Opinie użytkownika
Przerażająca wizja tego, co może się stać, gdy nauka kiedyś pójdzie za daleko i zdecyduje się mieszać genom ludzki i zwierzęcy. To dzieło to wspaniały popis wyobraźni autora. Polecam.
Pokaż mimo toPrzeczytałam tą książkę z powodu wielu pozytywnych opinii na jej temat, szczególnie w okresie popularności opartego na niej filmu. Myślałam, że będzie to książka dla dzieci, jednak się myliłam. Mamy tu do czynienia z dość antyutopijnym światem, w którym kreowani są super żołnierze z dzieci. Twardy, nieprzyjazny opisany świat, mocne postacie bohaterów sprawiają, że jest to...
więcej Pokaż mimo toJako osoba, która interesuje się religiami dualistycznymi, do których należy gnostycyzm musiałam przeczytać to dzieło. Mamy tu do czynienia z obszernym opisem wielu wierzeń gnostyckich, których wyznawcy żyli w czasie średniowiecza. Ciekawe opisy, ale też zrozumiały język tej książki na pewno spodoba się wielu osobom. Polecam każdej osobie zainteresowanej gnostycyzmem, a...
więcej Pokaż mimo toInterstellar to przepiękny film. Dopracowany w każdym szczególe, zarówno pod względem efektów specjalnych i wyglądu, fabuły, ale także pod względem zgodności z aktualnym stanem nauki. To wręcz jeden z chlubnych wyjątków na tle innych filmów science fiction. "Interstellar i nauka" to książka napisana przez Kipa Thorne'a, wybitnego współczesnego fizyka, który wspomagał...
więcej Pokaż mimo toPo przeczytaniu "Hyperiona" i "Upadku Hyperiona" nie sądziłam, że potrzeba kontynuuacji tych powieści. Akcja była genialna, wiele wątków wyjaśnionych. Te książki mnie po prostu zmiażdżyły, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, na pewno wpisują się w pierwszą dziesiątkę moich ulubionych lektur. Nie wiedziałam czego się spodziewać po kolejnych tomach z tego cyklu. Został on już...
więcej Pokaż mimo toW moim przypadku fascynacja House of Cards zaczęła się od obejrzenia serialu. Genialna gra aktorska Kevina Spacey i innych aktorów w połączeniu z fabułą wciągnęła mnie do reszty. Po książkę postanowiłam sięgnąć krótko przed premierą 3 sezonu tego serialu. W przeciwieństwie do serialu, książka nie skupia się tak bardzo na samym Underwoodzie, czy jak to jest w książce -...
więcej Pokaż mimo toMuszę to powiedzieć na samym początku - to niesamowita książka! Dawno nic mnie tak nie wciągnęło, zauroczyło i zrobiło takie wrażenie. Genialna fabuła, w której zostało wplecione drugie dno, które potrafi jeszcze bardziej zafascynować. Chodzi mi oczywiście o historię i działania Technocentrum, a także wątki filozoficzne i religijne. Genialne dzieło, po prostu.
Pokaż mimo to"Hyperiona" przeczytałam niedawno i za drugim podejściem. Zachwycona od niedawna takimi autorami sci-fi jak na przykład P. K. Dick nie zniechęciłam się do czytania tego dość opasłego tomu. Muszę przyznać, że książka mnie zachwyciła. Formą przypomina mi "Dekameron" Boccaccia albo "Opowieści Kanterberyjskie", właściwie cała książka składa się z opisów przeżyć pielgrzymów,...
więcej Pokaż mimo to
Dzieł inspirowanych prozą H.P. Lovecrafta było wiele i właśnie miałam przyjemność przeczytać jedno z nich. Trafiłam na tą książkę przez przypadek, opinie na lubimy czytać specjalnie nie przekonywały mnie do zapoznania się z nim, ale jednak doszło do tego.
Mamy tu do czynienia z nurtem literatury fantastycznej inspirowanej twórczością pana Lovecrafta. Bohater znajduje...
Dowiedziałam się o istnieniu tej książki przez przypadek, i jako fanka serialu "Twin Peaks" musiałam ją przeczytać. Dobrze by było sobie rozjaśnić parę wątków, o których nie było mowy w serialu albo filmie "Ogniu krocz ze mną".
Jest to pamiętnik postaci, o której mówi wyżej wymieniony serial. Postaci, której zagadkę śmierci inni bohaterowie starają się przez cały serial...
Do twórczości Philipa K. Dicka mam dość specyficzny stosunek. Posiadam sporo jego książek, gdy mam ochotę na jego twórczość, to wybieram którąś z nich na chybił trafił i zwykle jestem oczarowana. Podobnie było ze Słoneczną Loterią. Jest to jedno z pierwszych dzieł tego pisarza. Jak to już ktoś napisał, nie epatuje ona przemyśleniami dot. filozofii, religii, metafizyki, za...
więcej Pokaż mimo toPrzyszła kolej na przeczytanie książki, na której oparty jest jeden z moich najulubieńszych filmów. Wspominałam w innych recenzjach książek pana Harissa jaką jestem fanką postaci Hannibala Lectera. Istna ze mnie "Fan-nibal". Mimo, że z książkami zapoznałam się jako ostatnimi, to nie żałuję. Przeczytanie "Milczenia Owiec" było dla mnie nowym doświadczeniem, świeżym startem....
więcej Pokaż mimo to
Uwielbiam Flauberta. Jego "Salammbo" uważam za szczytowy pokaz jego kunsztu literackiego, podobnie jest z "Trzema opowieściami". Do "Szkoły uczuć" muszę powrócić, gdyż czytałam ją dość dawno i nie miałam wtedy zbytnio wyrobionego smaku literackiego. Niedawno przyszła kolej na "Bouvarda i Pecucheta".
Mamy tu opowieść o dwóch jegomościach, których nudzi nieciekawe,...
Jedna z nielicznych lektur o jakich mogę powiedzieć, że to genialna książka. To moje trzecie przeczytane dzieło Glukhovskiego. Metro 2033 zachwyciło mnie, kontynuacja była średnia, a Witajcie w Rosji ukazuje cały kunszt literacki tego autora i zachęca mnie, by poznać inne jego dzieła. Przejdę do właściwej recenzji... Mamy tu opowiadania, krótka forma literacka. Opisują...
więcej Pokaż mimo toPrzyznaję się, że jestem maniaczką postaci Hannibala Lectera. Powtórzę słowa z mojej recenzji Czerwonego Smoka - oglądam namiętnie serial Hannibal, filmy oglądałam po parę razy. W końcu przyszedł czas na książki i dokończyłam niedawno 3 części: Czerwonego Smoka, Milczenie owiec, no i Hannibala. Muszę przyznać, że ta ostatnia mnie nie porwała. Jakoś za mało akcji, wyjątkowo...
więcej Pokaż mimo toGilgamesz..wielki epos, o którym każdy zapewne kiedyś słyszał. O czym jest dokładnie? Moim zdaniem o marzeniach i namiętnościach, które aktualnie i w danych wiekach istniały w ludzkim umyśle. O pragnieniu nieśmiertelności, o stracie najbliższych, o strachu przed śmiercią. Napisany prozą poetycką starożytny tekst, który powinien każdy przeczytać. Aktualny po dziś dzień.
Pokaż mimo to
Uwielbiam starożytny Egipt. To skłoniło mnie, by zacząć czytać książka pana Jacq. Na pierwszy ogień poszła "Królowa Słońca".
Jest to historia Achesy (prawdziwe imię to Anchesenamon), córki faraona Echnaton, żona kolejnego władcy Tutanchamona. Historia opisana bardzo luźno, autor przykłada większą wagę do uczuć bohaterów niż do prawdy historycznej, ale czyta się bardzo...
Zachęcona popularnością tej książki, postanowiłam dać jej szansę. A po przeczytaniu stwierdziłam, że jednak "literatura kobieca" nie jest moim ulubionym gatunkiem.
Mamy tu przestawioną historię Val, tytułowej nimfomanki. Początkowa część książki to opis jej seksualnych podbojów, fantazji, fetyszy. Nimfomanię tłumaczy sobie ona chęcią osiągnięcia spełnienia, szukania...
Jestem od dawna wielbicielką postaci Hannibala Lektera i innych. Każdy z filmów obejrzałam po co najmniej 4 razy, a serial obejrzałam 2 razy. Dopiero 2 dni temu przyszła mi ochota, by przeczytać powieść, od której to wszystko się zaczęło.
Sam fakt, że przeczytałam tą książkę w 2 wieczory chyba mówi za siebie, po prostu nie mogłam oderwać się od lektury. Jest po prostu...
"Metro 2033" było dla mnie pod wieloma względami książką wręcz wybitną, trochę gorzej jest z jej kontynuacją.
Wydaje mi się, że Glukhovsky kompletnie zmienił styl pisania. W "Metrze 2033" skupił się na opisie tytułowego metra, sposób przetrwania w nim, walki z niegościnnymi warunkami i nieproszonymi gośćmi w postaci potworów, jakie narodziły się wskutek wybuchu...