stylu to na pewno pozycja dla tych osób, które chcą się podszkolić z tego, jak dobrze wyglądać, jednak próżno w niej szukać konkretnych wskazówek, co należy kupić, a czego bezwzględnie unikać, bo w tym sezonie jest passe. Jest to książka wbrew pozorom dla osób kreatywnych, ponieważ nie jest to standardowy zero jedynkowy poradnik. Każdy kto chce wyciągnąć...
więcej Pokaż mimo to
„Eat pretty every day” Jolene Hart to książka, która zawiera mnóstwo ciekawych wskazówek urodowych, ale nie tylko. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, iż głównym jej celem jest poprawienie urody, autorka podchodzi do tematu holistycznie. Pragnie, by osoba biorąca do ręki tę książkę, zatroszczyła się zarówno o ciało, jak i umysł.
Pozycja ta podzielona jest na cztery...
Książka Życie Zero Waste to inteligentny poradnik, który wprowadza czytelnika w tematykę ograniczania produkcji śmieci. Autorka dzieli ten swoisty styl życia na kilka podkategorii - ograniczanie odpadów w domu (i tutaj dom podzielony jest na pomieszczenia, czyli co możemy zrobić w każdym z nich, by ograniczyć produkcję zbędnych odpadów), dzieci a styl Zero Waste oraz styl...
więcej Pokaż mimo toKsiążka Wiecznie głodny? to według okładki rewolucyjny program odżywiania składający się z trzech faz: aktywacji procesu odchudzania, przeprogramowania komórek tłuszczowych oraz przejęcia kontroli nad swoim ciałem. Nasuwa mi się teraz jedna myśl: co za głupoty i banały. Póżniej doczytujemy jeszcze zdanie o braku głodzenia, efektu jojo i liczenia kalorii. Od razu wychodzę z...
więcej Pokaż mimo to
Książka Czerwień jarzębin Katarzyny Michalak to wzruszająca powieść o pokrzywdzonych przez los osobach, które pragną w życiu miłości i znalezienia swojego miejsca na ziemi. To już druga część opowieści o trzech przystojnych braciach, którzy mimo wielu przeciwności dochodzą do ogromnego majątku, jednak zła przeszłość cały czas depcze im po piętach.
Trzem braciom Prado...
Rodzina O. Ewy Madeyskiej to książka najbardziej hipnotyzująca, jaką dane mi było ostatnio przeczytać. Jest dziwna, ale niezwykle wciągająca. Występuje tu wiele charakterów, z czego każdy jest zupełnie inny i niepowtarzalny. Książka porusza wiele tematów, choć jest pisana na rok 1968/69, aktualnych do dziś.
Cała akcja rozgrywa się wokół rodziny Opolskich. Głowa rodziny -...
Każdy ma swój własny zegar biologiczny. Najlepiej można to dowieść na podstawie tego, że niektórzy z nas mogą iść spać późno w nocy, ale wstawać w porze obiadowej, a inni chodzą do łóżka bardzo wcześnie, za to wstają z kurami. Jak się okazuje, nie tylko spanie jest kwestią indywidualną. Każdy z nas, jak się okazuje, ma też swój własny moment w ciągu dnia na odbycie...
więcej Pokaż mimo toW finałowej części ‚Dzienników pisanych w drodze’ Alan wyrusza na ostatnią prostą swojej podróży do Key West. Niestety jest to bardzo poruszająca i przykra dla Alana końcówka jego życiowego przedsięwzięcia, ponieważ po drodze traci jeszcze jedną bliską mu osobę. Nie otrząsnąwszy się po śmierci McKale, Alan ostatecznie żegna się ze swoim ojcem. Zanim jednak do tego dochodzi,...
więcej Pokaż mimo toNa początku książki autor dzielnie podejmuje wyzwanie rozłożenia piwa na czynniki pierwsze – od wody po słód (i inne niezbędne składniki). Zwiera przy tym wiele ciekawostek, między innymi tabelę najważniejszych odmian chmielu ze względu na zawartość alfa – kwasów i kraj pochodzenia. Później Tomasz Kopyra przechodzi do opisania procesu, dzięki któremu w ogóle możemy...
więcej Pokaż mimo to
Pierwsze wrażenie, jakie odniosłam patrząc na okładkę tej książki było wręcz oczywiste – „To o mnie!”. Dzięki temu wrażeniu utrzymywałam bardzo pozytywny stosunek do tej pozycji i nie zawiodłam się. Ta książka naprawdę jest o mnie.
To, co rzuca się momentalnie po przeczytaniu pierwszych stron to nawet nie tematyka, a język. Lekki, prosty, tak jak mówimy na co dzień. Miła...
Minimalizmu w praktyce często jest się ciężko nauczyć. W sklepach jest tyle kuszących rzeczy, które są nam przecież tak potrzebne, że nie możemy się oprzeć, więc kupujemy. A gdyby tak dokładnie się zastanowić co już posiadamy? W wielu przypadkach z czystym sumieniem można by odejść od sklepowej półki z przekonaniem, że tego nie potrzebujemy, ponieważ już coś podobnego...
więcej Pokaż mimo to
Napisano już wiele książek, które ukazują marną pozycję kobiety w Islamie. Ja wiele z nich przeczytałam, jednak ta książka to coś nowego – ukazuje nowe oblicze dyskryminacji kobiet w krajach arabskich.
„Sekrety księżniczki” zostały napisane z punktu widzenia kobiety wysoko urodzonej, pochodzącej z bardzo zamożnej rodziny panującej w Arabii Saudyjskiej. Fabuła oparta...
Książka Mireille Guiliano „Francuzki nie potrzebują liftingu” to poradnik o tym, jak starzeć się z godnością i radością. Choć nie należę jeszcze do grupy docelowej autorki, ponieważ jeszcze nie mam nawet trzydziestki na karku, sięgnęłam po tę książkę, bo miałam nadzieję znaleźć w niej wskazówki, które pozwolą mi na zadbanie o siebie tu i teraz, żeby później było mi łatwiej....
więcej Pokaż mimo to„Pięć dni ze swastyką” autorstwa Artura Baniewicza to kryminał, w którym akcja rozgrywa się w czasach wojny. Książka zaczyna się od opisu zabójstwa okonanego przez Pawła Bujnickiego – głównego bohatera, który z ramienia AK za pieniądze wykonuje wyroki na konfidentach. Niestety splot nieoczekiwanych wypadków sprawia, że w mieszkaniu osoby, na którą zapał wyrok, spotyka...
więcej Pokaż mimo toKsiążka „Slow life” to druga pozycja w dorobku literackim Joanny Glogazy. Motywem przewodnim książki jest hasło „zwolnij i zacznij żyć”. W dzisiejszych czasach jest to bardzo chwytliwy temat, ponieważ zdecydowana większość z nas zmaga się z problemem chronicznego niedoczasu. W związku z tym chętnie wzięłam do ręki tę książkę pierwszy raz, a wezmę na pewno i kolejne z uwagi...
więcej Pokaż mimo to
Książka „To skomplikowane” to prawdopodobnie literatura dla młodzieży, ale choć mam znacznie więcej lat niż przeciętny licealista, to bawiłam się przy niej świetnie!
Julie – główna bohaterka, jest na progu nowego życia. Wyjeżdża z rodzinnego miasta, po to by zacząć studia na bostońskim uniwersytecie. Niestety na samym początku Julie nie ma zbyt wiele szczęścia. Mieszkanie,...
Książka Richarda Paula Evansa „Miejsce dla dwojga” to już 4 tom serii Dzienniki pisane w drodze. Głównym bohaterem jest tutaj młody mężczyzna, Alan Christoffersen, który pod wpływem negatywnych wydarzeń w swoim życiu postanawia udać się w pieszą wędrówkę przez Stany Zjednoczone (z Seattle do Key West). W przeszłości był człowiekiem sukcesu – miał dobrze prosperującą firmę w...
więcej Pokaż mimo to